|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kesme Çiçekçilik |
|
Dersin Kodu |
: |
BBP349 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEZİHE KÖKSAL Doç.Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Kesme çiçekler ile ilgili temel kavramları bilir.
2) Kesme çiçeklerin yetiştirme tekniklerini bilir.
3) Kesme çiçek serası kurabilir, bakım işlemlerini gerçekleştirebilir, sorunlarını çözebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kesme çiçekler ve yetiştiriciliği konusunu öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dünya’da ve Türkiye’de yetiştirilen kesme çiçek tür ve çeşitlerini tanımak; bitkisel, agronomik ve ekolojik özelliklerini bilmek; üretim miktarları, yetişme alanları ve yetiştiricilik sorunlarını tartışmak; bitkilerin gen merkezleri, yetiştirme teknikleri, sera ve bahçe kurma konularındaki temel kavramları ve konuları anlayabilmek. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dünya’daki ve Türkiye’deki Kesme Çiçek Yetiştiriciliğinin Durumu |
Kesme çiçekçilik ile ilgili ders kitaplarındaki ilgili konular |
İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu |
|
2 |
Kesme Çiçeklerin Tanımlanması ve Sınıflandırılması, |
Ders notundaki ilgili konular |
İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu |
|
3 |
Anthurium Yetiştiriciliği |
Ders notundaki ilgili konular |
İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu |
|
4 |
Nergiz Yetiştiriciliği |
Ders notundaki ilgili konular |
İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu |
|
5 |
Kesme Gül Yetiştiriciliği |
Ders notundaki ilgili konular |
İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu |
|
6 |
Gerbera Yetiştiriciliği |
Ders notundaki ilgili konular |
İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu |
|
7 |
Karanfil Yetiştiriciliği |
Ders notundaki ilgili konular |
İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu |
|
8 |
Lale Yetiştiriciliği |
Ara sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Ara Sınavı |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
Sözlü ve yazılı olarak |
|
10 |
Kasımpatı Yetiştiriciliği |
Ders notundaki ilgili konular |
İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu |
|
11 |
Zambak Yetiştiriciliği |
Ders notundaki ilgili konular |
İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu |
|
12 |
Orkide Yetiştiriciliği |
Ders notundaki ilgili konular |
İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu |
|
13 |
Hastalık ve Zararlılarla Mücadele Yöntemleri |
Ders notundaki ilgili konular |
İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu |
|
14 |
Kesme Çiçeklerin Pazarlanması |
Ders notundaki ilgili konular |
İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu |
|
15 |
Adana İli Çevresindeki Süs Bitkileri Seralarına Ziyaret |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve resimlerle zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu, CD’ler
Kesme Çiçekçilik (Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı)
Greenhouse Production (Ronald J. Biondo)
Çiçek Üretim Tekniği ( Prof.Dr.Fuat Tanrıverdi)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
4 |
|
2 |
Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
5 |
|
3 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
5 |
|
4 |
Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
4 |
|
5 |
Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
5 |
|
6 |
Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme |
5 |
|
7 |
Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme |
4 |
|
8 |
Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
5 |
|
9 |
Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
5 |
|
10 |
Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
3 |
|
11 |
Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
5 |
|
12 |
Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
5 |
|
13 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
5 |
|
14 |
Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
8 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
7 |
7 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 87 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|