Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Akdeniz Ekosistemlerinde Yangın Ekolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-709 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HALİL ÇAKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yangınların farklı ekosistemler üzerindeki etkilerinin kavranması Yangın sonrası farklı ekosistemlerin yönetilmesi ve izlenmesi Doğa koruma ve orman yangınlarının engellenmesinde alınması gerekli ekolojik önlemlerin önemini kavrama
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yangınların bitkiler üzerindeki etkileri, yangına karşı geliştirilen fizyolojik ve morfolojik adaptasyonları |
|
Dersin İçeriği |
: |
Akdeniz eksositemlerindeki doğal bitki örtüsünün yangına karşı adaptasyonları. Yangından sonra çimlenme ve tohum oluşumu. Yangın sonrası gelişen ot ve çalı katının özellikleri. Farklı ekosistemlerdeki yangın sonrası bitki türleri ve süksesyonal gelişimleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Biyoloji Bölümü Seminer salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Akdeniz ekosistemlerine giriş |
|
Power point sunumu
|
|
2 |
Akdeniz ekosistemlerindeki doğal bitki örtüsü ve bitki türlerin genel özellikleri |
|
Power point sunumu
|
|
3 |
Maki vegetasyonu |
|
Power point sunumu
|
|
4 |
Pinus brutia vejetasyonu |
|
Power point sunumu
|
|
5 |
Pinus nigra vejetasyonu |
|
Power point sunumu
|
|
6 |
Akdeniz ekosistemlerinde orman yangınlarının nedenleri |
|
Power point sunumu
|
|
7 |
Yangın tipleri |
|
Power point sunumu
|
|
8 |
Yangın sonrası gelişen bitki örtüsünün temel özellikleri |
|
Power point sunumu
|
|
9 |
Yangın sonrası bitki örtüsünde zamana bağlı değişimler |
|
Power point sunumu
|
|
10 |
vize |
|
yazılı sınav ve proje sunumu |
|
11 |
Yangın sonrası toprak özelliklerinde değişimler |
|
Power point sunumu
|
|
12 |
Bitkilerin yangına karşı geliştirdikleri fizyoloji adaptasyonlar |
|
Power point sunumu
|
|
13 |
Bitkilerin yangına karşı geliştirmiş oldukları morfolojik adaptasyonlar. |
|
Power point sunumu
|
|
14 |
Bitkilerin yangına karşı geliştirmiş oldukları biyokimyasal adaptasyonlar |
|
Power point sunumu
|
|
15 |
çimlenmek ve gelişmek için yangına ihtiyaç duyan bazı özel bitki türlerinin tanıtımı ve özellikleri |
|
Power point sunumu |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
yazılı ve proje sunumu |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
5 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
4 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
4 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
5 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
4 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
4 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
4 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
4 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|