Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bahçe Bitkileri Deneme Tekniği II

Dersin Kodu : BB-606

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SEVGİ PAYDAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bahçe Bitkilerinde yaygın olarak kullanılan deneme metotlarını öğrenerek uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda beceri kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : BB-615 Bahçe Bitkileri Deneme Tekniği I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Deneme kurma ve deneme desenleri kısaca hatırlatıldıktan sonra faktöriyel denemeler, bölünmüş parseller, bölünen bölünmüş parseller deneme desenleri konularında teorik ve uygulamalı bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Deneme kurma ve deneme desenleri kısaca hatırlatıldıktan sonra 2 ve 3 faktörlü denemeler (tesadüf parselleri, tesadüf blokları, latin kare), bölünmüş parseller (tesadüf parselleri, tesadüf blokları, latin kare), bölünen bölünmüş parseller deneme desenleri (tesadüf parselleri, tesadüf blokları, latin kare) konularında teorik ve uygulamalı bilgilerin verilecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bahçe Bitkileri Bölümü Yüksek Lisans Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Denemelerin planlanması, amaçları,tekrarlama sayısı ve bunu etkileyen faktörler ile varyans analizinin kısaca hatırlatılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma
2 Faktöriyel denemeler (teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü
3 Faktöriyel denemeler (İki faktörlü ve tesadüf parselleri) (teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü
4 Faktöriyel denemeler (İki faktörlü ve tesadüf blokları) (teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü
5 Faktöriyel denemeler (İki faktörlü ve latin kare) (teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü
6 Faktöriyel denemeler (üç faktörlü ve tesadüf parselleri) (teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü
7 Faktöriyel denemeler (üç faktörlü ve tesadüf blokları) (teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü
8 Faktöriyel denemeler (üç faktörlü ve latin kare) (teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü
9 ARA SINAV Ara sınava hazırlık Yazılı sınav
10 Bölünmüş parseller (teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü
11 Bölünmüş parseller (tesadüf parselleri) (teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü
12 Bölünmüş parseller (tesadüf blokları ve latin kare) (teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü
13 Bölünen bölünmüş parseller (teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü
14 Tekrarlanan denemeler (teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü
15 Tekrarlanan denemeler (teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü
16/17 YILSONU SINAVI Yıl sonu sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış sunusu
 Araştırma ve Deneme Metotları (O. Düzgüneş, T. Kesici, O. Kavuncu, F. Gürbüz) -Bilimsel Araştırmalarda Hipotez Testleri (M. Kartal) -Tanımlayıcı İstatistik (Ş. Şenol) -İstatistik (Çevirenler: A. Esin, S. Çelebioğlu) -Biyoistatistik (İ. Kocaçalışkan, N. A. Bingöl) -Deneysel İstatistik Metotlar (N. Yurtsever) -İnternet
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 5
2 Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 4
3 Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme 5
4 Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme 4
5 Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 5
6 Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme 4
7 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma 4
8 Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme 3
9 Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme 3
10 Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme 5
11 Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 4
12 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme 3
13 Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 2 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6