Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kaktüs ve Sukkullent Bitkiler |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-610 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEZİHE KÖKSAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kaktüs ve sukkulent bitki türlerinin bitkisel, agronomik ve ekolojik özelliklerini öğrenir
Kaktüs ve sukkulent bitkilerin botaniksel, fizyolojik, biyokimyasal özelliklerini öğrenir Kaktüs ve sukkulent bitkilerin yetiştiricilik gereksinimlerini öğrenerek, sorunları konusunda yorum yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kaktüs ve sukkulent bitkiler konusundaki genel kavram ve konuları öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, kaktüs ve sukkulent bitkilerin botanik, fizyolojik, biyokimyasal esasları, yetiştiriciliği ve çoğaltımı konularını kapsamaktadır. Ders, kaktüs ve sukkulent bitkilerin agronomik ve ekolojik özellikleri, yetiştirme teknikleri konularını içermektedir.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü.Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Derslikleri
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kaktüs ve sukkullet bitkilerin tanıtımı
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
2 |
Kaktüs ve sukkullet bitkilerin dünyadaki ve Türkiye’deki durumu
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
3 |
Kaktüslerin türlerinin tanıtılması
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
4 |
Kaktüs bitkilerinin morfolojik özeliklerinin anlatılması
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
5 |
Kaktüs bitkilerin fizyolojik özelliklerinin anlatılması |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
6 |
Kaktüs bitkilerinin ekolojik isteklerinin anlatılması
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
7 |
Kaktüs türlerinin yetiştiricilik isteklerinin anlatılması
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Sukkulent bitki türlerinin tanıtılması
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
10 |
Sukkullet bitkilerin morfolojik özeliklerinin anlatılması
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
11 |
Sukkullet bitkilerin fizyolojik özelliklerinin anlatılması
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
12 |
Sukkulent bitkilerin ekolojik isteklerinin anlatılması
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
13 |
Sukkullent bitki türlerinin yetiştiricilik isteklerinin anlatılması
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
14 |
Kaktüs ve sukkullet bitki türlerinin süs bitkisi olarak önemi
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
15 |
Genel ders tekrarı ve değerlendirmeler
Öğrenciler tarafından bir kaktüs türü hakkında hazırlanan ödev sunumu
Öğrenciler tarafından bir sukkulent türü hakkında hazırlanan ödev sunumu |
Ödev-Sunum hazırlığı |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
Final sınavı hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
3 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
2 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
2 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
1 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
1 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
1 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
3 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
2 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
1 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
3 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|