Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Avrupa Birliğinde Mali Ve Sosyal Pol.

Dersin Kodu : PF 434

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAŞİM AKÇA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Avrupa Birliğinin Mali ve Sosyal Politikalarının açıklanması
AB´de Maliye politikasının ele alınması
AB´de üye ülkelerinin uyumlaştırma yaptıkları alanların değerlendirilmesi
AB ve Türkiye´nin müzakere süreçlerinde ala aldıkları uyumlaştırma konularının açıklanması
AB´de sosyal politikanın tanımlanması ve değerlendirilmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Avrupa Birliğinin kuruluş süreci , Kurumsal ve Mali yapısının ele alınması. Avrupa Birliği´nde benimsenen mali ve sosyal politikalar ve bu politikaların yürütülmesinde kullanılan mali araçların kavranılması. Avrupa Birliği ve Türkiye´nin adaylık sürecinde uyumlaştırmaya tabii alanların değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği : Bütünleşme Kavramı ve Avrupa Birliği, Bütünleşmenin Hukuki Boyutu ve Türkiye, Ekonomik ve Parasal Bütünleşme, Avrupa Birliğinin Örgüt Yapısı, Gelişmeler ve Türkiye’ye Etkisi, Türkiye’nin AB ile Uyumu, Maliye Politikalarının Uyumlulaştırılması, Para Politikasının Uyumlulaştırılması, AB Finansmanı, Kamu Maliyesi Açısından AB ve Türkiye Uyumu, Ortak Vergi Türleri, AB ve Türkiye İlişkilerinin Kronolojisi, Vergi Sisteminin UyumlulaştırılmasıAB ile KDV Uyumlaştırması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte tarafından atanan bir derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bütünleşme Kavramı ve Avrupa Birliği İlgili kitap bölümleri Düz anlatım
2 Bütünleşmenin Hukuki Boyutu ve Türkiye İlgili kitap bölümleri Düz anlatım
3 Ekonomik ve Parasal Bütünleşme İlgili kitap bölümleri Düz anlatım
4 Avrupa Birliğinin Örgüt Yapısı İlgili kitap bölümleri Düz anlatım
5 Gelişmeler ve Türkiye’ye Etkisi İlgili kitap bölümleri Düz anlatım
6 Türkiye’nin AB ile Uyumu İlgili kitap bölümleri Düz anlatım
7 Maliye Politikalarının Uyumlulaştırılması İlgili kitap bölümleri Düz anlatım
8 Vize haftası
9 Para Politikasının Uyumlulaştırılması İlgili kitap bölümleri Düz anlatım
10 AB Finansmanı İlgili kitap bölümleri Düz anlatım
11 Kamu Maliyesi Açısından AB ve Türkiye Uyumu İlgili kitap bölümleri Düz anlatım
12 Ortak Vergi Türleri İlgili kitap bölümleri Düz anlatım
13 AB ve Türkiye İlişkilerinin Kronolojisi İlgili kitap bölümleri Düz anlatım
14 Vergi Sisteminin Uyumlulaştırılması İlgili kitap bölümleri Düz anlatım
15 AB ile KDV Uyumlaştırması İlgili kitap bölümleri Düz anlatım
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bilici N. (2013), Avrupa Birliği ve Türkiye, Seçkin Yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar 1
2 Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar 3
3 Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır 1
4 Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar 1
5 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder 1
6 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır 1
7 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 1
8 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 1
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
10 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 5
11 Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 1
12 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 1
13 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 1
14 İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6