|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kalkınma Ve Büyüme Ekonomisi |
|
Dersin Kodu |
: |
PF 410 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MELEK AKDOĞAN GEDİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İktisadi Büyüme ve Kalkıma kavramları arasındaki farkı bilir Geleneksel Büyüme Modelleri ; Harrod-Domar,Solow modelleri hakkında bilgi sahibidir İçsel büyüme modelleri hakkında bilgi sahibi olma Dual Kalkınma Modelleri ve Kırdan Kente Göçün değerlendirir KaynakDağılımını değerlendirir Kalkınmanın finansmanı hakkında bilgi sahibidir Küreselleşme ve Küresel Örgütler hakkında bilgi sahibidir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
EC 205 Mikro İktisat
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İktisat tarihi içerisinde ülkelerin iktisadi büyümelerini gerçekleştirebilmeleri adına birçok model gelişmiştir.Tarihsel süreç içerisinde her biri kendi dönemi için anlamlı olan bu modeller, değişen ekonomik koşullarla birlikte, eleştirilere maruz kalmışlardır. Genel kalkınma ve büyüme modellerinin incelendiği ders çerçevesinde, modellerin dyandığı temel varsayımlar, modellerin işleyişleri ve bu modellere getirilen eleştiriler yer almaktadır. Ayrıca günümüz ekonomilerinden örnekler incelenecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kalkınma ve Büyüme Kavramları arasındaki fark, iktisadi kalkınma aşamaları, Harrod Domar Modelleri Temel Varsayımları ve İşleyisi, Solow Swan modeli varsayımı ve işleyişi, İçsem büyüme modelleri, kalkınma iktisadı ve sektörel ilişkileri, ülke örnekleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik idare tarafından belirlenecektir |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İktisadi Büyüme ve Kalkınma Kavramı
|
Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Büyüme Modellerinin Tarihi Gelişimi |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Solow Swan Modeli |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Temel Solow Modellerinin Uzantıları |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
İçsel Büyüme Modelleri |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Neo Klasik Büyüme Modeli |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Vize
|
|
|
|
8 |
iktisadi Büyümenin belirleyicileri ve Teknoloji |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
9 |
Dual Kalkınma Modelleri |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Dual Kalınma Modelleri ve Göç |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Kalkınma Faktörleri |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Kaynak Dağalımı |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Kalkınmanın Finansmanı |
Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
IMF,AGÜ´ler ve Finansman Politikaları
|
Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Küreselleşme ve AGÜ´ler
|
Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ekonomik Büyüme Modelleri, Prof.Dr. İlker Parasız, Ezgi Kitapevi, 3.Baskı, Bursa,2008
Kalkınma İktisadı, Prof.Dr. Muhteşem Kaynak, Gazi Kitapevi, 4.Baskı
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Büyüme Teorileri,Prof.Dr. Muhteşem Kaynak, Gazi Kitapevi,2.Baskı
İktisadi Büyüme ve Kalkınma, Prof.Dr. Metin Berber,Derya Kitabevi,2011
İktisadi Büyüme (Kavram ve Modeller),Doç.Dr. Sami Taban,Nobel Yayın Dağıtım,2008
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
2 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
4 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
1 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
3 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
4 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
4 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
4 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
1 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
3 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
4 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
5 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
4 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
20 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|