Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sulama-kurutma

Dersin Kodu : INS410

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MEVLÜT SAMİ AKÖZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bitki su ihtiyacını belirler
Bitki su ihtiyacı için sulama metodu ve yöntemlerini belirler
Sulama şebekeleri ve bunların tasarımlarını yapar
Drenaj şebekeleri ve tasarımlarını gerçekleştirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tarımsal ürünlerden azami verimi elde edebilmek amacıyla sulama ve kurutma sistemlerinin öğretilmesi

Dersin İçeriği : Bitki su ihtiyacının belirlenmesi; Su toprak ve hava ilişkileri;Su kalitesi, Su dağıtım yöntemleri;Sulama yapılarının kapasitesi ve tasarımı,Drenaj debisinin belirlenmesi; Yüzeysel ve derin tahliye sistemlerinin tasarımı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sulama ve Kurutmanın önemi, Türkiyenin su tarım arazisi potansiyeli Ders Notu Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma ve tartışma
2 Toprağın ve suyun fiziksel özellikleri, toprak-su ilişkisi Ders Notu Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma ve tartışma
3 Sulama suyunun kalitesi, bitki-su ilişkisi Ders Notu Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma ve tartışma
4 Bitki su ihtiyacının belirlenmesi: Blaney-Cridle yöntemi Ders Notu Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma ve uygulama
5 Sulama metodları ve sulama yöntemleri Ders Notu Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma
6 Sulama şebekesi tipleri ve klasik sistem sulama şebekeleri.Ana kanal, Yedek kanal ve tersiyer kanalların özellikleri ve plan üzerindeki profilleri Ders Notu Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma ve uygulama
7 Kanaletli sulama şebekeleri, Borulu sulama şebekeleri, Yağmurlama sulama şebekeleri Ders Notu Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma ve uygulama
8 Arasınav sınava hazırlık yazılı sınav
9 Sulama şebekelerinin hidrolik hesapları Ders Notu Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma ve uygulama
10 Drenaj Şebekeleri: Derin ve yüzeysel drenaj şebekeleri Ders Notu Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma ve uygulama
11 Drenaj kanallarının hidrolik hesapları Ders Notu Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma ve uygulama
12 Sulama ve drenaj şebekelerinde sanat yapıları Ders Notu Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma ve uygulama
13 İletim görevi gören sanat yapıları ve özellikleri: Geçiş yapısı, sifon, şüt yapısı, galeri ve tünel, çökeltim havuzu. Ders Notu Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma ve uygulama
14 Geçit görevi gören sanat yapıları ve özellikleri:Savaklar, parşal savağı, prizler ve güvenlik yapıları Ders Notu Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma ve uygulama
15 Kontrol görevi gören sanat yapıları ve özellikleri: köprü, menfez, büz ve sifonlar. Ders Notu Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma ve uygulama
16/17 Sanat yapılarının hidrolik hesapları Ders Notu Bilgisayar ortamında görüntülü anlatma, tartışma ve uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1-  Ders Notları, fotokopiler
 2-Sulama ve Dreanaj, Turan Kızılkaya, DSİ Yayınları.
 3-Sulama Kanalları Üzerindaki Yapıların Projelendirilmesi, Özden Bilen, DSİ Yayınları.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 14 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. 4
2 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. 4
3 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 4
4 İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 4
5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. 4
6 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. 4
7 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 4
8 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 4
9 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. 4
10 Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. 4
11 İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 4
12 Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
13 İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve araçları seçer ve kullanır. 5
14 İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 5
15 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. 5
16 Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
17 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 2 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4