Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitkilerde Moleküler Islah Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-605 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SALİH KAFKAS |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Moleküler ıslahın avantaj ve dezavantajlarını bilir Moleküler markör tekniklerini bilir Belirli özellşkler ile ilişkili DNA markörleri geliştirme yöntemlerini bilir Markör geliiştirme ile ile ilgili literatür okur ve anlar Bitkilerde ıslah süresini kısaltma yöntemlerini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bitkilerde ıslah süresini kısaltmak ve yeni çeşitler geliştirmek için kullanılan moleküler ıslah tekniklerini öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bitkilerde klasik ıslaha giriş, klasik ıslah yöntemleri, klasik ıslah yöntemlerinin avantaj ve dezavantajları, bitkilerde moleküler ıslaha giriş, moleküler ıslahın avantaj ve dezavantajları, Moleküler markör teknolojisinin tarihçesi, Moleküler markör teknikleri, Belirli özellikler ile ilişkili DNA markörleri geliştirme yöntemleri, Bulk segregant analizleri, Genetik haritalama, Kantitatif lokusların haritalanması, Markörler yardımıyla seleksiyon ve ıslah süresinin kısaltılması, Bitkilerde geliştirilen markörlerin literatürden taranması ve incelenmesi, Bitkilerde genetik mühendisliği, Bitkilerde aktarılan genler ile genetiği değiştirilmiş ticari çeşitler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova Üniversitesi Ziraat fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü derslikleri ve Moleküler Genetik Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitkilerde klasik ıslaha giriş, klasik ıslah yöntemleri, klasik ıslah yöntemlerinin avantaj ve dezavantajları |
Ders ile ilgili notlarının okunması
|
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
2 |
bitkilerde moleküler ıslaha giriş, moleküler ıslahın avantaj ve dezavantajları, |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
3 |
Moleküler markör teknolojisinin tarihçesi |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
4 |
Moleküler markör teknikleri |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
5 |
Belirli özellikler ile ilişkili DNA markörleri geliştirme yöntemleri |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
6 |
Bulk segregant analizleri |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
7 |
Genetik haritalama |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
8 |
Kantitatif lokusların haritalanması |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
9 |
ARA SINAV |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Sınav haftasına kadar olan konulardan sınav |
|
10 |
Markörler yardımıyla seleksiyon ve ıslah süresinin kısaltılması |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
11 |
Bitkilerde geliştirilen markörlerin literatürden taranması ve incelenmesi |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
12 |
Bitkilerde geliştirilen markörlerin literatürden taranması ve incelenmesi |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
13 |
Bitkilerde genetik mühendisliği |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
14 |
Bitkilerde aktarılan genler ile genetiği değiştirilmiş ticari çeşitler |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
15 |
Bitkilerde aktarılan genler ile genetiği değiştirilmiş ticari çeşitler |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
İşlenen tüm konulardan final sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
3 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
4 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
4 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
5 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
3 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
5 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
4 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
4 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
5 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
5 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
4 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|