|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Oyun Terapisi : Temel Düzey |
|
Dersin Kodu |
: |
OÖ 743 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZKAN ÖZGÜN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Oyunun anlamını, oyun terapisinin tarihi ve gelişimi açıklar Oyun terapisi alanındaki farklı yaklaşımları ve bakış açılarını açıklar, karşılaştırır ve değerlendirir Oyun terapisi uygulamaları için gerekli oyun odasını planlar ve oyun materyallerini organize eder Ebeveynlerin oyun terapisi sürecindeki rollerini açıklar ve değerlendirir Çocuklarla çalışırken terapötik sınır koyar Oyun terapisindeki tipik problemleri ve çözüm önerilerini tartışır ve en uygun çözümü seçer
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
OÖ 742 Oyun Terapisinde Farklı Yaklaşımlar
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencilere oyun terapisinin tarihi, kuramları, uygulamaları ve teknikleri hakkında temel bilgileri sunmak ve öğrencilere hafif ve orta düzeyde duygusal problemler yaşayan çocuklarla terapötik oyun aracılığıyla destek vermelerine yardımcı olacak becerileri kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Oyunun Anlamı, Oyun Terapisinin Tarihi ve Gelişimi, Çocuk Merkezli Oyun Terapisi, Oyun Terapistinin Özellikleri ve Becerileri, Oyun Odası ve Oyun Materyalleri, Ebeveynlerin Süreçteki Rolleri, Terapötik İlişkiye İlk Adım, Açıcı Yanıtların Özellikleri, Terapötik Sınır Koyma, Oyun Terapisindeki Tipik Problemler ve Çözüm Yolları, Oyun Terapisinde Önemli Konular, Yoğun ve Kısa Süreli Oyun Terapisi, Oyun Terapisinde Çocuk, Terapötik Süreç ve Sonlandırma |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, Ders İçerik, Amaç ve Gerekliliklerinin Tanıtılması |
Yok |
Tartışma ve Sunu |
|
2 |
Oyunun Anlamı
Oyun Terapisinin Tarihi ve Gelişimi |
Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
3 |
Çocuk Merkezli Oyun Terapisi |
Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
4 |
Oyun Terapistinin Özellikleri ve Becerileri |
Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
5 |
Oyun Odası ve Oyun Materyalleri |
Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
6 |
Ebeveynlerin Süreçteki Rolleri |
Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
7 |
Terapötik İlişkiye İlk Adım |
Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık ve konuların tekrarı |
- |
|
9 |
Açıcı Yanıtların Özellikleri |
Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
10 |
Terapötik Sınır Koyma |
Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması, Uygulama |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
11 |
Oyun Terapisindeki Tipik Problemler ve Çözüm Yolları |
Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması, Uygulama |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
12 |
Oyun Terapisinde Önemli Konular |
Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması, Uygulama |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
13 |
Yoğun ve Kısa Süreli Oyun Terapisi |
Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması, Uygulama |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
14 |
Oyun Terapisinde Çocuk |
Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması, Uygulama |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
15 |
Terapötik Süreç ve Sonlandırma |
Bölüm Okuması, Yansıtıcı Kağıt Yazılması, Uygulama |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık ve konuların tekrarı |
- |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Landreth, G. (2002). Play Therapy: The art of relationship. New York: Routledge.
VanFleet, R., Sywulak, A. E., ve Sniscak, C. C. (2010). Child-centered play therapy. New York: Guilford Press.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar |
5 |
|
2 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
|
5 |
|
3 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
|
4 |
|
4 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
|
5 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5 |
|
7 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
|
5 |
|
8 |
Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
|
5 |
|
9 |
Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar.
|
5 |
|
10 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
|
3 |
|
11 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar |
5 |
|
12 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar |
5 |
|
13 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular |
3 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar |
5 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
|
3 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
17 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
3 |
|
18 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
7 |
98 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
4 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 162 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|