|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Deprem Mühendisliğine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
INS433 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Depremin inşaat mühendisliğindeki önemini kavratma ve depreme dayanıklı yapı tasarımı konusunda bilinçlendirme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Deprem olgusunun tanıtılması. Tek ve çok serbestlik dereceli taşıyıcı sistemlerin deprem etkisi altında davranışlarının incelenmesi. Depreme dayanıklı yapı tasarımı konusunda bilgilendirme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Genel Bilgiler: Deprem, Depremin Şiddet ve Büyüklüğü, Depremlerin ölçülmesi, Richter Ölçeği, Sismograf.
Genel Bilgiler: Dinamik analiz, Dinamik yük, Dinamik yük tipleri.
Tek Serbestlik Dereceli Sistemler: Sönümlü ve Sönümsüz serbest titreşim analizi
Tek Serbestlik Dereceli Sistemler: Harmonik yük altında davranış, rezonans davranışı
Tek Serbestlik Dereceli Sistemler: Şok yük altında davranış. Şok spektrumları.
Tek Serbestlik Dereceli Sistemler: Genel dinamik yük altında davranış. Duhamel İntegrali.
Tek Serbestlik Dereceli Sistemler: Deprem etkisi altında altında davranış. Deprem Spektrumları.
ARASINAV
Çok Serbestlik Dereceli Sistemler: Serbest titreşim analizi. Titreşim modu.
Çok Serbestlik Dereceli Sistemler: Zorlanmış titreşim analizi. Mod Birleştirme Yöntemi.
Çok Serbestlik Dereceli Sistemler: Deprem etkisi altında analiz. Spektrum Yöntemi.
Türk Deprem Yönetmeliği: Genel ilke ve kurallar, Deprem Analiz Yöntemleri
Türk Deprem Yönetmeliği: Yapıların Eşdeğer Deprem Yükü Yöntemi ile Deprem Analizi
Türk Deprem Yönetmeliği: Yapıların Mod Birleştirme Yöntemi ile Deprem Analizi
Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımının Genel İlke ve Kuralları
FİNAL SINAVI
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Mühendislik Mimarlık Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel Bilgiler: Deprem, Depremin Şiddet ve Büyüklüğü, Depremlerin ölçülmesi, Richter Ölçeği, Sismograf. |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
2 |
Genel Bilgiler: Dinamik analiz, Dinamik yük, Dinamik yük tipleri. |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
3 |
Tek Serbestlik Dereceli Sistemler: Sönümlü ve Sönümsüz serbest titreşim analizi |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
4 |
Tek Serbestlik Dereceli Sistemler: Harmonik yük altında davranış, rezonans davranışı |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
5 |
Tek Serbestlik Dereceli Sistemler: Şok yük altında davranış. Şok spektrumları. |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
6 |
Tek Serbestlik Dereceli Sistemler: Genel dinamik yük altında davranış. Duhamel İntegrali. |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
7 |
Tek Serbestlik Dereceli Sistemler: Deprem etkisi altında davranış. Deprem Spektrumları. |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
8 |
ARASINAV |
Okuma |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Çok Serbestlik Dereceli Sistemler: Serbest titreşim analizi. Titreşim modu. |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
10 |
Çok Serbestlik Dereceli Sistemler: Zorlanmış titreşim analizi. Mod Birleştirme Yöntemi. |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
11 |
Çok Serbestlik Dereceli Sistemler: Deprem etkisi altında analiz. Spektrum Yöntemi. |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
12 |
Türk Deprem Yönetmeliği: Genel ilke ve kurallar, Deprem Analiz Yöntemleri |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
13 |
Türk Deprem Yönetmeliği: Yapıların Eşdeğer Deprem Yükü Yöntemi ile Deprem Analizi |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
14 |
Türk Deprem Yönetmeliği: Yapıların Mod Birleştirme Yöntemi ile Deprem Analizi |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
15 |
Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımının Genel İlke ve Kuralları |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Okuma |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Deprem Mühendisliğine Giriş. Zekai CELEP, Nahit KUMBASAR. Deprem Mühendisliği, Aytaç Mertol. Yapı Dinamiği, Zekai CELEP, Nahit KUMBASAR. Yapı Dinamiği ve Deprem Mühendisliği, şafak UZSOY.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Konu ile ilgili tüm kitaplar, internet siteleri
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
3 |
|
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
0 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri
izler ve kendini sürekli yeniler. |
0 |
|
4 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
0 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. |
0 |
|
6 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. |
0 |
|
7 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
4 |
|
8 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
3 |
|
9 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
4 |
|
11 |
İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
4 |
|
12 |
Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
13 |
İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve
araçları seçer ve kullanır. |
3 |
|
14 |
İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
0 |
|
15 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. |
0 |
|
16 |
Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
17 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 110 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|