|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ceza Hukuku Bağlamında Suç ve Kabahatin Unsurları,Vergi Hukukunda Suç ve Kabahat Ayrımı |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
2 |
Genel Olarak Vergi Kabahati ve Cezalar, Vergi Ziyaı Cezası |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
3 |
Genel Usulsüzlük Cezaları, Özel Usulsüzlük Cezaları |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
4 |
Vergi kabahatlerinde birleşme, iştirak ve tekerrür: Birleşme halleri; Tekerrür şartları ve cezası; İştirak |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
5 |
Vergi kabahatleri ve cezalarından kurtulma yolları |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
6 |
Vergi kabahatleri ve cezalarından kurtulma yolları |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
7 |
Genel Olarak Vergi Suçları ve Cezaları |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
8 |
Vize Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Vergi suçlarında birleşme, iştirak ve tekerrür: Suçların birleşmesi ve cezaların birleşmesi; Tekerrür ve tekerrürün çeşitleri; İştirak ve türleri |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
10 |
Vergi suçlarında cezayı etkileyen ve sona erdiren haller |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
11 |
Kamu Alacağı Kavramı ve Kapsamı, Kamu Alacağının Tarafları, Kamu Alacaklarının Tahsilinde Görev ve Yetki |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
12 |
Teminat, İhtiyati Haciz, İhtiyati Tahakkuk ve Rüçhan Hakkı |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
13 |
Kamu Alacağının Cebren Tahsili, Haciz Yoluyla Takip, İflas Yoluyla Takip |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
14 |
Tecil, Terkin, Zamanaşımı, Gecikme Zammı |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
15 |
Tahsil Aşamasında Ortaya Çıkan Uyuşmazlıklar |
Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders sunumları kullanılacaktır |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
1 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
1 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
1 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
3 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
2 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
2 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
1 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
1 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
2 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
5 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|