Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kesme Çiçekçilik

Dersin Kodu : BBP349

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEZİHE KÖKSAL
Doç.Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1) Kesme çiçekler ile ilgili temel kavramları bilir. 2) Kesme çiçeklerin yetiştirme tekniklerini bilir. 3) Kesme çiçek serası kurabilir, bakım işlemlerini gerçekleştirebilir, sorunlarını çözebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kesme çiçekler ve yetiştiriciliği konusunu öğretmektir.

Dersin İçeriği : Dünya’da ve Türkiye’de yetiştirilen kesme çiçek tür ve çeşitlerini tanımak; bitkisel, agronomik ve ekolojik özelliklerini bilmek; üretim miktarları, yetişme alanları ve yetiştiricilik sorunlarını tartışmak; bitkilerin gen merkezleri, yetiştirme teknikleri, sera ve bahçe kurma konularındaki temel kavramları ve konuları anlayabilmek.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dünya’daki ve Türkiye’deki Kesme Çiçek Yetiştiriciliğinin Durumu Kesme çiçekçilik ile ilgili ders kitaplarındaki ilgili konular İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu
2 Kesme Çiçeklerin Tanımlanması ve Sınıflandırılması, Ders notundaki ilgili konular İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu
3 Anthurium Yetiştiriciliği Ders notundaki ilgili konular İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu
4 Nergiz Yetiştiriciliği Ders notundaki ilgili konular İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu
5 Kesme Gül Yetiştiriciliği Ders notundaki ilgili konular İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu
6 Gerbera Yetiştiriciliği Ders notundaki ilgili konular İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu
7 Karanfil Yetiştiriciliği Ders notundaki ilgili konular İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu
8 Lale Yetiştiriciliği Ara sınav hazırlığı Yazılı sınav
9 Ara Sınavı Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Sözlü ve yazılı olarak
10 Kasımpatı Yetiştiriciliği Ders notundaki ilgili konular İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu
11 Zambak Yetiştiriciliği Ders notundaki ilgili konular İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu
12 Orkide Yetiştiriciliği Ders notundaki ilgili konular İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu
13 Hastalık ve Zararlılarla Mücadele Yöntemleri Ders notundaki ilgili konular İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu
14 Kesme Çiçeklerin Pazarlanması Ders notundaki ilgili konular İnternet ve diğer kaynaklardan yararlanarak hazırlanan powerpoint sunusu ve video sunusu
15 Adana İli Çevresindeki Süs Bitkileri Seralarına Ziyaret Final sınavına hazırlık Yazılı sınav
16/17 Yıl Sonu Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve resimlerle zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu, CD’ler Kesme Çiçekçilik (Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı) Greenhouse Production (Ronald J. Biondo) Çiçek Üretim Tekniği ( Prof.Dr.Fuat Tanrıverdi)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 90
    Ödev/Proje/Diğer 2 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma 4
2 Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma 5
3 Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma 5
4 Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme 4
5 Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme 5
6 Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme 5
7 Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme 4
8 Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme 5
9 Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme 5
10 Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme 3
11 Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma 5
12 Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme 5
13 Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme 5
14 Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 8 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 87
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.48
Dersin AKTS Kredisi: 3