Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bahçe Bitkileri Besl. Fizyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BBP307 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ÖMER GEZEREL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bahçe Bitkilerinde kullanılan gübrelerin verilme şekillerini bilir. Gübrelerin arasındaki antagonistik etkileri bilir. Bahçe Bitkilerinde ortaya çıkabilecek fizyolojik hastalıkları tanır ve giderilme yollarına ait temel bilgileri bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Makro ve mikro element noksanlık veya fazlalığından dolayı verim ve kalitenin etkilenmesi. Uygun gübreleme programı uygulamak suretiyle hem verim hem de kalitenin arttırılması esas amacı teşkil eder. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Gübrelerin doğru zaman ve dozlarda verilmesi suretiyle noksanlıklar giderilerek verim ve kalite arttırılır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova üniversitesi, Ziraat fakültesi bahçe bitkileri derslikleri ve laboratuvarları. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bahçe bitkilerinde yanlış besleme ve ortaya çıkan bozukluklar |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
2 |
Fizyolojik hastalıklar ve bunların meyve ve yapraklardaki sınıf formları |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
3 |
Bu hastalıkların giderilmesi için alınan gerekli önlemler |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
4 |
Gübre formları ve dozları |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
5 |
Gübrelerin verilme zamanı ve şekli |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
6 |
Topraktan ve yapraktan gübre uygulamaları |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
7 |
Ara sınav |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
8 |
Sert çekirdeklilerde gübreleme |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
9 |
Yumuşak çekirdeklilerde gübreleme |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
10 |
Sert kabuklularda gübreleme |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
11 |
Turunçgillerin gübrelenmesi |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
12 |
Zeytinlerde gübreleme |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
13 |
Sebzelerde gübreleme |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
14 |
Üzümsü meyvelerde gübreleme |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
15 |
Süs bitkilerinde gübreleme |
Verilen kaynaklardan ilgili konuya çalışma |
Dersi veren öğretim üyesinin uygulamalı bilgi aktarımı |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
2 |
|
2 |
Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
1 |
|
3 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
3 |
|
4 |
Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
3 |
|
5 |
Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
1 |
|
6 |
Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme |
1 |
|
7 |
Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme |
1 |
|
8 |
Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
1 |
|
9 |
Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
5 |
|
10 |
Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
3 |
|
11 |
Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
2 |
|
12 |
Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
3 |
|
13 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
2 |
|
14 |
Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|