Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bahçe Bitkileri Araştırmalarında Yazım ve Sunum Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-600 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AYZİN KÜDEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilimsel araştırmanın önemini kavrar. Bilimsel araştırmaların aşamalarını öğrenir. Kaynak tarama bilgi ve becerisini geliştirir. Bilimsel yazı, makale ve rapor yazma bilgi ve becerisi edinir. Etkili sunum tekniklerini öğrenir ve araştırma sonuçlarını sunar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilimsel araştırmalarda öğrencilerin kendi eğitim ve çalışma alanlarıyla ilgili konularda kaynak taraması, bilgi toplaması, değerlendirmesi, makale haline getirmesi, word, power point gibi bilgisayar programlarını kullanarak bilgisayarda yazması ve sunu hazırlaması anlatılmaktadır. Tüm bunların yanısıra bilgisayar ve internet kullanımı, yeni yazım ve sunum teknolojileri hakkında da bilgi aktarılmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bahçe Bitkileri araştırmalarında eğitim ve çalışma alanlarıyla ilgili konularda kaynak taraması, bilgi toplaması, değerlendirmesi, makale haline getirmesi, word, power point gibi bilgisayar programlarını kullanarak bilgisayarda yazması ve sunu hazırlaması anlatılmaktadır. Tüm bunların yanısıra bilgisayar ve internet kullanımı, yeni yazım ve sunum teknolojileri hakkında da bilgi aktarılmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova üniversitesi, ziraat fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yazım ve sunum tekniklerine giriş |
Ders notunda ilgili konuya çalışma |
Düz anlatım, sunum ve tartışma |
|
2 |
Araştırma teknikleri ve aşamaları |
Ders notunda ilgili konuya çalışma |
Düz anlatım, sunum ve tartışma |
|
3 |
Kaynak Taraması (Anahtar kelimeler, veri toplama yöntem ve teknikleri) |
Ders notunda ilgili konuya çalışma |
Düz anlatım, sunum ve tartışma |
|
4 |
Bilimsel yazıma (makale, derleme, tez, özet vs. ) giriş |
Ders notunda ilgili konuya çalışma |
Düz anlatım, sunum ve tartışma |
|
5 |
Bilimsel yazım kuralları ve aşamaları |
Ders notunda ilgili konuya çalışma |
Düz anlatım, sunum ve tartışma |
|
6 |
Bilimsel yazımda dikkat edilmesi gereken konular |
Ders notunda ilgili konuya çalışma |
Düz anlatım, sunum ve tartışma |
|
7 |
Yazının yayımlanma aşaması |
Ders notunda ilgili konuya çalışma |
Düz anlatım, sunum ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Ders notunda ilgili konuya çalışma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Görsel sunum hazırlama |
Ders notunda ilgili konuya çalışma |
Düz anlatım, sunum ve tartışma |
|
10 |
Görsel sunum hazırlama teknikleri |
Ders notunda ilgili konuya çalışma |
Düz anlatım, sunum ve tartışma |
|
11 |
Görsel sunumun aşamaları |
Ders notunda ilgili konuya çalışma |
Düz anlatım, sunum ve tartışma |
|
12 |
Sunum hazırlarken dikkat edilmesi gereken konular |
Ders notunda ilgili konuya çalışma |
Düz anlatım, sunum ve tartışma |
|
13 |
Etkili bir sunum içerisindeki bölümler |
Ders notunda ilgili konuya çalışma |
Düz anlatım, sunum ve tartışma |
|
14 |
Araştırma sonuçları ve bulguların sunumu |
Ders notunda ilgili konuya çalışma |
Düz anlatım, sunum ve tartışma |
|
15 |
Görsel sunumda sunucunun dikkat etmesi gereken konular |
Ders notunda ilgili konuya çalışma |
Düz anlatım, sunum ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Ders notunda ilgili konuya çalışma |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
3 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
4 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
5 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
5 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
5 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
3 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
5 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
5 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
5 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
5 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|