|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Turunçgil Fizyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-609 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. BİLGE YILMAZ Prof.Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu ders kapsamında Turunçgillerde fotosentez, terleme ve solunum olayları ve bu olayları etkileyen faktörler, su ve mineral besin maddelerinin alınımı ve taşınması konusunda bilgi edinilir. Bu ders kapsamında turunçgillerde ağaç gelişimi ve etkili faktörler, çiçeklenme oluşumu ve gelişimi, meyve oluşumu, gelişmesi ve dökümleri konusunda bilgi edinilir. Teorik ve uygulamaya yönelik olarak kullanıcı araştırmalarında izlenebilecek yöntemler konusunda bilgi edinir. Araştırma bulguları ve teorik bilgilerin uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda uygulama becerisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Turunçgillerde fotosentez, terleme ve solunum olayları ve bu olayları etkileyen faktörler, su ve mineral besin maddelerinin alınımı ve taşınması, ağaç gelişimi ve etkili faktörler, çiçeklenme oluşumu ve gelişimi, meyve oluşumu, gelişmesi ve dökümlerine yönelik bilgilerle donatılması amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Turunçgillerde fotosentez, terleme ve solunum olayları ve bu olayları etkileyen faktörler, su ve mineral besin maddelerinin alınımı ve taşınması, ağaç gelişimi ve etkili faktörler, çiçeklenme oluşumu ve gelişimi, meyve oluşumu, gelişmesi ve dökümlerini kapsar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitki Fizyolojisi ve Tarım, Bitki Fizyolojisinin Bölümleri (Metabolizma, Büyüme – Gelişme ve Hareket fizyolojisi) |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
2 |
Bitki yapısına genel bir bakış ve bitki hücreleri |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
3 |
Turunçgillerde vejetatif ve generatif büyüme ve gelişmenin düzenlenmesi |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
4 |
Büyümeyi düzenleyen çevre faktörleri (Işık, Sıcaklık, Su, Beslenme) |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
5 |
Turunçgillerde temel metabolik olaylar
Fotosentez
|
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
6 |
Turunçgillerde temel metabolik olaylar
Solunum, Terleme
|
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
7 |
Büyümeyi düzenleyici içsel maddeler ve Turunçgillerin büyüme ve gelişmesindeki rolleri |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
8 |
ARA SINAV |
Ara sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Kök ve sürgün gelişimi koordinasyonu ve bitki-toprak-su ilişkileri |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
10 |
Bitki – Toprak-Besin elementi ilişkisi, Bitki besin elementi alımı ve kullanımı |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
11 |
Vejetatif ve generatif büyümenin koordinasyonu |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
12 |
Turunçgillerde çiçek gelişimi, tomurcuk tipleri ve çiçek oluşumunu etkileyen faktörler |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
13 |
Meyve oluşumu ve etkileyen faktörler |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
14 |
Meyve büyüme dönemleri ve etkili faktörler |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
15 |
Meyve dökümleri ve dökümlerde etkili faktörler |
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
16/17 |
YILSONU SINAVI |
Final sınavı hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış sunusu
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Bitki Fizyolojisi, Taiz ve Zeiger (Çev. Ed. İ.Türkan) Palme yayıncılık, 690 s. Ankara, 2008.
Meyve Ağaçları Fizyolojisi,Büyüme ve gelişme,Washington Eyalet Üniversitesi Kurs Notları (Çev. N. Kaşka, S. Paydaş Kargı), Nobel Kitabevi, 243 s. Adana, 2007.
Introduction to Plant Physiology, Ed. W.G. Hopkins, N.P.A. Hüner, Wiley Inc. 2004, 560 p.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
2 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
1 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
3 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
2 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
3 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
3 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
1 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
1 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
3 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
3 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
4 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|