|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Zemin Mekaniği 3 |
|
Dersin Kodu |
: |
INS431 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ABDULAZİM YILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Zemin araştırmalarının nasıl yapıldığını ve değerlendirildiğini öğrenir Arazi ve laboratuar deney datalarını kullanarak geoteknik tasarım için gerekli zemin parametrelerini hesaplayabilir Zemin davranışı üzerinde yükleme koşullarının etkisini değerlendirebilir Killi veya kumlu zeminler üzerinde inşa edilen temellerin altındaki oturmaları hesaplayabilir Problemli zeminlerde hangi zemin iyileştirme yönteminin uygulanması gerektiğini bilir Analiz sonuçlarını yorumlayabilir, rapor haline getirip sunabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
INS317 Zemin Mekaniği INS318 Zemin Mekaniği
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Geoteknik yapılarının analiz ve tasarımı ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi vermek, oturma hesapları, zemin iyileştirme yöntemleri ve şev stabilitesi analiz yöntemlerinin öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Geoteknik mühendisliğinde analiz yöntemleri, nümerik yöntemler, geoteknik araştırma, drenajlı ve drenajsız yükleme koşulları, oturma hesapları, zemin iyileştirme yöntemleri, şev stabilite analizleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Mühendislik Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Geoteknik analiz ve tasarım yöntemleri |
Kaynak tarama ve okuma |
Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma |
|
2 |
Zemin etüdleri ve inşaat alanlarının geoteknik değerlendirmesi, vaka analizi |
Kaynak tarama ve okuma |
Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma |
|
3 |
Drenajsız yükleme koşulları |
Kaynak tarama ve okuma |
Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma |
|
4 |
Oturma çeşitleri ve ani oturma hesabı, sayısal uygulamalar |
Kaynak tarama ve okuma |
Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma |
|
5 |
Konsolidasyon teorisi, konsolidasyon deneyi ve konsolidasyon parametrelerinin belirlenmesi
|
Kaynak tarama ve okuma |
Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma |
|
6 |
Konsolidasyon oturma hesapları, problem çözümü |
Kaynak tarama ve okuma |
Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma |
|
7 |
Oturma analizi ve bir yapının oturma hesabının yapılması, Ödev-1 |
Kaynak tarama ve okuma |
Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Sorunlu zeminler |
Kaynak tarama ve okuma |
Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma |
|
10 |
Zemin iyileştirme nedir? Ön yükleme ve düşey drenler, vaka analizi |
Kaynak tarama ve okuma |
Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma |
|
11 |
Jet grout ve taş kolon yöntemleri, vaka analizi |
Kaynak tarama ve okuma |
Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma |
|
12 |
Derin kompaksiyon ve derin karışım yöntemleri, vaka analizleri |
Kaynak tarama ve okuma |
Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma |
|
13 |
Donatılı zeminler ve toprakarme yapılar, problem çözümü, Ödev-2 |
Kaynak tarama ve okuma |
Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma |
|
14 |
Şev stabilitesi ve analizi |
Kaynak tarama ve okuma |
Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma |
|
15 |
Geoteknik mühendisliğinde nümerik analizler |
Kaynak tarama ve okuma |
Düz anlatım, slayt sunumu ve tartışma |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı (final) |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Zemin Mekaniği, K. Özaydın, 2007.
Zemin Mekaniği ve Temel Mühendisliği, O. Erol, İller Bankası Genel Müdürlüğü, 2009.
Zemin İncelemesi ve Temel Tasarımı, S. Yıldırım, 2005.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
4 |
|
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
4 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri
izler ve kendini sürekli yeniler. |
4 |
|
4 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
4 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. |
3 |
|
6 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. |
2 |
|
7 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
4 |
|
8 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
|
10 |
Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
4 |
|
11 |
İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
4 |
|
12 |
Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
13 |
İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve
araçları seçer ve kullanır. |
4 |
|
14 |
İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
5 |
|
15 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. |
3 |
|
16 |
Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
|
17 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 104 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|