Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Oyun Terapisi : Temel Düzey

Dersin Kodu : OÖ 743

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZKAN ÖZGÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Oyunun anlamını, oyun terapisinin tarihi ve gelişimi açıklar
Oyun terapisi alanındaki farklı yaklaşımları ve bakış açılarını açıklar, karşılaştırır ve değerlendirir
Oyun terapisi uygulamaları için gerekli oyun odasını planlar ve oyun materyallerini organize eder
Ebeveynlerin oyun terapisi sürecindeki rollerini açıklar ve değerlendirir
Çocuklarla çalışırken terapötik sınır koyar
Oyun terapisindeki tipik problemleri ve çözüm önerilerini tartışır ve en uygun çözümü seçer

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : OÖ 742 Oyun Terapisinde Farklı Yaklaşımlar

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencilere oyun terapisinin tarihi, kuramları, uygulamaları ve teknikleri hakkında temel bilgileri sunmak ve öğrencilere hafif ve orta düzeyde duygusal problemler yaşayan çocuklarla terapötik oyun aracılığıyla destek vermelerine yardımcı olacak becerileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Oyunun Anlamı, Oyun Terapisinin Tarihi ve Gelişimi, Çocuk Merkezli Oyun Terapisi, Oyun Terapistinin Özellikleri ve Becerileri, Oyun Odası ve Oyun Materyalleri, Ebeveynlerin Süreçteki Rolleri, Terapötik İlişkiye İlk Adım, Açıcı Yanıtların Özellikleri, Terapötik Sınır Koyma, Oyun Terapisindeki Tipik Problemler ve Çözüm Yolları, Oyun Terapisinde Önemli Konular, Yoğun ve Kısa Süreli Oyun Terapisi, Oyun Terapisinde Çocuk, Terapötik Süreç ve Sonlandırma

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, Ders İçerik, Amaç ve Gerekliliklerinin Tanıtılması Yok Tartışma ve Sunu
2 Oyunun Anlamı Oyun Terapisinin Tarihi ve Gelişimi Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması Anlatım, sunu ve tartışma
3 Çocuk Merkezli Oyun Terapisi Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması Anlatım, sunu ve tartışma
4 Oyun Terapistinin Özellikleri ve Becerileri Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması Anlatım, sunu ve tartışma
5 Oyun Odası ve Oyun Materyalleri Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması Anlatım, sunu ve tartışma
6 Ebeveynlerin Süreçteki Rolleri Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması Anlatım, sunu ve tartışma
7 Terapötik İlişkiye İlk Adım Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması Anlatım, sunu ve tartışma
8 Ara sınav Sınava hazırlık ve konuların tekrarı -
9 Açıcı Yanıtların Özellikleri Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması Anlatım, sunu ve tartışma
10 Terapötik Sınır Koyma Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması, Uygulama Anlatım, sunu ve tartışma
11 Oyun Terapisindeki Tipik Problemler ve Çözüm Yolları Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması, Uygulama Anlatım, sunu ve tartışma
12 Oyun Terapisinde Önemli Konular Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması, Uygulama Anlatım, sunu ve tartışma
13 Yoğun ve Kısa Süreli Oyun Terapisi Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması, Uygulama Anlatım, sunu ve tartışma
14 Oyun Terapisinde Çocuk Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması, Uygulama Anlatım, sunu ve tartışma
15 Terapötik Süreç ve Sonlandırma Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması, Uygulama Anlatım, sunu ve tartışma
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık ve konuların tekrarı -


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Landreth, G. (2002). Play Therapy: The art of relationship. New York: Routledge.
 VanFleet, R., Sywulak, A. E., ve Sniscak, C. C. (2010). Child-centered play therapy. New York: Guilford Press.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 5
2 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
3 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
4 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5
5 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 4
6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
7 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 5
8 Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
9 Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 5
10 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 3
11 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 5
12 Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar 5
13 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 3
14 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar 5
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 3
17 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
18 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6