|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Anatomi |
|
Dersin Kodu |
: |
HML101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hareketi oluşturan, iskelet ve kas yapısını açıklar. Enjeksiyon için kullanılan kasları açıklar Damar yapısı ve vücuttaki yerlerini tanımlar. Nabız, kan basıncı ölçülen damarları tanımlar. Lenfatik sistemi tanımlar. Sindirim sistemi organ yapı ve yerlerini tanımlar. Sindirim sistemi enzim ve salgılarını açıklar. Solunum sistemi organ yapı ve yerlerini tanımlar. Üriner sistem organ yapı ve yerlerini tanımlar. Kadın-erkek üreme organlarının yapı ve yerlerini tanımlar. Merkezi sinir sistemi organ yapı ve yerlerini tanımlar. Kalbin yerini ve yapısını tanımlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste öğrencinin, ders ortamında temel anatomik bilgileri öğrenmesi amaçlanır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Genel terminoloji, hareket sistemi, dolaşım, solunum, sindirim, boşaltım, üreme, sinir sistemi ve duyu organları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Terimler, Düzlem ve Eksenler. Vücııt Bölgeleri, Vücut Boşlukları, |
Okuma |
Takrir, demostrasyon,dramatizasyon,beyin fırtınası |
|
2 |
Üst Extremite Kemikleri ve Eklemleri, Alt Extremite Kemikleri ve Eklemleri, |
Okuma |
Takrir, demonstrasyon,
dramatizasyon,beyin fırtınası |
|
3 |
Gövde Kemikleri ve Kemikleri, Columna, Vertebralis, Thorax, |
Okuma |
Takrir, demonstrasyon,dramatizasyon,beyin fırtınası |
|
4 |
Kafa Kemikleri, Üst Extremite Kasları, Yüz Kasları, Thorax ve Abdomen Kasıan, |
Okuma |
Takrir, demonstrasyon,dramatizasyon, laboratuar çalışması |
|
5 |
Alt Extremite Kasları, Ayak Kaslan; Dorsal Kaslar, Plantar Kaslar, |
Okuma |
Takrir, demostrasyon,dramatizasyon, laboratuar çalışması |
|
6 |
Dolaşım Sistemi ( Kalp, Kalbin Boşlukları, Kalp Kapaklan, Pericardium, Kalbin Arterleri, Kalbin Venleri, Kalbin Uyaran-ileti Sistemi, VenIer, Arterle |
Okuma |
Takrir, demonstrasyon,dramatizasyon,beyin fırtınası |
|
7 |
Solunum Sistemi (Burun, Larynx Kıkırdaklan, Kaslan Larynx´in iç Yüzü, Trachea, Akciğerler, Plevra, Mediastinum), |
Okuma |
Takrir, demonstrasyon,dramatizasyon, laboratuar çalışması |
|
8 |
Vize Sınavı |
Okuma |
Takrir, demostrasyon,dramatizasyon, laboratuar çalışması |
|
9 |
Sindirim Sistemi (Ağız, Farenks Osefagus, Mide, İnce Barsaklar, Kalın Barsaklar), |
Okuma |
Takrir, demostrasyon,dramatizasyon, laboratuar çalışması |
|
10 |
Boşaltım Sistemi (Böbrek; Üreter, Mesane, Ürethra), |
Okuma |
Takrir, demonstrasyon,dramatizasyon, laboratuar çalışması |
|
11 |
Genital Sistemi (Erkek iç Genital Organlar, Genital Boşaltım Y ollan, Aksesuar Genital Bezler, Erkek Dış Genital Organlan, Kadın iç Genital Organlan, |
Okuma |
Takrir, demonstrasyon,dramatizasyon, laboratuar çalışması |
|
12 |
Merkezi Sinir Sistemi ( Omurilik Beyin; Hemisferleri, Serebral Korteksin Fonksiyonel Alanlan, Merkezi Sinir Sistemi Serebral Hemisferlerin Beyaz Cevhe |
Okuma |
Takrir, demonstrasyon,dramatizasyon, laboratuar çalışması |
|
13 |
Endokrin Sinir Sistemi ( Tiroid Bezi, Paratiroid Bezler, Thymus, Böbrek Üstü Bezi, Hypofız), |
Okuma |
Takrir, demonstrasyon,dramatizasyon, laboratuar çalışması |
|
14 |
Duyu Organları (Göz, Kulak, Burun, Dil) |
Okuma |
Takrir, demonstrasyon,dramatizasyon, laboratuar çalışması |
|
15 |
Duyu Organları (Göz, Kulak, Burun, Dil) |
Okuma |
Takrir, demonstrasyon,dramatizasyon, laboratuar çalışması |
|
16/17 |
final |
Okuma |
Test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Süzen B. Insan Anatomisine Giriş, Akademi Basın ve Yayıncılık, 2006, İstanbul
Vural F., G. Kahraman, Z. Vural, M. Üzel, Anatomi Atlası, Birol Basın yayın Dağıtım ve Ticaret LMD. ŞTİ. 1999, İstanbul
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir. |
0 |
|
2 |
Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir |
0 |
|
3 |
Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir. |
0 |
|
4 |
İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar .
|
5 |
|
5 |
Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir. |
0 |
|
6 |
Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir. |
4 |
|
7 |
İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait bilgilerini mesleki uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirir. |
0 |
|
8 |
Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır. |
0 |
|
9 |
Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir. |
0 |
|
10 |
Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
0 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
0 |
|
12 |
Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır. |
0 |
|
13 |
Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir. |
4 |
|
14 |
Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramlar doğrultusunda, etkili iletişim tekniklerini kullanır. |
0 |
|
15 |
Hemşirelikle ilgili gelişmeleri ve bilimsel yöntemleri uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalar yapar. |
0 |
|
16 |
Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde kullanır.
|
4 |
|
17 |
Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecindeki bilgilerini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. |
5 |
|
18 |
Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri ve bilimsel problem çözme yöntemini uygulamalarında kullanır. |
4 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 71 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|