|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ekonometri |
|
Dersin Kodu |
: |
EM 307 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MEHMET ÖZMEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Regresyonlarla ilgili istatistiksel çıkarsamaları yapar Kukla değişkenli regresyon analizi yapar Klasik doğrusal regresyon modeli varsayımlarını açıklar Klasik model varsayımlarının hangi koşullarda ihlal edildiğini ve bunların sonuçlarını açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İktisadi ilişkilerin analizinde ekonometrininin kullanımı ile ilgili teorik donanımın sağlanması.
Bu amaçla ekonometrik tanım ve kavramların anlaşılması ekonometri ile ilgili istatistiki çözümlemelerin yapılmas ve bunların yorumlanması.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Regresyon kavramı, iki değişkenli regresyon ve EKK tahmin yöntemi, klasik doğrusal regresyon modeli varsayımları,
iki değişkenli ve çok değişkenli regresyon modeli tahmin ve çıkarsama, kukla değişkenli regresyon, klasik model varsayımlarının ihlali ve sonuçları
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Regresyon kavramının içeriği |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
2 |
İki değişkenli regresyon ile ilgili temel bilgiler |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
3 |
İki değişkenli regresyon tahmini; EKK yöntemi |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
4 |
Klasik doğrusal regresyon modeli varsayımları |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
5 |
İki değişkenli regresyon; aralık tahmini ve hipotez testleri |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
6 |
İki değişkenli regresyon modelinin uzantıları |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
7 |
Çoklu regresyon modeli; tahmin sorunu |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
8 |
Arasınavı |
|
|
|
9 |
Çoklu regresyon; çıkarsama sorunu |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
10 |
Kukla değişken içeren regresyonlar |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
11 |
Çoklu doğrusallık |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
12 |
Değişen varyans |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
13 |
Otokorelasyon |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
14 |
Ekonometrik modelleme |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
15 |
Gözden geçirme |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Temel Ekonometri, D.N.Gujarati, D.C.Porter, Mcgraw Hill Yaınevi, Beşinci Basım, 2009
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
3 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
0 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
3 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
5 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
0 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
0 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
0 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
0 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
0 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
4 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
4 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
4 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
0 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
4 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 112 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|