Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Staj |
|
Dersin Kodu |
: |
BBP334 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU Prof.Dr. ÖMER GEZEREL Prof.Dr. SİNAN ETİ Prof.Dr. SEMİH TANGOLAR Prof.Dr. SEVGİ PAYDAŞ Prof.Dr. AYZİN KÜDEN Prof.Dr. AHSEN IŞIK ÖZGÜVEN Prof.Dr. ALİ KÜDEN Prof.Dr. ÖMÜR DÜNDAR Prof.Dr. NEBAHAT SARI Prof.Dr. NURGÜL TÜREMİŞ Prof.Dr. SAADET BÜYÜKALACA Prof.Dr. SALİH KAFKAS Doç.Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN Doç.Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ Prof.Dr. YILDIZAKA KAÇAR Doç.Dr. BİLGE YILMAZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEZİHE KÖKSAL Doç.Dr. EBRUYAŞA KAFKAS Doç.Dr. SERPİL GÖK TANGOLAR Doç.Dr. OKAN ÖZKAYA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Meyve yetiştiriliciği ile ilgili bahar döneminde yapılan uygulamaların arazi koşullarında uygulamalı olarak gösterilmesi, ilgili laboratuvalarrda yapılan araştırmalar ve uygulamalar hakkında bilgi verilmesi ve bu konularda beceri kazandırılması Bağ yetiştiriliciği ile ilgili bahar döneminde yapılan uygulamaların arazi koşullarında uygulamalı olarak gösterilmesi, ilgili laboratuvalarrda yapılan araştırmalar ve uygulamalar hakkında bilgi verilmesi ve bu konularda beceri kazandırılması Sebze yetiştiriliciği ile ilgili bahar döneminde yapılan uygulamaların arazi koşullarında uygulamalı olarak gösterilmesi, ilgili laboratuvalarrda yapılan araştırmalar ve uygulamalar hakkında bilgi verilmesi ve bu konularda beceri kazandırılması Süs bikileri yetiştiricliği ile ilgili bahar döneminde yapılan uygulamaların arazi koşullarında uygulamalı olarak gösterilmesi ve konu ile ilgili laboratuvarlarda yapılan araştırmalar hakkında bilgi sahibi olunması ve beceri kazandırılması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Meyve, bağ, sebze ve süs bitkileri yetiştiriliciği ile ilgili yapılan uygulamaların arazi koşullarında uygulamalı olarak gösterilmesi, ilgili laboratuvalarrda yapılan araştırmalar ve uygulamalar hakkında bilgi verilmesi ve bu konularda beceri kazandırılması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Meyve, bağ, sebze ve süs bitkileri yetiştiriliciği ile ilgili yapılan uygulamaların arazi koşullarında uygulamalı olarak gösterilmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bahçe Bitkileri Bölümüne ait laboratuvarlar ve deneme alanları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Arazide fidecilik hakkında bilgi verilmesi ve fide temini için farklı türlerde tohum ekiminin uygulamalı olarak yapılması |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
2 |
Arazide meyve bahçesi tesisi hakkında bilgi verilmesi ve fidan dikiminin uygulamalı olarak yapılması |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
3 |
Doku kültürü laboratuarında haploidizasyon tekniklerinin anlatılması ve uygulamalı yapılması |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
4 |
Arazide serada ve açıkta yetiştirilen sıcak iklim sebzelerinde bakım işlerinin uygulamalı olarak yapılması. |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
5 |
Arazide meyve ağaçlarında ıslah çalışmalarının anlatılması ve uygulamalı olarak yapılması |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
6 |
Arazide sebzelerde ıslah çalışmalarının anlatılması ve uygulamalı olarak yapılması |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
7 |
Arazide turunçgillerde çiçeklenme kriterleri, küçük meyve seyreltmeleri hakkında bilgi verilerek seyreltmenin uygulamalı yapılması |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
8 |
Süs bitkilerinde doku kültürü ile çoğaltımın anlatılarak uygulamalı yapılması |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
9 |
Sitoloji ve histoloji laboratuarlarında kesit alma işleminin anlatılması ve mikroskopta embriyo gelişiminin incelenmesi |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
10 |
Arazide bağdaki farklı çiçek yapılarının, üzüm çeşitleri ve üzümlerde bahar dönemi budamaları hakkında bilgi verilerek uygulamalı yapılması |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
11 |
Fizyoloji laboratuarında abiyotik stres fizyolojisinin anlatılarak strese dayanıklılığın bulunabilmesinde kullanılan parametrelerin uygulamalı gösteri |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
12 |
Pomoloji laboratuarında üzümsü meyvelerin pomolojik analiz kriterlerinin anlatılması ve pomolojik analizin yaptırılması |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
13 |
Derim sonrası fizyolojisi laboratuarında kalite analizlerinin anlatılması ve uygulamalı olarak gösterilmesi |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
14 |
Moleküler genetik laboratuarında gen aktarma yöntemlerinin uygulamalı olarak anlatılması |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
15 |
Öğrencilerin hazırladığı staj defterlerinin ilgili öğretim üyesi ve öğretim elemanına kontrol ettirilerek imzalatılması |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
16/17 |
Öğrencilerin hazırladığı staj defterlerinin ilgili öğretim üyesi ve öğretim elemanına kontrol ettirilerek imzalatılması ve dönem sonu sınavı |
Konuyla ilgili notların okunması |
Sözlü final sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
3 |
|
2 |
Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
4 |
|
3 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
5 |
|
4 |
Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
5 |
|
5 |
Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
5 |
|
6 |
Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme |
5 |
|
7 |
Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme |
5 |
|
8 |
Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
3 |
|
9 |
Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
5 |
|
10 |
Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
1 |
|
11 |
Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
5 |
|
12 |
Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
3 |
|
13 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
1 |
|
14 |
Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|