|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tropik ve Subtropiklerde Ilıman İklim Meyve Yetiştiriciliği |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-621 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AYZİN KÜDEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu ders kapsamında açıkta ve serada fidancılık tekniği subtropik ve tropik iklim bölgelerinde ılıman iklim meyve türlerinin yetiştiriciliği konusunda bilgi edinilir. Bu bölgelerde yetiştirme teknikleri hakkında bilgi edinilir. Bu bölgelerde yetiştiricilikte ortaya çıkabilecek sorunları ve bölgeye uygun tür ve çeşitleri tartışır Teorik ve pratik olarak araştırmalarda izlenebilecek yöntemleri bilir. Araştırma bulguları ve teorik bilgilerin uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda uygulama becerisi kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı öğrencilere, ılıman iklim meyvelerinin tropik ve subtropik bölgelerde yetiştiriciliğini ve yetiştirme tekniklerini anlatmak ile bu alanlarda ılıman iklim meyveleri yetiştiriciliğinin avantaj ve dezavantajlarını tartışmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders subtropik ve tropik bölgelerde meyve ağaçlarının dağılımı, ılıman iklim meyvelerinin bu bölgelerde yetiştiriciliği ve bunu sınırlayan faktörler işlenmektedir. Bu iklim şartlarında yetiştirilen sert çekirdekli, sert kabuklu, yumuşak çekirdekli ve üzümsü meyvelerin iklim, toprak, sulama istekleri, budama şekilleri, çiçeklenme ve meyve verme özellikleri, ortaya çıkabilecek hastalık ve zararlılar konuları anlatılmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova üniversitesi ziraat fakültesi derslikleri ve uygulama bahçeleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Subtropik ve Tropik Bölgelerde Meyve Ağaçlarının Dağılımı |
İlgili konuya ait kitap, makale ve ders notlarının incelenmesi, bilimsel tarama yapılması ve sunum hazırlanması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
2 |
Ilıman İklim Meyvelerinin Subtropik ve Tropik Bölgelerde Yetiştiriciliğini Sınırlayan Faktörler |
İlgili konuya ait kitap, makale ve ders notlarının incelenmesi, bilimsel tarama yapılması ve sunum hazırlanması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
3 |
Subtropik ve Tropik Bölgelerde Çiçeklenme ve Meyve Tutumu |
İlgili konuya ait kitap, makale ve ders notlarının incelenmesi, bilimsel tarama yapılması ve sunum hazırlanması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
4 |
Subtropik ve Tropik Bölgelerde Meyve Ağaçlarının Morfolojisi ve Gelişimi |
İlgili konuya ait kitap, makale ve ders notlarının incelenmesi, bilimsel tarama yapılması ve sunum hazırlanması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
5 |
Subtropik ve Tropik Bölgelerde Meyve Olgunlaşması ve Derim
Subtropik ve Tropik Bölgelerde Çoğaltma
|
İlgili konuya ait kitap, makale ve ders notlarının incelenmesi, bilimsel tarama yapılması ve sunum hazırlanması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
6 |
Subtropik ve Tropik Bölgelerde Çoğaltma |
İlgili konuya ait kitap, makale ve ders notlarının incelenmesi, bilimsel tarama yapılması ve sunum hazırlanması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
7 |
Subtropik ve Tropik Bölgelerde Sert Çekirdekli Meyvelerin Yetiştiriciliği |
İlgili konuya ait kitap, makale ve ders notlarının incelenmesi, bilimsel tarama yapılması ve sunum hazırlanması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
8 |
Ara sınav |
İlgili konuya ait kitap, makale ve ders notlarının incelenmesi, bilimsel tarama yapılması ve sunum hazırlanması |
Yazılı sınav |
|
9 |
Subtropik ve Tropik Bölgelerde Sert Çekirdekli Meyvelerin Yetiştiriciliği |
İlgili konuya ait kitap, makale ve ders notlarının incelenmesi, bilimsel tarama yapılması ve sunum hazırlanması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
10 |
Subtropik ve Tropik Bölgelerde Yumuşak Çekirdekli Meyveler Yetiştiriciliği |
İlgili konuya ait kitap, makale ve ders notlarının incelenmesi, bilimsel tarama yapılması ve sunum hazırlanması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
11 |
Subtropik ve Tropik Bölgelerde Yumuşak Çekirdekli Meyveler Yetiştiriciliği
|
İlgili konuya ait kitap, makale ve ders notlarının incelenmesi, bilimsel tarama yapılması ve sunum hazırlanması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
12 |
Subtropik ve Tropik Bölgelerde Üzümsü Meyveler Yetiştiriciliği |
İlgili konuya ait kitap, makale ve ders notlarının incelenmesi, bilimsel tarama yapılması ve sunum hazırlanması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
13 |
Subtropik ve Tropik Bölgelerde Budama ve Şekil Verme |
İlgili konuya ait kitap, makale ve ders notlarının incelenmesi, bilimsel tarama yapılması ve sunum hazırlanması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
14 |
Subtropik ve Tropik Bölgelerde Toprak İstekleri, Bitki Besin Elementleri ve Su Gereksinimleri |
İlgili konuya ait kitap, makale ve ders notlarının incelenmesi, bilimsel tarama yapılması ve sunum hazırlanması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
15 |
Subtropik ve Tropik Bölgelerde Bitki Koruma Çalışmaları |
İlgili konuya ait kitap, makale ve ders notlarının incelenmesi, bilimsel tarama yapılması ve sunum hazırlanması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma. |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
İlgili konulara ait kitap, makale ve ders notlarına incelenmesi |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış, resimlerle zenginleştirilmiş ve sürekli olarak güncellenen ders notlarının elektronik ortama aktarılmış sunusu
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
5 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
5 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
5 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
4 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
4 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
5 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
5 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
5 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
5 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
15 |
3 |
45 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
3 |
45 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
10 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 154 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|