Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kalkınma Ve Büyüme Ekonomisi

Dersin Kodu : PF 410

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MELEK AKDOĞAN GEDİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : İktisadi Büyüme ve Kalkıma kavramları arasındaki farkı bilir
Geleneksel Büyüme Modelleri ; Harrod-Domar,Solow modelleri hakkında bilgi sahibidir
İçsel büyüme modelleri hakkında bilgi sahibi olma
Dual Kalkınma Modelleri ve Kırdan Kente Göçün değerlendirir
KaynakDağılımını değerlendirir
Kalkınmanın finansmanı hakkında bilgi sahibidir
Küreselleşme ve Küresel Örgütler hakkında bilgi sahibidir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : EC 205 Mikro İktisat

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İktisat tarihi içerisinde ülkelerin iktisadi büyümelerini gerçekleştirebilmeleri adına birçok model gelişmiştir.Tarihsel süreç içerisinde her biri kendi dönemi için anlamlı olan bu modeller, değişen ekonomik koşullarla birlikte, eleştirilere maruz kalmışlardır. Genel kalkınma ve büyüme modellerinin incelendiği ders çerçevesinde, modellerin dyandığı temel varsayımlar, modellerin işleyişleri ve bu modellere getirilen eleştiriler yer almaktadır. Ayrıca günümüz ekonomilerinden örnekler incelenecektir.

Dersin İçeriği : Kalkınma ve Büyüme Kavramları arasındaki fark, iktisadi kalkınma aşamaları, Harrod Domar Modelleri Temel Varsayımları ve İşleyisi, Solow Swan modeli varsayımı ve işleyişi, İçsem büyüme modelleri, kalkınma iktisadı ve sektörel ilişkileri, ülke örnekleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik idare tarafından belirlenecektir


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İktisadi Büyüme ve Kalkınma Kavramı Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale Düz anlatım ve tartışma
2 Büyüme Modellerinin Tarihi Gelişimi Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale Düz anlatım ve tartışma
3 Solow Swan Modeli Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale Düz anlatım ve tartışma
4 Temel Solow Modellerinin Uzantıları Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale Düz anlatım ve tartışma
5 İçsel Büyüme Modelleri Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale Düz anlatım ve tartışma
6 Neo Klasik Büyüme Modeli Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale Düz anlatım ve tartışma
7 Vize
8 iktisadi Büyümenin belirleyicileri ve Teknoloji Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale Düz anlatım ve tartışma
9 Dual Kalkınma Modelleri Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale Düz anlatım ve tartışma
10 Dual Kalınma Modelleri ve Göç Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale Düz anlatım ve tartışma
11 Kalkınma Faktörleri Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale Düz anlatım ve tartışma
12 Kaynak Dağalımı Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale Düz anlatım ve tartışma
13 Kalkınmanın Finansmanı Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale Düz anlatım ve tartışma
14 IMF,AGÜ´ler ve Finansman Politikaları Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale Düz anlatım ve tartışma
15 Küreselleşme ve AGÜ´ler Ders Kitabındaki ilgili bölüm ve önerilen makale Düz anlatım ve tartışma
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ekonomik Büyüme Modelleri, Prof.Dr. İlker Parasız, Ezgi Kitapevi, 3.Baskı, Bursa,2008
 Kalkınma İktisadı, Prof.Dr. Muhteşem Kaynak, Gazi Kitapevi, 4.Baskı
Diğer Kaynaklar  Büyüme Teorileri,Prof.Dr. Muhteşem Kaynak, Gazi Kitapevi,2.Baskı
 İktisadi Büyüme ve Kalkınma, Prof.Dr. Metin Berber,Derya Kitabevi,2011
 İktisadi Büyüme (Kavram ve Modeller),Doç.Dr. Sami Taban,Nobel Yayın Dağıtım,2008


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar 2
2 Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar 4
3 Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır 1
4 Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar 3
5 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder 4
6 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır 4
7 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 4
8 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 1
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 3
10 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 4
11 Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 5
12 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 4
13 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 1
14 İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 20 60
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6