Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Patoloji

Dersin Kodu : HML108

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hücre ve doku zedelenme mekanizmalarını tanımlar.
Hücresel adaptasyonu açıklar.
Enflamasyon belirti ve bulgularını tanımlar.
Yara iyileşme sürecini açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu derste öğrencinin, hastalıkların nedenlerini, hastalıkların oluş biçimini, hastalık sonucunda organ ve dokularda görülen fonksiyon bozuklukları ve oluşan lezyonları öğrenmesini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği : Patolojiye giriş / Hücre zedelenmesi / Doku onarımı ve rejenerasyon / Hücre içi madde birikimleri ve kalsifikasyon / Neoplazi / Viral hepatitler / İmmün sistem / İmmün sistem bozuklukları / Vitamin ve mineraller / Beslenme bozuklukları / Çevresel hastalıklar / Nekroz ve apoptoz / İnflamasyon / Sıvı elektrolit bozuklukları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Patoloji Nedir? okuma anlatım
2 Patoloji Laboratuarına gelen Örneklerin Değerlendirilmesi okuma anlatım
3 Biyopsi,Cerrahi Spesmenler,Otopsi ,Stolojik Örnekler okuma anlatım
4 Patoloji Laboratuarında yapılan işlemler: Fiksasyon, Doku Takibi,Parafine Gömme , Kesit ve Boyama okuma anlatım
5 Hücre Zedelenmesi, Ölümü ve Fonksiyonel Değişiklikler.Hücre Zedelenmesinin Nedenleri: Fiziksel, Kimyasal, Biyolojik Etkenler okuma anlatım
6 Hücre Büyümesi ve Farklılaşması. okuma anlatım
7 Normal Regülasyon ve Adaptasyonlar okuma anlatım
8 Vize ders ile ilgili tüm kaynakların okunması sınav
9 Nekroz: Tanımı ve Türleri okuma anlatım
10 Dejenerasyon, Rejenerasyon okuma anlatım
11 İltihap : Tanımı,Nedenleri ve Türleri okuma anlatım
12 Sıvı Elektrolit dengesi ve kan akımındaki bozukluklar okuma anlatım
13 Ödem Konjesyon ve Hemoraji,Hemostasis ve Trombosis, okuma anlatım
14 Emboli, Enfarktüs, Şok okuma anlatım
15 dersin değerlendirilmesi okuma anlatım
16/17 Final Sınavı ders ile ilgili tüm kaynakların okunması yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Temel Patoloji Robins Angell,Kumar
 Temel Patoloji Prof.Dr.Yılmaz Aydın
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir. 0
2 Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 0
3 Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir. 0
4 İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar . 5
5 Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir. 0
6 Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir. 0
7 İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait bilgilerini mesleki uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirir. 5
8 Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır. 0
9 Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir. 0
10 Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 0
11 Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 0
12 Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır. 0
13 Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir. 0
14 Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramlar doğrultusunda, etkili iletişim tekniklerini kullanır. 0
15 Hemşirelikle ilgili gelişmeleri ve bilimsel yöntemleri uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalar yapar. 0
16 Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. 0
17 Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecindeki bilgilerini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. 0
18 Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri ve bilimsel problem çözme yöntemini uygulamalarında kullanır. 0
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. 0
20 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 60
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.4
Dersin AKTS Kredisi: 2