|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sulama-kurutma |
|
Dersin Kodu |
: |
INS410 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MEVLÜT SAMİ AKÖZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bitki su ihtiyacını belirler Bitki su ihtiyacı için sulama metodu ve yöntemlerini belirler Sulama şebekeleri ve bunların tasarımlarını yapar Drenaj şebekeleri ve tasarımlarını gerçekleştirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarımsal ürünlerden azami verimi elde edebilmek amacıyla sulama ve kurutma sistemlerinin öğretilmesi
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bitki su ihtiyacının belirlenmesi; Su toprak ve hava ilişkileri;Su kalitesi, Su dağıtım yöntemleri;Sulama yapılarının kapasitesi ve tasarımı,Drenaj debisinin belirlenmesi; Yüzeysel ve derin tahliye sistemlerinin tasarımı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sulama ve Kurutmanın önemi, Türkiyenin su tarım arazisi potansiyeli |
Ders Notu |
Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma ve tartışma |
|
2 |
Toprağın ve suyun fiziksel özellikleri, toprak-su ilişkisi |
Ders Notu |
Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma ve tartışma |
|
3 |
Sulama suyunun kalitesi, bitki-su ilişkisi |
Ders Notu |
Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma ve tartışma |
|
4 |
Bitki su ihtiyacının belirlenmesi: Blaney-Cridle yöntemi |
Ders Notu |
Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma ve uygulama |
|
5 |
Sulama metodları ve sulama yöntemleri |
Ders Notu |
Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma |
|
6 |
Sulama şebekesi tipleri ve klasik sistem sulama şebekeleri.Ana kanal, Yedek kanal ve tersiyer kanalların özellikleri ve plan üzerindeki profilleri |
Ders Notu |
Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma ve uygulama |
|
7 |
Kanaletli sulama şebekeleri, Borulu sulama şebekeleri, Yağmurlama sulama şebekeleri |
Ders Notu |
Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma ve uygulama |
|
8 |
Arasınav |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Sulama şebekelerinin hidrolik hesapları |
Ders Notu |
Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma ve uygulama |
|
10 |
Drenaj Şebekeleri: Derin ve yüzeysel drenaj şebekeleri |
Ders Notu |
Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma ve uygulama |
|
11 |
Drenaj kanallarının hidrolik hesapları |
Ders Notu |
Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma ve uygulama |
|
12 |
Sulama ve drenaj şebekelerinde sanat yapıları |
Ders Notu |
Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma ve uygulama |
|
13 |
İletim görevi gören sanat yapıları ve özellikleri: Geçiş yapısı, sifon, şüt yapısı, galeri ve tünel, çökeltim havuzu. |
Ders Notu |
Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma ve uygulama |
|
14 |
Geçit görevi gören sanat yapıları ve özellikleri:Savaklar, parşal savağı, prizler ve güvenlik yapıları |
Ders Notu |
Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma ve uygulama |
|
15 |
Kontrol görevi gören sanat yapıları ve özellikleri: köprü, menfez, büz ve sifonlar. |
Ders Notu |
Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma ve uygulama |
|
16/17 |
Sanat yapılarının hidrolik hesapları |
Ders Notu |
Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma ve uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1- Ders Notları, fotokopiler
2-Sulama ve Dreanaj, Turan Kızılkaya, DSİ Yayınları.
3-Sulama Kanalları Üzerindaki Yapıların Projelendirilmesi, Özden Bilen, DSİ
Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
4 |
|
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
4 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri
izler ve kendini sürekli yeniler. |
4 |
|
4 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
4 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. |
4 |
|
6 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. |
4 |
|
7 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
4 |
|
8 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
4 |
|
10 |
Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
4 |
|
11 |
İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
4 |
|
12 |
Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
13 |
İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve
araçları seçer ve kullanır. |
5 |
|
14 |
İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
5 |
|
15 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. |
5 |
|
16 |
Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
17 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
2 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|