Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Zemin Mekaniği 3

Dersin Kodu : INS431

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ABDULAZİM YILDIZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Zemin araştırmalarının nasıl yapıldığını ve değerlendirildiğini öğrenir
Arazi ve laboratuar deney datalarını kullanarak geoteknik tasarım için gerekli zemin parametrelerini hesaplayabilir
Zemin davranışı üzerinde yükleme koşullarının etkisini değerlendirebilir
Killi veya kumlu zeminler üzerinde inşa edilen temellerin altındaki oturmaları hesaplayabilir
Problemli zeminlerde hangi zemin iyileştirme yönteminin uygulanması gerektiğini bilir
Analiz sonuçlarını yorumlayabilir, rapor haline getirip sunabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : INS317 Zemin Mekaniği
INS318 Zemin Mekaniği

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Geoteknik yapılarının analiz ve tasarımı ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi vermek, oturma hesapları, zemin iyileştirme yöntemleri ve şev stabilitesi analiz yöntemlerinin öğretilmesi

Dersin İçeriği : Geoteknik mühendisliğinde analiz yöntemleri, nümerik yöntemler, geoteknik araştırma, drenajlı ve drenajsız yükleme koşulları, oturma hesapları, zemin iyileştirme yöntemleri, şev stabilite analizleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Mühendislik Fakültesi Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Geoteknik analiz ve tasarım yöntemleri Kaynak tarama ve okuma Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma
2 Zemin etüdleri ve inşaat alanlarının geoteknik değerlendirmesi, vaka analizi Kaynak tarama ve okuma Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma
3 Drenajsız yükleme koşulları Kaynak tarama ve okuma Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma
4 Oturma çeşitleri ve ani oturma hesabı, sayısal uygulamalar Kaynak tarama ve okuma Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma
5 Konsolidasyon teorisi, konsolidasyon deneyi ve konsolidasyon parametrelerinin belirlenmesi Kaynak tarama ve okuma Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma
6 Konsolidasyon oturma hesapları, problem çözümü Kaynak tarama ve okuma Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma
7 Oturma analizi ve bir yapının oturma hesabının yapılması, Ödev-1 Kaynak tarama ve okuma Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma
8 Ara sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Sorunlu zeminler Kaynak tarama ve okuma Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma
10 Zemin iyileştirme nedir? Ön yükleme ve düşey drenler, vaka analizi Kaynak tarama ve okuma Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma
11 Jet grout ve taş kolon yöntemleri, vaka analizi Kaynak tarama ve okuma Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma
12 Derin kompaksiyon ve derin karışım yöntemleri, vaka analizleri Kaynak tarama ve okuma Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma
13 Donatılı zeminler ve toprakarme yapılar, problem çözümü, Ödev-2 Kaynak tarama ve okuma Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma
14 Şev stabilitesi ve analizi Kaynak tarama ve okuma Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma
15 Geoteknik mühendisliğinde nümerik analizler Kaynak tarama ve okuma Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma
16/17 Dönem sonu sınavı (final) Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Zemin Mekaniği, K. Özaydın, 2007.
 Zemin Mekaniği ve Temel Mühendisliği, O. Erol, İller Bankası Genel Müdürlüğü, 2009.
 Zemin İncelemesi ve Temel Tasarımı, S. Yıldırım, 2005.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 2 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. 4
2 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. 4
3 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 4
4 İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 4
5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. 3
6 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. 2
7 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 4
8 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 4
9 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. 3
10 Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. 4
11 İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 4
12 Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
13 İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve araçları seçer ve kullanır. 4
14 İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 5
15 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. 3
16 Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
17 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4