Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Turunçgiller I

Dersin Kodu : BBP405

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. BİLGE YILMAZ
Prof.Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1)Turunçgillerin dünyada ve Türkiye’deki ekonomik önemini bilir
2)Turunçgillerin dünyada ve Türkiye’deki yetiştiği bölge ve illeri bilir
3)Turunçgillerin anavatanı ve tarihçesini bilir
4) Turunçgillerin sistematikteki yerini bilir.
5) Turunçgil tür ve çeşitlerinin tanılanmasındaki gerekli karakterlerini bilir.
6) Turunçgilleri tür ve çeşit bazında teşhisini bilir.
7) Önemli turunçgil cins, tür ve çeşitlerinin özelliklerini bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Turunçgillerin endüstrisini tanımaya yönelik olarak ekonomik önemi; dünyadaki ve Akdeniz ülkelerindeki üretim ve ihracat olanakları; cins tür ve çeşitlerin teşhis edilme yöntemlerini ve özelliklerini öğretmek.

Dersin İçeriği : Turunçgillerin endüstrisini tanımaya yönelik olarak ekonomik önemi; dünyadaki ve Akdeniz ülkelerindeki üretim ve ihracat olanakları; cins, tür ve çeşitlerin teşhis edilmesi ve özelliklerinin bilinmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü derslik ve turunçgil bahçeleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Turunçgillerin anavatanı, tarihçesi ve coğrafik dağılımı Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
2 Turunçgil meyvelerinin kullanım alanları ve önemli özellikleri Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
3 Turunçgillerin dünyadaki üretimi, ihracatı ve ekonomik önemi Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
4 -Türkiye’nin turunçgil üretim ve ihracatı -Dünya ve Akdeniz Ülkeleri arasındaki yeri ve önemi Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
5 Turunçgillerin sistematikteki yerleri Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
6 Turunçgiller içerisindeki önemli cinsler ve bu cinslerin özellikleri Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
7 Turunçgiller içerisindeki önemli cinsler ve bu cinslerin özellikleri Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
8 Portakalların gruplandırılması, her grup içerisinde yer alan önemli çeşitler ve özellikleri Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
9 Portakalların gruplandırılması, her grup içerisinde yer alan önemli çeşitler ve özellikleri Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
10 ARA SINAVI Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak Yazılı sınav
11 Mandarinlerin gruplandırılması, her grup içerisinde yer alan önemli çeşitler ve özellikleri Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
12 Mandarinlerin gruplandırılması, her grup içerisinde yer alan önemli çeşitler ve özellikleri Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
13 Limonların gruplandırılması, her grup içerisinde yer alan önemli çeşitler ve özellikleri Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
14 -Altıntopların gruplandırılması, her grup içerisinde yer alan önemli çeşitler ve özellikleri -Turunç, Ağaç kavunu, Laym türlerinin gruplandırılması ve önemli çeşitlerin özellikleri Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
15 Turunçgillerde kullanılan anaçlar, özellikleri Turunçgiller ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, gösterim ve tartışma
16/17 YIL SONU SINAVI Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ve resimlerle zenginleştirilmiş ders notlarının elektronik ortama aktarılmış sunusu
 • The Citrus Industry. Vol: 1,2,3,4,5, Walter Reuther, H.J. Webber, L.D. Batchelor, University of California, California, 1969
 • Citrus. F.S. Davies ve L.G. Albrigo, Crop Protection Science in Horticulture, No: 2, CAB International, Redwood Books, Trowbridge, Wiltshire, UK.,1994.
 • Citrus Varieties of the World. James Saunt, Sinclair International, Hungerford. UK, 2000.
 • Citrus, S. Mukhopadhyay, Science Publishers, Inc., USA, 2004
 • Türkiye’de Yetiştirilen Başlıca Turunçgil Çeşitleri. Ö. Tuzcu. Akdeniz İhraçatçı Birlikleri. Nurol Matbaası. Ankara. Türkiye. 74 s.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma 4
2 Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma 3
3 Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma 4
4 Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme 3
5 Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme 5
6 Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme 3
7 Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme 1
8 Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme 3
9 Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme 1
10 Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme 3
11 Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma 3
12 Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme 4
13 Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme 3
14 Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3