Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kesme Çiçek Yetiştiriciliğinin Genel Esasları

Dersin Kodu : BB-619

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEZİHE KÖKSAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kesme çiçek yetiştiriciliğine dair temel kavramları öğrenir
Kesme çiçeklerin dikiminden hasadına kadar olan aşamaları kavrar
Kesme çiçek yetiştiriciliğini öğrenerek sorunları konusunda yorum yapar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kesme çiçek yetiştiriciliği konusundaki temel kavram ve konuları öğretmektir

Dersin İçeriği : Bu ders kesme çiçek tür ve çeşitlerinin tanıtılması ve yetiştiriciliği konularını içermektedir. Bu ders kesme çiçek türlerinin, orijini, üretim miktarları, tarımsal ve ekolojik özellikleri, yetiştirme alanları, yetiştirme sorunları ve yetiştirme teknikleri (toprak hazırlığı, ekim, budama, gübreleme, sulama vb) konularını içermektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dünyada ve Türkiye’de kesme çiçekçilik, ekonomik önemi Süs bitkisi serasında yapılan çalışmalar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
2 Kesme çiçeklilerin tanımlanması ve gruplandırılması Süs bitkisi serasında yapılan çalışmalar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
3 Gül yetiştiriciliği Süs bitkisi serasında yapılan çalışmalar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
4 Karanfil yetiştiriciliği Süs bitkisi serasında uygulama çalışması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
5 Kasımpatı ve Gerbera yetiştiriciliği Süs bitkisi serasında uygulama çalışması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
6 Gipsofila ve Antrium yetiştiriciliği Süs bitkisi serasında uygulama çalışması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
7 Ara Sınav Ara sınav hazırlığı Yazılı sınav
8 Zambak yetiştiriciliği Süs bitkisi serasında uygulama çalışması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
9 Frezya ve Lale yetiştiriciliği Süs bitkisi serasında uygulama çalışması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
10 Orkide yetiştiriciliği Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
11 Glayöl ve Sümbül yetiştiriciliği Süs bitkisi serasında uygulama çalışması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
12 Nergis ve İris yetiştiriciliği Süs bitkisi serasında uygulama çalışması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
13 Kesme yeşilliklerin yetiştiriciliği Süs bitkisi serasında uygulama çalışması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
14 Süs bitkilerinin pazarlanması Adana ili çevresindeki süs bitkisi seralarına ziyaret Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
15 Dersin genel değerlendirilmesi ve tekrar Öğrenciler tarafından kesme çiçek türleri hakkında hazırlanan ödevlerin sunumua Ders ile ilgili bilgilerin okunması Ödev-Sunum hazırlığı Düz anlatım, gösterim ve tartışma
16/17 Yarıyıl Sonu Sınavı Final sınavına hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kesme Çiçekçilik, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı
 Çiçekçilik, HASAD, A.Bayçın Korkut
 Süs Bitkileri Yetiştiriciliğinde İyi Tarım Uygulamaları, E.Özzambak, M.İsfendiyaroğlu, E.Zeybekoğlu, Ö.Kahraman
 Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış sunusu
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 5
2 Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 3
3 Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme 3
4 Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme 3
5 Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 5
6 Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme 4
7 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma 4
8 Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme 4
9 Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme 4
10 Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme 3
11 Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 2
12 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme 2
13 Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 20 1 20
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü: 141
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.64
Dersin AKTS Kredisi: 6