|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Avrupa Birliğinde Mali Ve Sosyal Pol. |
|
Dersin Kodu |
: |
PF 434 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAŞİM AKÇA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Avrupa Birliğinin Mali ve Sosyal Politikalarının açıklanması AB´de Maliye politikasının ele alınması AB´de üye ülkelerinin uyumlaştırma yaptıkları alanların değerlendirilmesi AB ve Türkiye´nin müzakere süreçlerinde ala aldıkları uyumlaştırma konularının açıklanması AB´de sosyal politikanın tanımlanması ve değerlendirilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Avrupa Birliğinin kuruluş süreci , Kurumsal ve Mali yapısının ele alınması. Avrupa Birliği´nde benimsenen mali ve sosyal politikalar ve bu politikaların yürütülmesinde kullanılan mali araçların kavranılması. Avrupa Birliği ve Türkiye´nin adaylık sürecinde uyumlaştırmaya tabii alanların değerlendirilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bütünleşme Kavramı ve Avrupa Birliği, Bütünleşmenin Hukuki Boyutu ve Türkiye, Ekonomik ve Parasal Bütünleşme, Avrupa Birliğinin Örgüt Yapısı, Gelişmeler ve Türkiye’ye Etkisi, Türkiye’nin AB ile Uyumu, Maliye Politikalarının Uyumlulaştırılması, Para Politikasının Uyumlulaştırılması, AB Finansmanı, Kamu Maliyesi Açısından AB ve Türkiye Uyumu, Ortak Vergi Türleri, AB ve Türkiye İlişkilerinin Kronolojisi, Vergi Sisteminin UyumlulaştırılmasıAB ile KDV Uyumlaştırması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte tarafından atanan bir derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bütünleşme Kavramı ve Avrupa Birliği
|
İlgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
2 |
Bütünleşmenin Hukuki Boyutu ve Türkiye
|
İlgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
3 |
Ekonomik ve Parasal Bütünleşme
|
İlgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
4 |
Avrupa Birliğinin Örgüt Yapısı
|
İlgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
5 |
Gelişmeler ve Türkiye’ye Etkisi
|
İlgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
6 |
Türkiye’nin AB ile Uyumu
|
İlgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
7 |
Maliye Politikalarının Uyumlulaştırılması |
İlgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
8 |
Vize haftası |
|
|
|
9 |
Para Politikasının Uyumlulaştırılması
|
İlgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
10 |
AB Finansmanı
|
İlgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
11 |
Kamu Maliyesi Açısından AB ve Türkiye Uyumu
|
İlgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
12 |
Ortak Vergi Türleri
|
İlgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
13 |
AB ve Türkiye İlişkilerinin Kronolojisi
|
İlgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
14 |
Vergi Sisteminin Uyumlulaştırılması
|
İlgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
15 |
AB ile KDV Uyumlaştırması
|
İlgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bilici N. (2013), Avrupa Birliği ve Türkiye, Seçkin Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
1 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
3 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
1 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
1 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
1 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
1 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
1 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
1 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
1 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|