Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Makro İktisat

Dersin Kodu : EC 212

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN İŞCAN
Doç.Dr. M.FATİH CİN
Prof.Dr. E.ALPER GÜVEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Güncel makro ekonomik olay ve problemler hakkında temel bilgileri verebilme ve bunların anlaşılmasını sağlama
Temel makro iktisadın çözümlemeye çalıştığı problemlerin neden önemli olduğunu ortaya koyma
Makro iktisadın temel analitik araçlarını tanıtmak ve bu araçların nasıl kullanıldığını gösterme
Analitik düşünebilme ve bunu etkin bir biçimde üçüncü şahıslara açıklayabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı işsizlik, enflasyon, fiyatlar genel düzeyi, ekonomik ,istikrar ve büyüme gibi makro ekonomik problemleri ve çözüm yollarını açıklayabilmektir.

Dersin İçeriği : Makro iktisadın tanımı , Milli Gelir Hesapları,Gelir ve harcama ilişkisi, Para Faiz ve Gelir, Para ve Maliye Politikaları,Uluslararası Bağlantılar ve Açık makro ekonomi,Toplam Talep ve Arz , Toplam Arz Ücretler, Fiyatlar ve İstihdam,Akılcı Beklentiler Denge Yaklaşımı, Uzun Dönem Büyüme ve Verimlilik.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte derslikleri.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Makro iktisada giriş Ders kitaplarını ve notlarını okuma Düz Anlatım
2 Milli gelir hesapları Ders kitaplarını ve notlarını okuma Düz Anlatım
3 Gelir ve harcama Ders kitaplarını ve notlarını okuma Düz Anlatım, problem çözme
4 Para, faiz ve gelir Ders kitaplarını ve notlarını okuma Düz Anlatım, problem çözme
5 Para ve maliye politikaları Ders kitaplarını ve notlarını okuma Düz Anlatım, problem çözme
6 Uluslararası bağlantılar Ders kitaplarını ve notlarını okuma Düz Anlatım, problem çözme
7 Toplam arz ve talep Ders kitaplarını ve notlarını okuma Düz Anlatım, problem çözme
8 Ara Sınav
9 Toplam Arz Ders kitaplarını ve notlarını okuma Düz Anlatım, problem çözme
10 Akılcı beklentiler denge yaklaşımı Ders kitaplarını ve notlarını okuma Düz Anlatım, problem çözme
11 Uzun dönemli büyüme ve verimlilik Ders kitaplarını ve notlarını okuma Düz Anlatım, problem çözme
12 Tüketim davranışları Ders kitaplarını ve notlarını okuma Düz Anlatım, problem çözme
13 Tasarruf davranışları Ders kitaplarını ve notlarını okuma Düz Anlatım, problem çözme
14 Yatırım davranışları Ders kitaplarını ve notlarını okuma Düz Anlatım, problem çözme
15 Tekrar Ders kitaplarını ve notlarını okuma Düz Anlatım, problem çözme
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Dornbusch, R. Fisher, Makroekonomi, Akademi Yayınları.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar 5
2 Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar 5
3 Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır 5
4 Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar 4
5 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder 4
6 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır 4
7 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 4
8 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 4
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 3
10 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 4
11 Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 4
12 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 5
13 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 5
14 İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 115
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.6
Dersin AKTS Kredisi: 5