|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Organik Tarım |
|
Dersin Kodu |
: |
BBP351 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NURGÜL TÜREMİŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Organik tarımın amacını öğrenir. 2. Organik ve Konvansiyonel tarım arasındaki farklılıkları ayırt eder. 3. Doğal kaynakları korumada kaynak kontrolü bilincini oluşturur. 4. Organik tarımda kullanılan hastalık ve zararlı kontrol yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. 5.Organik tarım yönetmeliği hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Organik tarım hakkında bilgi vermek. Organik tarımın önemi ve prensipleri hakkında bilgi vermek, organik tarımın geliştirilmesi, organik ve konvansiyonel ürünlerin besin değeri, organik gübreler, hastalık-zararlı ve yabancı ot kontrolü, organik ve konvansiyonel ürünler hakkında bilgi vermek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Organik tarımın; geçmişi, geleceği ve yarını, çevre kirliliği, organik gübreler, organik bitki koruma metodları, biyolojik kontrol, biyoteknik kontrol, yabancı ot ve malç, organik sebze yetiştiriciliği, organik meyve yetiştiriciliği, organik turunçgil yetiştiriciliği. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Ziraat Fakültesi, Bahçe Bitkileri Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Organik tarım: geçmişi, bugünü ve geleceği hakkında bilgi |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
2 |
Çevre kirliliği 1 (Hava ve su kirliliği ve bunu oluşturan etmenler) |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
3 |
Çevre kirliliği2 (Tarımsal kirlilik ve konvansiyonel tarımın oluşturduğu kirlilik) |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
4 |
Organik tarımda bitki besin maddesi kaynakları |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
5 |
Azotun, Fosforun ve Potasyumun doğal yollarla karşılanması |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
6 |
Organik Gübreler (çiftlik gübresi,kompost yapımı) |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
7 |
Ara sınav |
Ara sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
8 |
Organik bitki koruma metotları |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
9 |
Biyolojik mücadele |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
10 |
Biyoteknik kontrol |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
11 |
Yabancı ot yönetimi |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
12 |
Ekim Nöbeti |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
13 |
Örtü altında organik tarım |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
14 |
Organik tarım yönetmeliği |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
15 |
Organik tarımda sertifikasyon |
Dersle ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Principles and Practices Act and the Regulation on Organic Farming.
2. Organic Farming. Organic (ecological), Agriculture Training Course Notes.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
5 |
|
2 |
Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
5 |
|
3 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
4 |
|
4 |
Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
5 |
|
5 |
Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
2 |
|
6 |
Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme |
2 |
|
7 |
Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme |
1 |
|
8 |
Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
5 |
|
9 |
Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
3 |
|
10 |
Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
2 |
|
11 |
Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
1 |
|
12 |
Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
2 |
|
13 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
2 |
|
14 |
Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|