|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çevre eğitimi ile ilgili tanımlar |
|
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Çevre eğitiminin durumu: Dün, bugün, yarın
Tiflis Bildirgesi |
İlgili bölümün okunması
Bir makale okunması
Okumaların özetinin yazılması
|
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Çevre eğitiminin tanımsal problemi
Çevre eğitimi kavramı
|
İlgili bölümün okunması
Bir makale okunması
Okumaların özetinin yazılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Sorumlu vatandaşlık davranışı hedefleri açısından çevre eğitiminin durumu |
İlgili bölümün okunması
Bir makale okunması
Okumaların özetinin yazılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Çevre eğitimindeki söylenceler |
İlgili bölümün okunması
Bir makale okunması
Okumaların özetinin yazılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Eğitim reformu, standart koyma ve çevre eğitimi
Çevre okuryazarlığı |
İlgili bölümün okunması
Bir makale okunması
Okumaların özetinin yazılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
BAYRAM |
|
|
|
8 |
İlköğretimde çevre eğitiminde program geliştirme |
İlgili bölümün okunması
Bir makale okunması
Okumaların özetinin yazılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
9 |
K-12 programında çevre eğitimi |
İlgili bölümün okunması
Bir makale okunması
Okumaların özetinin yazılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Çevresel problemlerin ve eylemlerin araştırılması ve değerlendirilmesi (çevre eğitimi için öğretimsel bir model) |
İlgili bölümün okunması
Bir makale okunması
Okumaların özetinin yazılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Çevre eğitiminde değerlendirme |
İlgili bölümün okunması
Bir makale okunması
Okumaların özetinin yazılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Çevre eğitiminde alan incelemesi
Çevreye yönelik davranışları geliştirecek eğitim uygulamaları |
İlgili bölümün okunması
Bir makale okunması
Okumaların özetinin yazılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Çevreye yönelik sorumlu davranışın yordayıcıları
Çevreye yönelik duyarlılık |
İlgili bölümün okunması
Bir makale okunması
Okumaların özetinin yazılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Çevre eğitimi ile öğrenen davranışlarında değişiklik
Çevre eğitimi alanındaki araştırmaların olumlu ve olumsuz yönleri |
İlgili bölümün okunması
Bir makale okunması
Okumaların özetinin yazılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Çevre eğitimi ve çevreye yönelik yorumlamalar: ilişkiler
Çevre okuryazarlığı oluşturabiliyor muyuz?
Çevre eğitimi ve sosyal sorumluluk |
İlgili bölümün okunması
Bir makale okunması
Okumaların özetinin yazılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final raporu teslimi ve sunumu
|
Final ödevi için sunum hazırlanması
Final raporunun yazılması |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. |
0 |
|
2 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
3 |
|
3 |
İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
4 |
İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
0 |
|
6 |
İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
3 |
|
7 |
İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. |
3 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
0 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. |
4 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
0 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
0 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. |
5 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
3 |
|
16 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
0 |
|
17 |
İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
0 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
5 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. |
4 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|