|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İdare Hukuku |
|
Dersin Kodu |
: |
PF 210 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İdare hukukunun temel kavramlarını ve idarî teşkilatı öğrenir İdarenin görev ve yetkilerini öğrenir İdare malları, idare personeli ve idarenin denetlenmesi konularını öğrenir İdari yargılama hukuku hakkında bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERSLER ALAN İÇİ SEÇMELİ DERSLER
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İdare Hukuku, İdari hukuk tanımlarını ve tarihsel gelişimini ele alarak, uygulama alanları, bölümleri ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olunması |
|
Dersin İçeriği |
: |
İdare hukukuna egemen olan ilkeler, idari teşkilat, idari işlemler, idarenin eylemleri, idari sözleşmeler, idari yaptırımlar, kamu hizmeti, kamulaştırma, kamu ihaleleri, idarenin sorumluluğu ve kamu görevlileri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İdare hukuku kavramı, İdare hukukuna giriş, İdare hukuku sistemleri ve Türk idare hukukunun yeri |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
2 |
İdarenin işleyişi ve idarenin yetkileri ve görevleri konularını teorik açıdan belirlemek ve nasıl uygulandığını görmek |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
3 |
İdari hiyerarşi ve idari vesayet |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
4 |
Yetki ve imza devri |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
5 |
Merkezden ve yerinden yönetim teşkilatı |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
6 |
Yer yönünden yerinden yönetim kuruluşları |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
7 |
Hizmet yönünden yerinden yönetim kuruluşları |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
İdari işlemler, idari işlemin özellikleri |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
10 |
İdari işlem türleri, Düzenleyici işlemler |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
11 |
İdari işlemin unsurları (yetki, şekil, sebep, konu, amaç) |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
12 |
İdari eylemler |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
13 |
İdarenin özel hukuk sözleşmeleri |
Okuma |
Ders Anlatımı, soru-cevap |
|
14 |
İdari sözleşmeler |
Okuma |
Problem sunumu, soru-cevap |
|
15 |
Kamu hizmetlerinin görülüş biçimleri ve özelleştirme |
Okuma |
Problem sunumu, soru-cevap |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İdare Hukuku, E. Ethem Atay, 2.Basım, Ankara 2009.
İdare Hukuku, Kemal Gözler; , Ankara 2010
Türk İdare Hukuku, B. Akyılmaz, M. Sezginer, C. Kaya, 2.Basım, Ankara 2011
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
1 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
1 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
1 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
1 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
1 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
3 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
1 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
1 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
1 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
1 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
2 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
1 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
2 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 64 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|