|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Maliye Politikası |
|
Dersin Kodu |
: |
PF 409 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. VOLKAN YURDADOĞ Dr.Öğr. ÜyesiDr. MELEK AKDOĞAN GEDİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Maliye politikasını tanımlar Maliye politikasının ekonomik istikrar açısından değerlendiri Ekonomik istikrarda para ve maliye politikalarının etkinliğini değerlendirir iradi maliye politikasına karşın otomatik istikrar sağlayıcıları tanımlar Maliye Politikasının araç ve amaçlarının tanımlar Konjonktürel sorunlara maliye politikası açısından yaklaşımların değerlendirilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ekonomik istikraraın sağlanmasında maliye politikası araçlarının etkinliği değerlendirilecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Maliye politikasının etlinliğine ilişkin tartışmalar,Maliye politikasına ilişkin bazı tanımlamalar,Ekonomik istikrar ve maliye politikası,Toplam talep- Toplam arz modeli ve para ve malıye politikalarının iradi maliye politikası karşısında otomatik istikrar sağlayıcılar, Enflasyon ve maliye politikasının gelir dağalımı üzerine etkileri ve Türkiye ekonomisinde uygulanan maliye politikaları ve sonuçlarının kavranması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik idare tarafından belirlenecektir. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Maliye Politikası ve Etkinliğine İlişkin Tartışma |
İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Maliye Politikası : İlgili Tanımlamalar
|
İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Ekonomik İstikrarın Gelişmesinde Maliye Politikası
|
İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Ekonomik İstikrarın Gelişmesinde Maliye Politikası ve Para Politikasının Nisbi Etkinliği
|
İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Toplam Talep ve Toplam Arz Modeli ve Para ve Maliye Politikaları
|
İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Maliye politikasına Post Keynesyen Yaklaşım
|
İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Vize Haftası |
|
|
|
8 |
İstikrar Politikası: İradi Politikalar Karşısında Otomatik Stabilizatörler
|
İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
9 |
Enflasyon ve Maliye Politikası
|
İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Durgunluk,Stagflasyon ve Maliye Politikası |
İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Bütçe Açığı Sorunu
|
İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Gelişmekte olan ülkelerde maliye politikası |
İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Türkiye´nin Ekonomik İstikrar Sorunları ve Politikalar
|
İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Ekonomik Büyüme,Ekonomik Kalkınma ve Maliye Politikası: |
İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Maliye Politikası ve ekonomik kalkınma |
İlgili kitap bölümü ve önerilen haftalık makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Final Haftası |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Maliye Politikası, Prof.Dr. Beyhan Ataç,Turhan Kitabevi,2009
Maliye Politikası,Prof.Dr. Abuzer Pınar,Turhan Kitabevi,2012
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
5 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
4 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
4 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
4 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
4 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
5 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
4 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
3 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
4 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
4 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
4 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
2 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
15 |
45 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 145 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|