|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Küçükbaş Hayv. Çevresel Denetim |
|
Dersin Kodu |
: |
ZTP463 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NAZAN KOLUMAN DARCAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İklim koşullarını tanıma Hayvanların tepki verdikleri iyi ve kötü koşulları öğrenme adaptasyonu ölçme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
hayvanların içinde bulundukları hertürlü çevre koşulları ile etkileşimi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Cevre tanmlamasi, iklim bilgisi, rahatlik bolgesi, barinak planlama, kuresel isinma, serinletme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
deslik ve ağıllar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
ÇEVRE NEDİR, KAÇ ÇEŞİT ÇEVRE VARDIR HAYVANCILIK ÜZERİNE ETKİLERİ NELERDİR |
yok |
yok |
|
2 |
HAYVANCILIKTA GÜNCEL ÜRETİM SİSTEMLERİ ve BARINAK PLANLAMA(ALET EKİPMAN DAHİL) |
yok |
yok |
|
3 |
EKONOMİK UYGULAMALAR, GIDA GÜVENLİĞİ, HAYVAN SAĞLIĞI VE REFAHI |
yok |
yok |
|
4 |
HAYVANCILIKTA SICAK VE SOĞUK STRESİ VE BUNLARI GİDERECEK ÖNLEMLERİN ALINMASI |
yok |
yok |
|
5 |
HAYVANSAL ATIKLAR VE BİTKİSEL VE HAYVANSAL ÜRETİMDE DEĞERLENDİRİLMESİ |
yok |
yok |
|
6 |
BİTKİSEL ATIKLAR VE HAYVANCILIKTA DEĞERLENDİRİLMESİ |
yok |
yok |
|
7 |
HAYVANCILIKTA ATIK YÖNETİMİ-1 SU KİRLİLİĞİ |
yok |
yok |
|
8 |
HAYVANCILIKTA ATIK YÖNETİMİ-2 HAVA KİRLİLİĞİ |
yok |
yok |
|
9 |
HAYVANCILIKTA ATIK YÖNETİMİ-3 TOPRAK KİRLİLİĞİ |
yok |
yok |
|
10 |
YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI VE HAYVANCILIKTA ÖNEMİ |
yok |
yok |
|
11 |
KÜRESEL ISINMANIN HAYVANCILIK ÜZERİNE ETKİLERİ |
yok |
yok |
|
12 |
HAYVANCILIĞIN KÜRESEL ISINMA ÜZERİNE ETKİLERİ |
yok |
yok |
|
13 |
HAYVANCILIKTA BİYOÇEŞİTLİLİK VE YERLİ GEN KAYNAKLARININ KORUNMASI |
yok |
yok |
|
14 |
Arazi calimsasi |
yok |
yok |
|
15 |
Arazi calismasi |
yok |
yok |
|
16/17 |
Yil sonu sinavi |
yok |
yok |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ilgili literatür
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alternatif üretim sistemleri (organik üretim, iyi tarım uygulamaları, iyi hayvan besleme uygulamaları gibi. ) konularda yeterli bilgi ve birikime sahiptir. |
5 |
|
2 |
Çiftlik hayvanların temel özelliklerini (anatomik, morfolojik, fizyolojik vb. tüm biyolojik özelliklerini) bilir. Hayvansal üretimde türlere ve çevre koşullarına uygun barınak planlanma konularında yeterli bilgiye sahiptir. Hayvansal üretimde türlere ve çevre koşullarına gore yem üretimi ve saklama, hayvan besleme programları yapabilme bilgilerine sahiptir
Hayvansal üretimde işletmede elde edilen ürünlerin muhafazası konularında yeterli bilgiye sahiptir
|
4 |
|
3 |
Hayvan ıslahına temel teşkil edecek genetik ve istatistik bilgilerine sahiptir. Endüstriyel hayvancılık konusunda yeterli bilgi ve birikime sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgi teknolojilerini kullanarak hayvansal üretim ile ilgili yenilikleri takip eder ve bu konuda her türlü bilgiye ulaşır. |
5 |
|
5 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sağlama ve teknik gelişimleri izleyebilme özgüvenine sahip olma |
5 |
|
6 |
Zootekni alanında istenilen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve buna uygun çözüm önerileri geliştirebilme |
5 |
|
7 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
5 |
|
8 |
—Türkiye ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik gereklere sahip Zooteknistler yetiştirmek,
|
4 |
|
9 |
Zootekni alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık yapma ve proje yazma ve uygulayabilme |
5 |
|
10 |
Hayvan yetiştiriciliğindeki teknikleri bilme ve uygulama Küçükbaş hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemediki teknikleri bilme ve uygulama kanatlı hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemedeki teknikleri bilme ve uygulama yvan ıslahına temel teşkil edecek genetik ve istatistik bilgilerini hayvansal üretime aktarma
Küçükbaş hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemediki teknikleri bilme ve uygulama
kanatlı hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemedeki teknikleri bilme ve uygulama
yvan ıslahına temel teşkil edecek genetik ve istatistik bilgilerini hayvansal üretime aktarma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
1 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 58 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|