Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kesme Çiçek Yetiştiriciliğinin Genel Esasları |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-619 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEZİHE KÖKSAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kesme çiçek yetiştiriciliğine dair temel kavramları öğrenir Kesme çiçeklerin dikiminden hasadına kadar olan aşamaları kavrar Kesme çiçek yetiştiriciliğini öğrenerek sorunları konusunda yorum yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kesme çiçek yetiştiriciliği konusundaki temel kavram ve konuları öğretmektir
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders kesme çiçek tür ve çeşitlerinin tanıtılması ve yetiştiriciliği konularını içermektedir. Bu ders kesme çiçek türlerinin, orijini, üretim miktarları, tarımsal ve ekolojik özellikleri, yetiştirme alanları, yetiştirme sorunları ve yetiştirme teknikleri (toprak hazırlığı, ekim, budama, gübreleme, sulama vb) konularını içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Derslikleri
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dünyada ve Türkiye’de kesme çiçekçilik, ekonomik önemi
Süs bitkisi serasında yapılan çalışmalar
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
2 |
Kesme çiçeklilerin tanımlanması ve gruplandırılması
Süs bitkisi serasında yapılan çalışmalar
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
3 |
Gül yetiştiriciliği
Süs bitkisi serasında yapılan çalışmalar
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
4 |
Karanfil yetiştiriciliği
Süs bitkisi serasında uygulama çalışması |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
5 |
Kasımpatı ve Gerbera yetiştiriciliği
Süs bitkisi serasında uygulama çalışması |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
6 |
Gipsofila ve Antrium yetiştiriciliği
Süs bitkisi serasında uygulama çalışması |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
7 |
Ara Sınav |
Ara sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
8 |
Zambak yetiştiriciliği
Süs bitkisi serasında uygulama çalışması |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
9 |
Frezya ve Lale yetiştiriciliği
Süs bitkisi serasında uygulama çalışması |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
10 |
Orkide yetiştiriciliği
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
11 |
Glayöl ve Sümbül yetiştiriciliği
Süs bitkisi serasında uygulama çalışması |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
12 |
Nergis ve İris yetiştiriciliği
Süs bitkisi serasında uygulama çalışması |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
13 |
Kesme yeşilliklerin yetiştiriciliği
Süs bitkisi serasında uygulama çalışması |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
14 |
Süs bitkilerinin pazarlanması
Adana ili çevresindeki süs bitkisi seralarına ziyaret |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
15 |
Dersin genel değerlendirilmesi ve tekrar
Öğrenciler tarafından kesme çiçek türleri hakkında hazırlanan ödevlerin sunumua |
Ders ile ilgili bilgilerin okunması
Ödev-Sunum hazırlığı |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
3 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
3 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
3 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
5 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
4 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
4 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
4 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
3 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
2 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
2 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|