|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Organik Turunçgil Yetiştiriciliği |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-602 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. BİLGE YILMAZ Prof.Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu ders kapsamında organik turunçgil yetiştiriciliğinin prensipleri konusunda bilgi edinilir. Bu ders kapsamında organik turunçgil yetiştiriciliğinin prensiplerinin uygulamaya aktarımı, sağlıklı materyalin seçimi, organik yetiştiricilikteki kültürel uygulamalar, bitkisel atıkların değerlendirilmesi, organik ürünün pazarlanmasına konusunda bilgi edinilir. Teorik ve uygulamaya yönelik olarak kullanıcı araştırmalarında izlenebilecek yöntemler konusunda bilgi edinir. Araştırma bulguları ve teorik bilgilerin uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda uygulama becerisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Organik turunçgil yetiştiriciliğinin prensipleri, uygulamaya aktarımı, sağlıklı materyalin seçimi, organik yetiştiricilikteki kültürel uygulamalar, bitkisel atıkların değerlendirilmesi, organik ürünün pazarlanmasına yönelik bilgilerle donatılması amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders organik turunçgil yetiştiriciliğinin prensipleri, uygulamaya aktarımı, sağlıklı materyalin seçimi, organik yetiştiricilikteki kültürel uygulamalar, bitkisel atıkların değerlendirilmesi, organik ürünün pazarlanmasına yönelik bilgilerle donatılması konularını kapsamaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü derslik ve turunçgil bahçeleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Organik Tarım ve Tanımı |
Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
2 |
Organik tarım yönetmeliği |
Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
3 |
Dünyada ve Türkiye’de Organik tarım uygulamaları |
Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
4 |
Dünyada ve Türkiye’de Organik turunçgil tarımının durumu ve uygulanabilirliği |
Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
5 |
Organik turunçgil yetiştiriciliğinin prensipleri |
Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
6 |
Organik turunçgil yetiştiriciliğinde dikim alanının seçimi (iklim, yer, toprak vs.), ve diğer meyve türlerinden önerilen dikim uzaklığı |
Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
7 |
ARA SINAV |
Ara sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
8 |
Organik turunçgil yetiştiriciliğinde materyal hazırlığı (seralarda organik fidan üretimi, kalitesi) |
Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
9 |
Organik turunçgil yetiştiriciliğinde anaç ve kalem seçimi |
Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
10 |
Organik turunçgil yetiştiriciliğinde uygulanması gerekli toprak işleme ve gübreleme yöntemleri |
Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
11 |
Organik turunçgil yetiştiriciliğinde uygulanması gerekli toprak işleme ve gübreleme yöntemleri |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
12 |
Organik turunçgil yetiştiriciliğinde uygulanması gerekli budama ve sulama yöntemleri |
Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
13 |
Organik turunçgil yetiştiriciliğinde bitkisel atıkların değerlendirilmesi. |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
14 |
Organik turunçgil yetiştiriciliğinde biyolojik kontrol |
Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
15 |
Organik ürünlerin işlenmesi ve pazarlanma durumu |
Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
16/17 |
YILSONU SINAVI |
Yıl sonu sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış sunusu
Organic Fruit Growing. K. Lind, G. Lafer, K. Schloffer, G. Innerhofer and H. Meister, CAB publishing, CAB International Wallingford Oxon UK, 2003
Bahçe Bitkileri Tarımında Çevre Dostu Üretim Teknikleri, Ed. A. Gül, 140 s., Bornova ,İzmir
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
2 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
1 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
3 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
2 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
3 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
3 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
1 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
1 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
3 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
3 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
4 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 151 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|