|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Proje Planlaması Ve Kontrolu |
|
Dersin Kodu |
: |
INS435 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. EMEL ORAL LAPTALI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve araçları seçer ve kullanır. Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yapım sürecini oluşturan aktivitelerin, bu aktivitelerin birbirleri ile ilişkilerinin ve sürelerinin belirlenmesi için gerekli olan tekniklerin öğretilmesi. İş programlarının temel mantığının verilmesi ve MS Project programı ile iş programı hazırlanması için gereken temel bilgilerin verilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yapım sürecini oluşturan aktivitelerin, bu aktivitelerin birbirleri ile ilişkilerinin ve sürelerinin belirlenmesi için gerekli olan tekniklerin öğretilmesi. İş programlarının temel mantığının verilmesi ve MS Project programı ile iş programı hazırlanması için gereken temel bilgiler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yönetimin Fonksiyonları ve Planlama Nedir |
Okuma |
Ders anlatımı |
|
2 |
İş Programlama Tekniklerine Giriş |
Okuma |
Ders anlatımı |
|
3 |
Çubuk/ Ok/ Kutu Diyagramları ve CPM Mantığı |
Okuma |
Ders anlatımı |
|
4 |
CPM Uygulama Örnekleri |
Okuma |
Örnek olayın sınıfta tüm öğrenciler tarafından uygulanması ve üzerine tartışılması |
|
5 |
Zaman ve Maliyet Optimizsayonu ve CPM Mantığı ile Çözümlemeler |
Okuma |
Ders anlatımı |
|
6 |
Kaynak Dağılımve Kaynak Dengeleme |
Okuma |
Ders anlatımı |
|
7 |
Kaynak Dağılımve Kaynak Dengeleme |
Okuma |
Ders anlatımı |
|
8 |
Ara Sınav
|
Okuma |
Sınav |
|
9 |
Kaynak dağılımı ve dengeleme |
Okuma |
Ders anlatımı |
|
10 |
Ms Project ile Bir İnşaat Projesinin İş Programının Oluşturulması |
Okuma |
Ders anlatımı |
|
11 |
Ms Project ile Kaynakların İş Programında Yerleştirilmesi/ Kaynak Dağılımlarının İncelenmesi |
Okuma |
Ders anlatımı |
|
12 |
Ms Project ile Maliyetlerin İş Programına Yansıtılması |
Okuma |
Ders anlatımı |
|
13 |
Ms Project ile Bir Projenin İş Programının, Kaynaklar ve Maliyetler Göz Önünde Tutularak Oluşturulması |
Okuma |
Örnek olayın sınıfta tüm öğrenciler tarafından uygulanması ve üzerine tartışılması |
|
14 |
Ms Project ile Oluşturulmuş Bir İş ProgramınınYapım Aşamasında İzlenmesi için Gereken Temel Kavramlar |
Okuma |
Ders anlatımı |
|
15 |
Ms Project ile Raporlama |
Okuma |
Ders anlatımı |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Okuma |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders Notları (basılı değil); Adım Adım Ms Project 2007(2007, C. Chatfield, T. Johnson), Project Planning and Control (2003, A. Lester), Örnek Projeler (Gerçek Proje Uygulamaları)
Ders Notları (basılı değil); Adım Adım Ms Project 2007(2007, C. Chatfield, T. Johnson), Project Planning and Control (2003, A. Lester), Örnek Projeler (Gerçek Proje Uygulamaları) Ders Notu ve Kitaplar Düzenle
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
0 |
|
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
3 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri
izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
4 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
5 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. |
3 |
|
6 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. |
0 |
|
7 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
4 |
|
8 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
|
10 |
Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
3 |
|
11 |
İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
3 |
|
12 |
Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
13 |
İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve
araçları seçer ve kullanır. |
5 |
|
14 |
İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
3 |
|
15 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
16 |
Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
17 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 109 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|