Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
OÖ1 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
İlk 2 Yıl |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YAŞARE AKTAŞ ARNAS Doç.Dr. AYPERİ DİKİCİ SIĞIRTMAÇ Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU DERETARLA GÜL Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZKAN ÖZGÜN Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YAŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını öğrenir. Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşıp inceler Alanıyla ilgili Türkiye de hangi konuların çalışılmadığını ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler. Çalışacağı konu alanını belirler. Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler. Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler. Araştırma problemini belirler. Araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar. Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler. Tez konusuyla ilgili ana çalışmadan önce ön çalışma yapar. Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım ister.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri toplama, veri analiz ve raporlaştırma. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim üyesi çalışma ofisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. |
yok |
tartışma |
|
2 |
Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. |
yok |
kaynak tarama |
|
3 |
Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
4 |
Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
5 |
Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
6 |
Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
7 |
Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
8 |
Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
9 |
Araştırma probleminin belirlenmesi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
10 |
Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
11 |
Örneklemin belirlenmesi. |
Örneklemin incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
12 |
Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
13 |
Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması |
Ön çalışma yapılması |
alan çalışması |
|
14 |
Ön çalışmanın değerlendirilmesi. |
Değerlendirme yapma. |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
15 |
Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması. |
Planlama yapma |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
16/17 |
Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar |
5 |
|
2 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
|
5 |
|
3 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
|
5 |
|
4 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
|
5 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
5 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5 |
|
7 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
|
5 |
|
8 |
Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
|
5 |
|
9 |
Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar.
|
5 |
|
10 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
|
5 |
|
11 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar |
5 |
|
12 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar |
5 |
|
13 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular |
5 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar |
5 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
|
5 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
17 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
4 |
|
18 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|