|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Oyun Terapisinde Farklı Yaklaşımlar |
|
Dersin Kodu |
: |
OÖ 742 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZKAN ÖZGÜN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Oyun terapisinin tanımını açıklar ve kapsamını tartışır Oyun Terapisinde Farklı Yaklaşımları açıklar, karşılaştırır ve değerlendirir Oyun terapisi için ortamı düzenler Oyun terapisinin etkinlerini açıklar ve değerlendirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencilere çocukların oyun gelişimini, oyun terapisinin tarihsel gelişimini, oyun terapisi alanındaki kuramcıları, oyun terapisinde yaygın olarak kullanılan farklı yaklaşım ve uygulamaları, bu alanda etkinlik gösteren mesleki örgütleri ve oyun terapisi alanında yapılan araştırmaları tanıtmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çocukluk Kavramı, Algısı ve Tanımı, Oyun Terapisinin Tanımı ve Kapsamı, Oyun Terapisinde Farklı Yaklaşımlar, Yönlendirici Olmayan Oyun Terapisi, Bilişsel Davranışcı Oyun Terapisi, Odaklanmış Oyun Terapisi Yaklaşımı, Yapılandırılmış Grup Oyun Terapisi, Filial Oyun Terapisi, İşbirliğine Dayalı Oyun Terapisi, Anlatı Oyun Terapisi, Oyun Terapisi Ortamı, Zorlayıcı Yaşam Olayları ve Kronik Durumu Olan Çocuklarla Terapi, Oyun Terapisi ve Terapötik Oyun, Oyun Terapisinin Etkileri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, Dersin İçerik, Amaç ve Gerekliliklerinin Tanıtımı |
Yok |
Anlatım ve Tartışma |
|
2 |
Çocukluk Kavramı, Algısı ve Tanımı |
Bölüm Okuması ve Yansıtıcı Kağıt Yazılması |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
3 |
Oyun Terapisinin Tanımı ve Kapsamı |
Bölüm Okuması ve Yansıtıcı Kağıt Yazılması |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
4 |
Oyun Terapisinde Farklı Yaklaşımlar |
Bölüm Okuması ve Yansıtıcı Kağıt Yazılması |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
5 |
Yönlendirici Olmayan Oyun Terapisi |
Bölüm Okuması ve Yansıtıcı Kağıt Yazılması |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
6 |
Bilişsel Davranışcı Oyun Terapisi |
Bölüm Okuması ve Yansıtıcı Kağıt Yazılması |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
7 |
Odaklanmış Oyun Terapisi Yaklaşımı
Yapılandırılmış Grup Oyun Terapisi |
Bölüm Okuması ve Yansıtıcı Kağıt Yazılması |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık ve konuların tekrarı |
- |
|
9 |
Filial Oyun Terapisi |
Bölüm Okuması ve Yansıtıcı Kağıt Yazılması |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
10 |
İşbirliğine Dayalı Oyun Terapisi |
Bölüm Okuması ve Yansıtıcı Kağıt Yazılması |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
11 |
Anlatı Oyun Terapisi |
Bölüm Okuması ve Yansıtıcı Kağıt Yazılması |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
12 |
Oyun Terapisi Ortamı |
Bölüm Okuması ve Yansıtıcı Kağıt Yazılması |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
13 |
Zorlayıcı Yaşam Olayları ve Kronik Durumu Olan Çocuklarla Terapi |
Bölüm Okuması ve Yansıtıcı Kağıt Yazılması |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
14 |
Oyun Terapisi ve Terapötik Oyun |
Bölüm Okuması ve Yansıtıcı Kağıt Yazılması |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
15 |
Oyun Terapisinin Etkileri |
Bölüm Okuması ve Yansıtıcı Kağıt Yazılması |
Anlatım, sunu ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık ve konuların tekrarı |
- |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Cattanach, A. (2003). Introduction to play therapy. New York: Brunner-Routledge.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar |
5 |
|
2 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
|
5 |
|
3 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
|
3 |
|
4 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
|
5 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5 |
|
7 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
|
5 |
|
8 |
Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
|
5 |
|
9 |
Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar.
|
5 |
|
10 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
|
3 |
|
11 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar |
5 |
|
12 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar |
5 |
|
13 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular |
3 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar |
5 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
|
4 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
17 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
4 |
|
18 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
7 |
98 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
3 |
9 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 155 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|