|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kamu Bütcesi 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
PF 322 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZUHAL ERGEN Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL GÜNEŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Bütçe süreci ile ilgili güncel uygulamaları değerlendirme yeteneği kazanır. 2. Bütçenin Türkiye ekonomisi üzerindeki etkisini ve önemini kavrar. 3. Bütçe konusunda ulular arası uygulamaları inceleyerek konu ile ilgili vizyon sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin temel amacı Türkiye´deki bütçeleme sürecini derinlemesine analiz etmek, Avrupa Birliği Bütçe sürecini öğrenmek ve bütçe ile ilgili güncel konuları değerlendirebilme becerisi kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dersin içeriği Türk Bütçe Sürecinin irdelenerek, bütçe politikalarının analiz edilmesini kapsamaktadır.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte tarafından atanan derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türkiye’de Bütçeleme Süreci |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
2 |
Bütçeleme Teknikleri |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
3 |
Harcama- Gelir Tahminleri, Politika ve Program Analizleri I |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
4 |
Harcama- Gelir Tahminleri, Politika ve Program Analizleri II |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
5 |
Türk Kamu Maliyesinde Bütçe Türleri ve Kamu Kesimi Büyüklüğü |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
6 |
Analitik Bütçe Sınıflaması |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
7 |
Türkiye´de Merkezi Yönetim Bütçeleme Süreci I |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Türkiye´de Merkezi Yönetim Bütçeleme Süreci II |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
10 |
Türk Devlet Bütçe Sisteminde Özel Konular I |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
11 |
Türk Devlet Bütçe Sisteminde Özel Konular II |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
12 |
Bütçe Hesaplarının Kapatılması |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
13 |
Sağlık, Eğitim,Savunma, Sosyal Güvenlik Harcamalarının AnaliziI I |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
14 |
Sağlık, Eğitim,Savunma, Sosyal Güvenlik Harcamalarının Analizi II |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
15 |
AB Bütçesi |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ahmet Kesik, Kamil Mutluer, Erdoğan Öner, Bütçe Hukuku 2005 Bilgi Üniversitesi Yayınları
Nihat Edizdoğan. Kamu Bütçesi, Bursa Ekin Kitabevi,
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
3 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
4 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
1 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
1 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
1 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
2 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
1 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
1 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
1 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
1 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 91 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|