Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kaktüs ve Sukkullent Bitkiler

Dersin Kodu : BB-610

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEZİHE KÖKSAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kaktüs ve sukkulent bitki türlerinin bitkisel, agronomik ve ekolojik özelliklerini öğrenir
Kaktüs ve sukkulent bitkilerin botaniksel, fizyolojik, biyokimyasal özelliklerini öğrenir
Kaktüs ve sukkulent bitkilerin yetiştiricilik gereksinimlerini öğrenerek, sorunları konusunda yorum yapar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kaktüs ve sukkulent bitkiler konusundaki genel kavram ve konuları öğretmek

Dersin İçeriği : Bu ders, kaktüs ve sukkulent bitkilerin botanik, fizyolojik, biyokimyasal esasları, yetiştiriciliği ve çoğaltımı konularını kapsamaktadır. Ders, kaktüs ve sukkulent bitkilerin agronomik ve ekolojik özellikleri, yetiştirme teknikleri konularını içermektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü.Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kaktüs ve sukkullet bitkilerin tanıtımı Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
2 Kaktüs ve sukkullet bitkilerin dünyadaki ve Türkiye’deki durumu Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
3 Kaktüslerin türlerinin tanıtılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
4 Kaktüs bitkilerinin morfolojik özeliklerinin anlatılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
5 Kaktüs bitkilerin fizyolojik özelliklerinin anlatılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
6 Kaktüs bitkilerinin ekolojik isteklerinin anlatılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
7 Kaktüs türlerinin yetiştiricilik isteklerinin anlatılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
8 Ara Sınav Ara sınav hazırlığı Yazılı sınav
9 Sukkulent bitki türlerinin tanıtılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
10 Sukkullet bitkilerin morfolojik özeliklerinin anlatılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
11 Sukkullet bitkilerin fizyolojik özelliklerinin anlatılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
12 Sukkulent bitkilerin ekolojik isteklerinin anlatılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
13 Sukkullent bitki türlerinin yetiştiricilik isteklerinin anlatılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
14 Kaktüs ve sukkullet bitki türlerinin süs bitkisi olarak önemi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
15 Genel ders tekrarı ve değerlendirmeler Öğrenciler tarafından bir kaktüs türü hakkında hazırlanan ödev sunumu Öğrenciler tarafından bir sukkulent türü hakkında hazırlanan ödev sunumu Ödev-Sunum hazırlığı Düz anlatım, gösterim ve tartışma
16/17 Yıl Sonu Sınavı Final sınavı hazırlığı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış sunusu
 The House Plant Expert. (ed: Dr. D.G.Hessayon) 1980, Pbi Publications, England
 Mengüç,A. 1995.Süs Bitkileri. Anadolu Üniversitesi Yay.No:904. Açıköğretim Fak.Yay. No:486
 Stapeliads" A Book by John Pilbeam
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 2 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 4
2 Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 3
3 Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme 2
4 Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme 2
5 Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 1
6 Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme 1
7 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma 1
8 Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme 3
9 Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme 3
10 Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme 2
11 Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 1
12 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme 3
13 Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 18 1 18
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 18 36
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6