|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bütçe Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
PF 467 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL GÜNEŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Teorik bilginin uygulama ile bütünleştirir. Türkiye´deki bütçe süreci ve uygulamalar hakkında fikir yürütebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bütçe teorisini Türkiye´deki bütçe sürecini inceleyerek tamamlamak dersin temel amacıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Merkezi Yönetim Bütçesi Hazırlama ve Uygulama Süreci, Türkiye’de Kamu İç Mali Kontrol Sistemi Türkiye’de Bütçe Açıkları ve Finansman Şekilleri, Kamu Borç Yönetimi, Kamu İktisadi Teşebbüslerinin Bütçelerinin Hazırlanması, Uygulanması, Performans Programı Hazırlama Türkiye’de Bütçe Denetimi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte tarafından atanacak bir derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Merkezi Yönetim Bütçesi Hazırlama ve Uygulama Süreci I |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
2 |
Merkezi Yönetim Bütçesi Hazırlama ve Uygulama Süreci II |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
3 |
Türkiye’de Kamu İç Mali Kontrol Sistemi |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
4 |
Türkiye’de Bütçe Açıkları ve Finansman Şekilleri |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
5 |
Kamu Borç Yönetimi |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
6 |
Kamu İktisadi Teşebbüslerinin Bütçelerinin Hazırlanması |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
7 |
Kamu İktisadi Teşebbüslerinin Bütçelerinin Uygulanması |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
8 |
Performans Programı Hazırlama |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
9 |
Türkiye’de Bütçe Denetimi
|
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
10 |
Proje Sunumu |
Hazırlanan projelerin sunumu |
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
11 |
Proje Sunumu |
Hazırlanan projelerin sunumu |
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
12 |
Proje Sunumu |
Hazırlanan projelerin sunumu |
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
13 |
Proje Sunumu |
Hazırlanan projelerin sunumu |
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
14 |
Proje Sunumu |
Hazırlanan projelerin sunumu |
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
15 |
Proje Sunumu |
Hazırlanan projelerin sunumu |
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
16/17 |
Proje Sunumu |
Hazırlanan projelerin sunumu |
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Farklı kitap ve makalelerden faydalanılacaktır.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
5 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
2 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
5 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
5 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
2 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
2 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
2 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
5 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
2 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
4 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
2 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|