Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Staj |
|
Dersin Kodu |
: |
BBP333 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU Prof.Dr. ÖMER GEZEREL Prof.Dr. SİNAN ETİ Prof.Dr. SEMİH TANGOLAR Prof.Dr. SEVGİ PAYDAŞ Prof.Dr. AHSEN IŞIK ÖZGÜVEN Prof.Dr. ALİ KÜDEN Prof.Dr. ÖMÜR DÜNDAR Prof.Dr. NEBAHAT SARI Prof.Dr. NURGÜL TÜREMİŞ Prof.Dr. SAADET BÜYÜKALACA Prof.Dr. SALİH KAFKAS Doç.Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN Doç.Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ Prof.Dr. YILDIZAKA KAÇAR Doç.Dr. BİLGE YILMAZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEZİHE KÖKSAL Doç.Dr. EBRUYAŞA KAFKAS Prof.Dr. AYZİN KÜDEN Doç.Dr. OKAN ÖZKAYA Doç.Dr. SERPİL GÖK TANGOLAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Meyve yetiştiriliciği ile ilgili güz döneminde yapılan uygulamaların arazi koşullarında uygulamalı olarak gösterilmesi ve laboratuvarda yapılan araştırmalar ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olunması ve beceri kazanılması Sebze yetiştiriliciği ile ilgili yapılan uygulamaların arazi koşullarında uygulamalı olarak gösterilmesi, bahçe bitkileri ile ilgili olarak laboratuvarda yapılan araştırmalar ve uygulamalar hakkında bilgi verilmesi ve beceri kazandırılması Bağ yetiştiriliciği ile ilgili yapılan uygulamaların arazi koşullarında uygulamalı olarak gösterilmesi, ilgili laboratuvalarrda yapılan araştırmalar ve uygulamalar hakkında bilgi verilmesi ve bu konularda beceri kazandırılması Süs bitkileri yetiştiriliciği ile ilgili yapılan uygulamaların arazi koşullarında uygulamalı olarak gösterilmesi, ilgili laboratuvalarrda yapılan araştırmalar ve uygulamalar hakkında bilgi verilmesi ve bu konularda beceri kazandırılması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERSLER
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerinin yetiştiriliciği ile ilgili yapılan uygulamaların arazi koşullarında uygulamalı olarak gösterilmesi, bahçe bitkileri ile ilgili olarak laboratuvarda yapılan araştırmalar ve uygulamalar hakkında bilgi verilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Meyve yetiştiriliciği ile ilgili güz döneminde yapılan uygulamaların arazi koşullarında uygulamalı olarak gösterilmesi ve laboratuvarda yapılan araştırmalar ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olunması ve beceri kazanılması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bahçe Bitkileri Bölümüne ait laboratuvarlar ve deneme alanları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Arazide ılıman iklim meyvelerinde dal yapılarının ve budamanın yapılması |
Konuyla ilgili notların okunması |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
2 |
Arazide farklı meyve ağaçlarında aşıların anlatılarak aşılmanın uygulamalı yapılması |
Konuyla ilgili notların okunması |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
3 |
Arazide serada meyve yetiştiriciliği hakkında bilgi verilmesi |
Konuyla ilgili notların okunması |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
4 |
Arazide serin iklim sebzelerinde ekim-dikim ve bakım işlerinin uygulamalı olarak yapılması. |
Konuyla ilgili notların okunması |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
5 |
Arazide bağcılık bölümünde budama işlemlerinin yapılması |
Konuyla ilgili notların okunması |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
6 |
Arazide turunçgillerde olgun meyvelerin hasatlarının yapılması ve hasat kriterlerinin anlatılması |
Konuyla ilgili notların okunması |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
7 |
Süs bitkilerinde çoğaltma ve budama işlemlerinin uygulamalı olarak yapılması |
Konuyla ilgili notların okunması |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
8 |
Sitoloji ve histoloji laboratuarlarında çiçek tozu çim borusu büyümesi incelemesinin anlatılması ve mikroskopta incelenmesi |
Konuyla ilgili notların okunması |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
9 |
Doku kültürü laboratuarında sürgün ucu ve meristem kültürünün anlatılması ve uygulamalı yapılması |
Konuyla ilgili notların okunması |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
10 |
Fizyoloji laboratuvarında makro-mikro element analizlerinin anlatılarak uygulamalı yaptırılması |
Konuyla ilgili notların okunması |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
11 |
Pomoloji laboratuarında turunçgillerin pomolojik analiz kriterlerinin anlatılması ve pomolojik analizin uygulamalı olarak yapılması |
Konuyla ilgili notların okunması |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
12 |
Derim sonrası fizyolojisi laboratuarında raf ömrünün hesaplanmasında kullanılan parametrelerin anlatılması ve uygulamalı olarak yapılması. |
Konuyla ilgili notların okunması |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
13 |
Moleküler genetik laboratuarında genetik haritalama hakkında bilgi verilmesi |
Konuyla ilgili notların okunması |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
14 |
Moleküler genetik laboratuvarında genetik haritalama hakkında bilgi verilmesi |
Konuyla ilgili notların okunması |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
15 |
ÖArazide turunçgillerde olgun meyvelerin hasatlarının yapılması ve hasat kriterlerinin anlatılması |
Konuyla ilgili notların okunması |
Sözlü final sınavı |
|
16/17 |
Öğrencilerin hazırladığı staj defterlerinin ilgili öğretim üyesi ve öğretim elemanına kontrol ettirilerek imzalatılması ve dönem sonu sınavı |
Konuyla ilgili notların okunması |
Sözlü final sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
5 |
|
2 |
Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
5 |
|
3 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
5 |
|
4 |
Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
4 |
|
5 |
Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
5 |
|
6 |
Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme |
5 |
|
7 |
Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme |
4 |
|
8 |
Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
4 |
|
9 |
Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
5 |
|
10 |
Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
3 |
|
11 |
Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
5 |
|
12 |
Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
3 |
|
13 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
5 |
|
14 |
Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|