Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Moleküler Genetik

Dersin Kodu : BB-571

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SALİH KAFKAS

Dersin Öğrenme Kazanımları : Nükleik asitleri bilir
Hücrede DNA´nın bulunduğu yerleri ve özellilerini bilir
Çekirdek DNA ve özelliklerini bilir
Kromozom ve gen mutasyonlarını bilir
DNA sentezi ve replikasyonunu bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Moleküler Genetik konusunda temel bilgi ve kavramları öğretmek

Dersin İçeriği : Moleküler genetiğe giriş, genetik materyal, DNA’nın fiziksel ve kimyasal yapıları, DNA formları, Nükleik asitlerin denatürasyonu ve renatürasyonu, bitki hücrelerinde DNA’nın bulunduğu yerler, Çekirdek DNA’sının yapısı ve kalıtımı, Kloroplast DNA’sının organizasyonu ve kalıtımı ile kloroplast ve çekirdek DNA arasındaki ilişki, Mitokondri DNA’sının organizasyonu ve ekspresyonu ile DNA kromozom ilişkisi, DNA sentezi ve replikasyonu, Kromozom mutasyonları, Gen mutasyonları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Çukurova Üniversitesi Ziraat fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü derslikleri ve Moleküler Genetik Laboratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Moleküler genetiğe giriş ve genetik materyal Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
2 Nükleik asitlerin kimyasal yapıları Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
3 Nükleik asitlerin fiziksel yapıları Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
4 Nükleik asitlerin denatürasyonu ve renatürasyonu Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
5 Çekirdek DNA’sının yapısı ve kalıtımı Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
6 Kloroplast DNA’sı’nın organizasyonu ve kalıtımı ile kloroplast ve çekirdek DNA arasındaki ilişki Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notundaki ve kaynak kitaplardaki ilgili konular
7 Mitekondri DNA’sının organizasyonu ve ekspresyonu ile DNA kromozom ilişkisi Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
8 ARA SINAV Ders ile ilgili notlarının okunması Sınav haftasına kadar işlenen konulardan sınav
9 Sitoplasmik kalıtım Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
10 DNA sentezi ve replikasyonu Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
11 Kromozom mutasyonları Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
12 Gen mutasyonları Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
13 Kromozom ve gen mutasyonları Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
14 Tüm konuların genel tekrarı Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
15 DNA´dan Kromozom oluşumu aşamaları Ders ile ilgili notlarının okunması Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler
16/17 FİNAL SINAVI Ders ile ilgili notlarının okunması İşlenen tüm konulardan final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  - Genetik Kavramlar (William S. Klug ve Michael R.Cummings; Çeviri Editörü: Cihan Öner)
 -Modern Genetic Analysis (Anthony J.F.Griffiths, William M.Gelbart, Jeffrey H.Miller ve Richard C.Lewontin)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 90
    Ödev/Proje/Diğer 4 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 3
2 Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 3
3 Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme 4
4 Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme 4
5 Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 2
6 Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme 3
7 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma 3
8 Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme 3
9 Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme 4
10 Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme 5
11 Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 5
12 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme 5
13 Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 10 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü: 157
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.28
Dersin AKTS Kredisi: 6