Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genel Meyvecilik

Dersin Kodu : BBP202

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SEVGİ PAYDAŞ
Prof.Dr. ÖMÜR DÜNDAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Meyvecilikle ilgili temel kavramları öğrenir.
Meyvelerin yetiştirilme tekniklerini bilir.
Meyve bahçesi kurabilir.
Meyve bahçelerinin bakım işlemlerini gerçekleştirebilir, sorunları çözebilir.
Derim, ambalaj, muhafaza konularını bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : BBP101 Botanik

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dünya’da ve Türkiye’de yetiştirilen meyve tür ve çeşitleri, üretim miktarları, yetişme alanları ve yetiştiricilik sorunlarını anlatmak, derim sonrası ile muhafazasını ve etkili faktörleri sunmak, meyvecilikteki ilke ve kavramları öğretmek.

Dersin İçeriği : Dünya’da ve Türkiye’de yetiştirilen meyve tür ve çeşitleri, üretim miktarları, yetişme alanları ve yetiştiricilik sorunları, meyvecilikteki ilke ve kavramlar, bahçe kurma, derim sonrası işlemler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç. Ü. Ziraat Fak.Bahçe Bitkileri Derslikleri ve Araştırma alanları, soğukhava depoları ve pomoloji laboratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler ile Türkiye ve Dünya’da Meyvecilik Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
2 Türkiye ve Dünya’da meyve ticareti Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
3 Türkiye’nin meyvecilik iklim bölgeleri ile bu bölgelerin özellikleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
4 Meyve gruplarının genel sınıflaması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
5 Meyve gruplarının genel sınıflaması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
6 Meyve ağaçlarında çiçek tomurcuğu oluşumu Meyve ağaçlarında dinlenme, önemi ve çiçeklerin açılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
7 Meyve tozlanma, döllenme, dökümler, periyodisite Meyve bahçesi kurarken döllenme biyolojisi bakımından dikkat edilecek Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
8 Meyve ağaçlarında çoğaltma teknikleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
9 ARA SINAVI Ara sınav hazırlığı Yazılı sınav
10 Anaç Yetiştirilmesi, Fidanların Sökülmesi, Hendeklenmesi ve Ambalajı Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
11 Meyve bahçesi kurulması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
12 Meyve bahçelerinde yıllık bakım işleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
13 Meyve ağaçlarının budanması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
14 Derim ve Sonrası Meyvelerde kalite analizleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
15 Derim ve Sonrası Meyvelerde kalite analizleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
16/17 YIL SONU SINAVI Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve fotoğraflarla zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu
 Genel Meyvecilik (Sabahattin Özbek) Genel Meyvecilik (R. Gerçekçioğlu, Ş. Kurnaz, A. Soylu) Bahçe bitkileri Yetiştirme Tekniği (M. Yılmaz) İnternet kaynakları (faostat vs)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Temel Mühendislik Alanı ve Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olma 5
2 Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olma 5
3 Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma 3
4 Bahçe Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme 5
5 Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlayabilme, isimlendirme ve yetiştirebilme 5
6 Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretebilme 4
7 Bahçe Bitkilerinde biyoteknolojiyi kullanabilme ve uygulayabilme 2
8 Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygulayabilme 3
9 Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirme ve analiz edebilme 4
10 Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme 3
11 Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olma 2
12 Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olma ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanabilme 4
13 Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirebilme 4
14 Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilme ve işletebilme 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6