Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çevre Eğitimi Üzerine Araştırmalar

Dersin Kodu : FBÖ 744

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ÖZGECAN TAŞTAN KIRIK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çevre eğitimi üzerine yapılmış araştırmaları inceler.
Fen eğitiminde çevre eğitiminin önemini farkeder.
Çevre eğitimi ile ilgili alanyazında eksik bulunan alanları keşfeder.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı çevre eğitimi ile ilgili temel kavramları öğretmek, ilgili alanyazında çoğunlukla dikkat çeken alanları belirlemek, ilköğretimde çevre eğitiminin ne gibi sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerle sağlanabildiğini fark ettirmektir.

Dersin İçeriği : Bu dersle öğrenciler literatürdeki fen eğitiminde çevre eğitimi üzerine yapılmış çalışmalar hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Fen Eğitiminde çevre eğitimi üzerine bir kitap takip edilecek ve haftalık olarak makale okunacaktır. Her derste kitap bölümleri ve makale özetleri üzerine tartışılacaktır. Böylece fen eğitiminde çevre eğitimi üzerine yapılan araştırmaların çoğunlukla odaklandığı konular ve bu alanda eksik bulunan alanlar ortaya çıkarılacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çevre eğitimi ile ilgili tanımlar Anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Çevre eğitiminin durumu: Dün, bugün, yarın Tiflis Bildirgesi İlgili bölümün okunması Bir makale okunması Okumaların özetinin yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Çevre eğitiminin tanımsal problemi Çevre eğitimi kavramı İlgili bölümün okunması Bir makale okunması Okumaların özetinin yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Sorumlu vatandaşlık davranışı hedefleri açısından çevre eğitiminin durumu İlgili bölümün okunması Bir makale okunması Okumaların özetinin yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Çevre eğitimindeki söylenceler İlgili bölümün okunması Bir makale okunması Okumaların özetinin yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Eğitim reformu, standart koyma ve çevre eğitimi Çevre okuryazarlığı İlgili bölümün okunması Bir makale okunması Okumaların özetinin yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 BAYRAM
8 İlköğretimde çevre eğitiminde program geliştirme İlgili bölümün okunması Bir makale okunması Okumaların özetinin yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma
9 K-12 programında çevre eğitimi İlgili bölümün okunması Bir makale okunması Okumaların özetinin yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Çevresel problemlerin ve eylemlerin araştırılması ve değerlendirilmesi (çevre eğitimi için öğretimsel bir model) İlgili bölümün okunması Bir makale okunması Okumaların özetinin yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Çevre eğitiminde değerlendirme İlgili bölümün okunması Bir makale okunması Okumaların özetinin yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Çevre eğitiminde alan incelemesi Çevreye yönelik davranışları geliştirecek eğitim uygulamaları İlgili bölümün okunması Bir makale okunması Okumaların özetinin yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Çevreye yönelik sorumlu davranışın yordayıcıları Çevreye yönelik duyarlılık İlgili bölümün okunması Bir makale okunması Okumaların özetinin yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Çevre eğitimi ile öğrenen davranışlarında değişiklik Çevre eğitimi alanındaki araştırmaların olumlu ve olumsuz yönleri İlgili bölümün okunması Bir makale okunması Okumaların özetinin yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Çevre eğitimi ve çevreye yönelik yorumlamalar: ilişkiler Çevre okuryazarlığı oluşturabiliyor muyuz? Çevre eğitimi ve sosyal sorumluluk İlgili bölümün okunması Bir makale okunması Okumaların özetinin yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma
16/17 Final raporu teslimi ve sunumu Final ödevi için sunum hazırlanması Final raporunun yazılması Anlatım, soru-cevap, tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hungerford, H.R., Bluhm, W.J., Volk, T.L., Ramsey, J.M. (2001). Essential readings in environmental education. Stipes Publishing L.L.C.
Diğer Kaynaklar  Ulusal ve uluslararası makaleler (üniversitenin sağladığı veri tabanları kullanımı)


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 14 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 0
2 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 3
3 İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 0
4 İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 0
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 0
6 İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
7 İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 3
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 0
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 4
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 0
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 0
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 0
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 0
14 Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 5
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
16 Teknolojik gelişmeleri takip eder. 0
17 İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 0
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. 4
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 2 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6