|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
ENF221 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. HAVVA ESİN KIYMAÇ ÜNAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgisayarı ve donanımlarını tanır. İşletim sistemini etkin bir şekilde kullanır. Yeni dosya açar, dosyalarla ilgili düzenlemeleri yapar. İşletim sistemine program kurup kaldırır. İnterneti ve uygulamalarını etkin bir şekilde kullanır. İnternette arama ve tarama yaparak istediği bilgilere kolayca ulaşır. E-posta programını rahatlıkla kullanır. Metin editörü ile işlevsel dokümanlar oluşturur. Sunu programı ile işlevsel sunular oluşturur. Tablo işleme programı ile veri girişi yapar. Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrenciye bilgisayarı, donanım bileşenlerini, temel bilgi teknolojisi kavramlarını ve uygulamalarını tanıtmak, işletim sistemi ile İnternet ve İnternet uygulamalarının etkin bir şekilde kullanılmasını sağlamak ve ofis programlarını (metin editörleri, tablo editörleri ve sunu programları) giriş düzeyinde kullanabilmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders kapsamında; bilgisayar ve donanım bileşenleri, işletim sistemleri, İnternet ve ofis programları (metin editörleri, tablo editörleri ve sunu programları) yer almaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar laboratuarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayara giriş, tarihçesi, sınıflandırması. |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
2 |
Bilgisayarın birimleri, yazılımlar. |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
3 |
İşletim sistemlerine giriş. |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
4 |
Microsoft Windows 7 İşletim Sisteminin kullanımı |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
5 |
Internet ve uygulamaları |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
6 |
Ara sınav 1 |
Genel tekrar |
Test Sınavı |
|
7 |
Ofis Programlarına Genel Bakış. |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
8 |
Microsoft Word 2010´da belgeler ve metinler ile ilgili işlemler. |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
9 |
Microsoft Word 2010´da yeni nesneler eklemek ve sayfa yapısını değiştirmek. |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
10 |
Microsoft Excel 2010´da çalışma kitabı, çalışma sayfası, satır, sütun ve hücre kavramları ile bunlarla ilgili işlemler. |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
11 |
Microsoft Excel 2010´da yeni nesneler eklemek ve sayfa yapısını değiştirmek. Grafikler ve formüller ile ilgili işlemler. |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
12 |
Ara sınav 2 |
Word ve Excel Tekrarı |
Uygulama Sınavı |
|
13 |
Microsoft PowerPoint 2010´da sunu, slayt, nesne kavramları ve bunlarla ilgili işlemler. |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
14 |
Microsoft PowerPoint 2010’da yeni nesneler eklemek ve hareketli sunular hazırlamak |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
15 |
Genel Tekrar |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Genel Tekrar |
Test Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Osman Gürkan, Microsoft Office 2010, Nirvana Yayınları, ISBN: 9789758759734
Hasan Çebi BAL, Bilgi ve İletişim Teknolojisi (Office 2010), Murathan Yayınevi
Hayrettin Üçüncü, Windows 7 ve MS Office 2010, Alfa Basım Yayım Dağıtım,
Osman Gürkan, Yeni Başlayanlar İçin Bilgisayar Windows 7 - Office 2010, Nirvana Yayınları,
Curtis Frye, Joan Lambert, Joyce Cox, Adım Adım Microsoft Office Professional 2010, Arkadaş Yayınları, ISBN: 9789755096971
Serap ÜÇÜNCÜ, First Touch Grammar Coursebook For Universities, (ISBN:978-605-5451-32- 5), Murathan Yayınevi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
http://enformatik.cu.edu.tr/dersler/2/Temel-Bilgi-Teknolojileri-Kullanımı
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir. |
0 |
|
2 |
Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir |
0 |
|
3 |
Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir. |
0 |
|
4 |
İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar .
|
0 |
|
5 |
Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir. |
0 |
|
6 |
Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir. |
0 |
|
7 |
İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait bilgilerini mesleki uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirir. |
0 |
|
8 |
Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır. |
0 |
|
9 |
Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir. |
0 |
|
10 |
Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
5 |
|
12 |
Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır. |
0 |
|
13 |
Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir. |
3 |
|
14 |
Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramlar doğrultusunda, etkili iletişim tekniklerini kullanır. |
0 |
|
15 |
Hemşirelikle ilgili gelişmeleri ve bilimsel yöntemleri uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalar yapar. |
0 |
|
16 |
Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde kullanır.
|
0 |
|
17 |
Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecindeki bilgilerini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. |
0 |
|
18 |
Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri ve bilimsel problem çözme yöntemini uygulamalarında kullanır. |
3 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
3 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
4 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 127 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|