|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarımsal Mekanizasyon |
|
Dersin Kodu |
: |
BBP210 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET SERDAR ÖZTEKİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tarım Makinaları konusunda temel tanımlarını bilir. Tarımda geleneksel ve yenilenebilir enerji kaynaklarını tanır. İşletmenin ihtiyaçlarına uygun mekanizasyon sistemini seçer. Bahçe bitkileri üretiminde yenilikçi teknolojileri bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarım Makinalarında temel kavramlar, enerji kaynakları, içten yanmalı motorlar; traktörler; mekanizasyon işletmeciliği, tarım makinalarında ergonomik uygulamalar, toprak işleme makinaları; ekim, dikim, gübreleme ve bakım makinaları, sulama makinaları, tarımsal savaş makinaları, hasat-harman makinaları, hayvancılıkta mekanizasyon, sera mekanizasyonu konularında tarımsal mekanizasyona dönük temel kavramlarının öğretilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel tanımlar, tarımda enerji, traktör ve kuvvet makinaları, motorlar, toprak işleme, ekim-dikim, gübreleme, tarımsal savaş, sulama, hasat, hasat sonu işlemler, bahçe bitkileri yetiştiriciliğinde yeni teknolojiler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tarımsal mekanizasyonun temel tanımları |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Slayt sunu, video film, problem çözme |
|
2 |
Tarımda enerji |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Slayt sunu, video film, problem çözme |
|
3 |
Otto motorlar |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Slayt sunu, video film, problem çözme |
|
4 |
Dizel motorlar |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Slayt sunu, video film, problem çözme |
|
5 |
Tarım Traktörleri |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Slayt sunu, video film, problem çözme |
|
6 |
Tarım Traktörleri |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Slayt sunu, video film, problem çözme |
|
7 |
1. ara Sınav |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Slayt sunu, video film, problem çözme |
|
8 |
Toprak işleme makinaları |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Slayt sunu, video film, problem çözme |
|
9 |
Ekim-dikim-gübreleme makinaları |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Slayt sunu, video film, problem çözme |
|
10 |
İlaçlama makinaları |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Slayt sunu, video film, problem çözme |
|
11 |
Sulama makinaları |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Slayt sunu, video film, problem çözme |
|
12 |
Hasat harman makinaları |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Slayt sunu, video film, problem çözme |
|
13 |
2. Ara Sınav |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Slayt sunu, video film, problem çözme |
|
14 |
Ürün İşleme Tekniği |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Slayt sunu, video film, problem çözme |
|
15 |
Tarım Makinaları işletmeciliği |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Slayt sunu, video film, problem çözme |
|
16/17 |
Bahçe bitkileri üretiminde yenilikçi mekanizasyon teknikleri |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Slayt sunu, video film, problem çözme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ÖZTEKİN S. (Editör). 2006.Tarım Makinaları 2. Nobel Yayınevi, Adana, Türkiye
SABANCI A.(Editör) 2009, Tarım Makinaları 2. Nobel Yayınevi, adana, Turkey.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
5 |
|
2 |
Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
0 |
|
3 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
5 |
|
4 |
Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
5 |
|
5 |
Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
2 |
|
6 |
Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme |
0 |
|
7 |
Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme |
0 |
|
8 |
Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
5 |
|
9 |
Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
5 |
|
10 |
Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
2 |
|
11 |
Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
2 |
|
12 |
Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
3 |
|
13 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
3 |
|
14 |
Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
2 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|