|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bahçe Bitkileri Deneme Tekniği II |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-606 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SEVGİ PAYDAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bahçe Bitkilerinde yaygın olarak kullanılan deneme metotlarını öğrenerek uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda beceri kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BB-615 Bahçe Bitkileri Deneme Tekniği I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Deneme kurma ve deneme desenleri kısaca hatırlatıldıktan sonra faktöriyel denemeler, bölünmüş parseller, bölünen bölünmüş parseller deneme desenleri konularında teorik ve uygulamalı bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Deneme kurma ve deneme desenleri kısaca hatırlatıldıktan sonra 2 ve 3 faktörlü denemeler (tesadüf parselleri, tesadüf blokları, latin kare), bölünmüş parseller (tesadüf parselleri, tesadüf blokları, latin kare), bölünen bölünmüş parseller deneme desenleri (tesadüf parselleri, tesadüf blokları, latin kare) konularında teorik ve uygulamalı bilgilerin verilecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bahçe Bitkileri Bölümü Yüksek Lisans Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Denemelerin planlanması, amaçları,tekrarlama sayısı ve bunu etkileyen faktörler ile varyans analizinin kısaca hatırlatılması |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma |
|
2 |
Faktöriyel denemeler (teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü |
|
3 |
Faktöriyel denemeler (İki faktörlü ve tesadüf parselleri)
(teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü |
|
4 |
Faktöriyel denemeler (İki faktörlü ve tesadüf blokları)
(teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü |
|
5 |
Faktöriyel denemeler (İki faktörlü ve latin kare)
(teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü |
|
6 |
Faktöriyel denemeler (üç faktörlü ve tesadüf parselleri)
(teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü |
|
7 |
Faktöriyel denemeler (üç faktörlü ve tesadüf blokları)
(teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü |
|
8 |
Faktöriyel denemeler (üç faktörlü ve latin kare)
(teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü |
|
9 |
ARA SINAV |
Ara sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
10 |
Bölünmüş parseller (teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü |
|
11 |
Bölünmüş parseller (tesadüf parselleri)
(teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü |
|
12 |
Bölünmüş parseller (tesadüf blokları ve latin kare)
(teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü |
|
13 |
Bölünen bölünmüş parseller
(teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü |
|
14 |
Tekrarlanan denemeler
(teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü |
|
15 |
Tekrarlanan denemeler
(teorik ve paket programda çözüm ve yorumları) |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma ve problem çözümü |
|
16/17 |
YILSONU SINAVI |
Yıl sonu sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış sunusu
Araştırma ve Deneme Metotları (O. Düzgüneş, T. Kesici, O. Kavuncu, F. Gürbüz)
-Bilimsel Araştırmalarda Hipotez Testleri (M. Kartal)
-Tanımlayıcı İstatistik (Ş. Şenol)
-İstatistik (Çevirenler: A. Esin, S. Çelebioğlu)
-Biyoistatistik (İ. Kocaçalışkan, N. A. Bingöl)
-Deneysel İstatistik Metotlar (N. Yurtsever)
-İnternet
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
4 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
5 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
5 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
4 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
4 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
3 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
5 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
4 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
3 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
2 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
16 |
16 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|