|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kamu Sektöründe Yönetişim |
|
Dersin Kodu |
: |
PF 414 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. İLTER ÜNLÜKAPLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Yönetişim kavramı hakkında bilgi sahibi olur. 2. Türkiye´deki yönetişim anlayışı üzerinde fikir sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yönetişim kavramını ele alarak, 5018 sayılı kanun çerçevesinde Türkiye´de kamu sektöründeki yönetişim anlayışını incelemek dersin temel amacıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yönetişim Kavram ve İlkeler, İyi Yönetişimin Temel İlkeleri, Türkiye de Kamu Yönetimi ve Yönetişim, Yönetişim ve 5018 sayılı Kanun, 5018 Sayılı Kanun Çerçevesinde Kamu Hizmetlerinin Sunumunda
Kalite ve Etkinliğin Artırılmasına Yönelik Düzenlemeler, Mali Yönetişim, Mali Yönetişim Göstergeleri Ve Uygulamalı Çalışmalar, Avrupa Birliğinde Mali Yönetişim
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte tarafından atanan bir derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
YÖNETİŞİM: KAVRAM VE TEMEL İLKELER |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
2 |
YÖNETİŞİM KAVRAMININ KÖKENİ |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
3 |
YÖNETİŞİM KAVRAMININ TANIMI |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
4 |
İYİ YÖNETİŞİMİN TANIMI |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
5 |
İYİ YÖNETİŞİMİN TEMEL İLKELERİ |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
6 |
TÜRKİYE’DE KAMU YÖNETİMİ VE YÖNETİŞİM |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
7 |
YÖNETİŞİM VE 5018 SAYILI KANUN |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri |
Düz anlatım,sunum,tartışma |
|
8 |
Vize |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
5018 SAYILI KANUN VE YÖNETİŞİM YAKLAŞIMLARI ÇERÇEVESİNDE KAMU HİZMETLERİNİN DEĞİŞEN SUNUMU |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
10 |
5018 Sayılı Kanun Çerçevesinde Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Kalite ve Etkinliğin Artırılmasına Yönelik Düzenlemeler |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
11 |
MALİ YÖNETİŞİM:KURAMSAL TEMELLER: ASİL VEKİL İLİŞKİSİ VE ORTAK HAVUZ SORUNU |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
12 |
MALİ YÖNETİŞİM: TANIM VE UYGULAMA ŞEKİLLERİ I |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
13 |
MALİ YÖNETİŞİM: TANIM VE UYGULAMA ŞEKİLLERİ II |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
14 |
MALİ YÖNETİŞİM GÖSTERGELERİ VE UYGULAMALI ÇALIŞMALAR, AVRUPA BİRLİĞİNDE MALİ YÖNETİŞİM |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
15 |
Ödev Sunumları |
Evde çalışma |
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
16/17 |
Final |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Karakuş, Gülşah (2010) "5018 SAYILI KANUN İLE YÖNETİŞİM İLKE VE ESASLARI ÇERÇEVESİNDE KAMU HİZMETLERİNİN SUNUMU" T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Mesleki Yeterlilik Tezi.
Ünlükaplan, İlter (2011) "Avrupa Birliği Üyesi Ülkelerde Mali Yönetişim ve Kamu Maliyesinin Performansı İlişkisi", Seçkin Yayıncılık, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
1 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
5 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
1 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
2 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
1 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
1 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
1 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
2 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
1 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
1 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
2 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
4 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
20 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|