Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Moleküler Genetik |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-571 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SALİH KAFKAS |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Nükleik asitleri bilir Hücrede DNA´nın bulunduğu yerleri ve özellilerini bilir Çekirdek DNA ve özelliklerini bilir Kromozom ve gen mutasyonlarını bilir DNA sentezi ve replikasyonunu bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Moleküler Genetik konusunda temel bilgi ve kavramları öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Moleküler genetiğe giriş, genetik materyal, DNA’nın fiziksel ve kimyasal yapıları, DNA formları, Nükleik asitlerin denatürasyonu ve renatürasyonu, bitki hücrelerinde DNA’nın bulunduğu yerler, Çekirdek DNA’sının yapısı ve kalıtımı, Kloroplast DNA’sının organizasyonu ve kalıtımı ile kloroplast ve çekirdek DNA arasındaki ilişki, Mitokondri DNA’sının organizasyonu ve ekspresyonu ile DNA kromozom ilişkisi, DNA sentezi ve replikasyonu, Kromozom mutasyonları, Gen mutasyonları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova Üniversitesi Ziraat fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü derslikleri ve Moleküler Genetik Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Moleküler genetiğe giriş ve genetik materyal |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
2 |
Nükleik asitlerin kimyasal yapıları |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
3 |
Nükleik asitlerin fiziksel yapıları |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
4 |
Nükleik asitlerin denatürasyonu ve renatürasyonu |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
5 |
Çekirdek DNA’sının yapısı ve kalıtımı |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
6 |
Kloroplast DNA’sı’nın organizasyonu ve kalıtımı ile kloroplast ve çekirdek DNA arasındaki ilişki
|
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notundaki ve kaynak kitaplardaki ilgili konular |
|
7 |
Mitekondri DNA’sının organizasyonu ve ekspresyonu ile DNA kromozom ilişkisi |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
8 |
ARA SINAV |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Sınav haftasına kadar işlenen konulardan sınav |
|
9 |
Sitoplasmik kalıtım |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
10 |
DNA sentezi ve replikasyonu |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
11 |
Kromozom mutasyonları |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
12 |
Gen mutasyonları |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
13 |
Kromozom ve gen mutasyonları |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
14 |
Tüm konuların genel tekrarı |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
15 |
DNA´dan Kromozom oluşumu aşamaları |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
İşlenen tüm konulardan final sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
3 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
3 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
4 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
2 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
3 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
3 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
4 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
5 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
5 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
5 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|