|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarla Bitkileri |
|
Dersin Kodu |
: |
BBP208 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. A.EMİN ANLARSAL Doç.Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR Prof.Dr. MENŞURE ÖZGÜVEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Farklı iklim bölgelerine uygun tarla bitkileri ve yetiştiriciliği Pazar ekonomisine uygun tarla ürünü elde edilmesi. Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanır. Farklı ekolojik koşullar için bitki türü veya çeşit önerebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarla bitkilerini içeren endüstri bitkileri, tahıllar yem bitkileri ve yemeklik dane bitkilerin tanınması, kullanım alanları, ekonomik önemleri, yetiştirme teknikleri ve karşılaşılan sorunlar konularında genel bilgilerin verilmesi
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarla bitkilerini oluşturan ve ekonomik değeri yüksek olan tüm bitkiler kullanım alanlarına göre ayrı ayrı ele alınarak, morfolojik özellikleri ve adaptasyon istekleri ile yetiştirme teknikleri açıklanacaktır.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Serin iklim tahıllarını oluşturan bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi ve adaptasyon istekleri. |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders anlatımı, münazara |
|
2 |
Serin iklim tahıllarında büyüme gelişme özellikleri ve morfolojik özellikleri ve yetiştirme tekniklerinin anlatımı.
|
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders anlatımı, münazara |
|
3 |
Sıcak iklim tahıllarını oluşturan bitki türlerinin sistematiği, adaptasyon istekleri ve ekonomik önemi. |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders anlatımı, münazara |
|
4 |
Sıcak iklim tahıllarını oluşturan bitki türlerinin ve yetiştirme teknikleri büyüme gelişme özellikleri ve morfolojik özelliklerinin anlatımı. |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders anlatımı, münazara |
|
5 |
Lif bitkilerini oluşturan bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi ve adaptasyon istekleri. |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders anlatımı, münazara |
|
6 |
Yağ bitkilerini oluşturan bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi, adaptasyon istekleri ve yetiştirme tekniklerinin tanıtımı |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders anlatımı, münazara |
|
7 |
Nişasta ve şeker bitkilerini oluşturan bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi ve adaptasyon istekleri ve yetiştirme tekniklerinin tanıtımı |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders anlatımı, münazara |
|
8 |
Tıbbi ve aromatik bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi, adaptasyon istekleri ve yetiştirme tekniklerinin tanıtımı. |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders anlatımı, münazara |
|
9 |
ARA SINAV |
|
Yazılı |
|
10 |
Tütün ve keyf bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi, adaptasyon istekleri ve yetiştirme tekniklerinin tanıtımı. |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders anlatımı, münazara |
|
11 |
Yemeklik Tane baklagillerin Ekonomik Önemi, Sistematiği. |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders anlatımı, münazara |
|
12 |
Yemeklik dane baklagillerin Adaptasyon İstekleri, yetiştirme tekniklerinin tanıtımı. |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders anlatımı, münazara |
|
13 |
Yemeklik dane baklagillerin Adaptasyon İstekleri, yetiştirme tekniklerinin tanıtımı. |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders anlatımı, münazara |
|
14 |
Yembitkilerinin önemi, sistamatiği, bitkisel özellikleri, adaptasyonu, yetiştirme tekniği. |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders anlatımı, münazara |
|
15 |
Yembitkilerinin önemi, sistamatiği, bitkisel özellikleri, adaptasyonu, yetiştirme tekniği. |
|
Ders anlatımı, münazara |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tarla bitkileri konularını işleyen değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış resimlerle zenginleştirilmiş kısmen elektronik ortama aktarılmış sunular.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Anlarsal, A.E.,2006. Yemeklik Dane Baklagiller Ders Notları
Avcıoğlu R., Hatipoğlu R., Karadağ Y., 2009. Yem Bitkileri,Cilt 1, 2, 3. Emre Basım Evi, İzmir.
Elçi, Ş., Kolsarıcı, Ö. ve Geçit, H.H. 1994. Tarla Bitkileri (2. Baskı). Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı. Yayın no:1385, Ders kitabı:399, Ankara.
Kün, E. 1988. Serin iklim Tahılları. Ankara Üniv. Ziraat Fak. Ders kitabı, Yayın no: 1032. Ders kitabı:299. Ankara.
Kün, E. 1988. Sıcak iklim Tahılları. Ankara Üniv. Ziraat Fak. Ders kitabı, Yayın no: 952. Ders kitabı:275. Ankara.
Arıoğlu,H. H.2000. Nişasta ve Şeker Bitkileri. Çukurova Üniv. Ziraat Fak. Genel Yayın No.188, Ders Kitapları Yayın No: A-57, 234 s., Adana.
Acquaah, G., 2005. Principles of crop production : theory, techniques, and technology. Upper Saddle River, NJ : Pearson/Prentice-Hall,
Holmes M. J., 2006. Principles of field crop production. Pearson/Prentice Hall
Özgüven,M., 1995 . Yağ Bitkileri Ders Notları Cilt:2
Peter, K.V., 2001. Handbook of Herbs and Spices
Özgüven, M. 2010.Tütün ve Teknolojisi Ders Notları
Dachler, M. Und Pelzman,H.1989. Heil und Gewürzpflanzen
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma |
1 |
|
2 |
Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma |
1 |
|
3 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
2 |
|
4 |
Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
3 |
|
5 |
Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme |
3 |
|
6 |
Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme |
1 |
|
7 |
Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme |
1 |
|
8 |
Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme |
2 |
|
9 |
Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme |
3 |
|
10 |
Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme |
2 |
|
11 |
Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma |
4 |
|
12 |
Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme |
3 |
|
13 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
3 |
|
14 |
Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
15 |
2 |
30 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
1 |
15 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
12 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 81 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|