|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kamu Ekonomisi 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
PF 318 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. İLTER ÜNLÜKAPLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Gelir dağılımı kavramı hakkında bilgi sahibi olur. Vergileme türlerini öğrenir. Öğrenilen yeni kavramlarla birlikte Türkiye ve Dünya ekonomisi
üzerinde düşünebilme yeteneği kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Gelir kavramını tanıyarak, gelir dağılımı ve vergileme konusundaki temel teorileri ele almak dersin ana amacıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dersin genel içerği şu şekildedir: Vergilerin Ekonomik Analizi, Gelir Vergisinin Kaynak Dağılımı Üzerindeki Etkileri, Gelir Vergisinin Tasarruf Arzusu, Meslek Seçimi Ve İşgücü Mobilitesi Üzerindeki Etkileri, Gelir Vergisinin Ekonomik Büyüme Ve İstikrar Üzerindeki Etkileri, Gelir Vergisinin Gelir Dağılımı Üzerindeki Etkileri, Gelir Vergisinin Gelir Dağılımı Üzerindeki Etkileri: Ölçüm Ve Öneriler, Kurumlar Vergisinin Ekonomik Analizi Harcama Üzerinden Alınan Vergilerin Ekonomik Analizi, Katma Değer Vergisinin Ekonomik Etkileri, Özel Tüketim Vergisi Ve Gümrük Vergisi, Servet Üzerinden Alınan Vergilerin Ekonomik Analizi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte tarafından atanan bir derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
GELİRİN TANIMI |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
2 |
GELİR VERGİSİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
3 |
GELİR VERGİSİNİN ÖZELLİKLERİ |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
4 |
GELİR VERGİSİNİN KAYNAK DAĞILIMI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
5 |
GELİR VERGİSİNİN TASARRUF ARZUSU, MESLEK SEÇİMİ VE İŞGÜCÜ MOBİLİTESİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
6 |
GELİR VERGİSİNİN EKONOMİK BÜYÜME VE İSTİKRAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
7 |
GELİR VERGİSİNİN GELİR DAĞILIMI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri |
Düz anlatım,sunum,tartışma |
|
8 |
Vize |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
GELİR VERGİSİNİN GELİR DAĞILIMI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: ÖLÇÜM VE ÖNERİLER |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
10 |
KURUMLAR VERGİSİNİN EKONOMİK ANALİZİ |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
11 |
HARCAMA ÜZERİNDEN ALINAN VERGİLERİN EKONOMİK ANALİZİ |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
12 |
KATMA DEĞER VERGİSİNİN EKONOMİK ETKİLERİ |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
13 |
ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ VE GÜMRÜK VERGİSİ I |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
14 |
ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ VE GÜMRÜK VERGİSİ II |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
15 |
SERVET ÜZERİNDEN ALINAN VERGİLERİN EKONOMİK ANALİZ I |
Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri
|
Düz anlatım,sunum,tartışma
|
|
16/17 |
Final |
Sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Edizdoğan, Nihat ve Ali Çelikkaya (2010), Vergilerin Ekonomik Analizi, Dora Yayıncılık, Bursa
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
2 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
5 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
2 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
2 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
1 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
1 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
3 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
2 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
1 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
1 |
16 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 87 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|