|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Su Getirme-kanalizasyon |
|
Dersin Kodu |
: |
INS413 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. NESLİHAN SEÇKİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İçme Suyu Özelliklerini öğrenir Nüfus Tahmini Metotları Öğrenir Su İhtiyaçlarının Tayinini Öğrenir Yüzeysel Suların Alınmasını öğrenir Yeraltı Sularının Alınmasını Öğrenir Su Alma Yapılarının Hidroliğini Öğrenir Boru Hatlarının Hesap ve Projelendirilmesini Öğrenir Su Dağıtma Sistemleri,Ölü Nokta Yöntemini Öğrenir Yağmur Suyu Kanalizasyonu Hesap ve Projelendirme Esaslarını Öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İçme suyu, kullanılmış sular, ve yağmur sularının iletilmesi ile ilgili hesapların ve bunlara ait projelerin hazırlanması becerisinin kazandırılması |
|
Dersin İçeriği |
: |
İçme Suyu Özellikleri ,Nüfus Tahmini Metotları ve Su İhtiyaçlarının Tayini, Yüzeysel Suların Alınması, Yeraltı Sularının Alınması, Su Alma Yapılarının Hidroliği, Boru Hatlarının Hesap ve Projelendirilmesi, Su Dağıtma Sistemleri,Ölü Nokta Yöntemi, Yağmur Suyu Kanalizasyonu Hesap ve Projelendirme Esasları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İçme Suyu Özellikleri , Nüfus Tahmini Metotları ve Su İhtiyaçlarının Tayini |
ders notlarının gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
2 |
Yüzeysel Suların Alınması |
ders notlarının gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
3 |
Yeraltı Sularının Alınması |
ders notlarının gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
4 |
Su Alma Yapılarının Hidroliği |
ders notlarının gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
5 |
Boru Hatlarının Hesap ve Projelendirilmesi |
ders notlarının gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
6 |
Boru Hatlarının Hesap ve Projelendirilmesi |
ders notlarının gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
7 |
Su Depoları |
ders notlarının gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
8 |
Arasınav |
Sınav sorularının hazırlanması |
Yazılı sınav |
|
9 |
Su Dağıtım Şebekeleri |
ders notlarının gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
10 |
Ölü Nokta Yöntemi |
ders notlarının gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
11 |
Atıksu Kanalizasyonu |
ders notlarının gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
12 |
Atıksu Kanalizasyonu |
ders notlarının gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
13 |
Atıksu Kanalizasyonu |
ders notlarının gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
14 |
Yağmur Suyu Kanalizasyonu Hesap ve Projelendirme Esasları |
ders notlarının gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
15 |
Yağmur Suyu Kanalizasyonu Hesap ve Projelendirme Esasları |
ders notlarının gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
16/17 |
Yıl sonu sınav |
Sınav sorularının hazırlanması |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Muslu, Y., “Su Getirme ve Kullanılmış Suları Uzaklaştırma Esasları”, 1980.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
5 |
|
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
1 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri
izler ve kendini sürekli yeniler. |
1 |
|
4 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
3 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. |
1 |
|
6 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. |
3 |
|
7 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
2 |
|
8 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
1 |
|
10 |
Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
4 |
|
11 |
İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
4 |
|
12 |
Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
13 |
İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve
araçları seçer ve kullanır. |
3 |
|
14 |
İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
2 |
|
15 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. |
3 |
|
16 |
Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
17 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 105 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|