|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Su Yapıları 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
INS403 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RECEP YURTAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Akarsu Morfolojisini Tanımlama, Akarsularda Katı Madde Hareketi ile ilgili kavramları öğrenme ve Katı Madde Debilerini hesaplama Akarsu Düzenleme ve Taşkın Koruma Yapılarını tasarlayabilme Akarsu Geçiş Yapılarını tasarlayabilme Bağlamalar için yer seçimi ve planlama kademelerini anlama, Bağlama Tipini seçerek Tasarımını Yapabilme Enerji Kırıcı Yapılarını Tasarlayabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Akarsu Morfolojisini Tanımlama, Akarsu Düzenleme , Taşkın Koruma ve Geçiş Yapıları ile Bağlamaları ve Enerji Kırıcı Yapıları Tasarlayabilme Becerilerini Kazanma |
|
Dersin İçeriği |
: |
1) Akarsu Morfolojisi 2) Akarsularda Katı Madde Hareketi 3) Akarsu Düzenleme ve Taşkın Koruma Yapıları 4) Akarsu Geçiş Yapıları 5) Bağlamalar 6) Enerji Kırıcı Yapılar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Su Yapılarının Kısa Tarihçesi, Yerküredeki Su Kaynaklarının Dağılımı |
Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri |
Sunular ve Sayısal Örnekler |
|
2 |
Su Yapıları ile ilgili Temel Kavramlar |
Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri |
Sunular ve Sayısal Örnekler |
|
3 |
Akarsu Morfolojisi |
Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri |
Sunular ve Sayısal Örnekler |
|
4 |
Akarsularda Katı Madde Haretketi ile ilgili Temel Kavramlar |
Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri |
Sunular ve Sayısal Örnekler |
|
5 |
Akarsularda Taban Hareketinin Başlaması ve Taban Şekilleri |
Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri |
Sunular ve Sayısal Örnekler |
|
6 |
Akarsularda Katı Madde Miktarının Hesabı ve Ölçümü |
Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri |
Sunular ve Sayısal Örnekler |
|
7 |
Akarsu Düzenleme Yapıları ve Planlanması |
Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri |
Sunular ve Sayısal Örnekler |
|
8 |
Ara Sınav |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Akarsu Düzenleme Yapılarının Tasarımı |
Ders Notları, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili bölümleri |
Sunu ve Sayısal Örnekler |
|
10 |
Taşkın Koruma Yapıları |
Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri |
Sunular ve Sayısal Örnekler |
|
11 |
Menfezler ve Köprüler |
Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri |
Sunular ve Sayısal Örnekler |
|
12 |
Bağlamalar, Sınıflandırma, Temel Kavramlar ve Planlama Çalışmaları |
Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri |
Sunular ve Sayısal Örnekler |
|
13 |
Bağlamaların Tasarımı |
Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri |
Sunular ve Sayısal Örnekler |
|
14 |
Enerji Kırıcı Yapılar |
Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri |
Sunular ve Sayısal Örnekler |
|
15 |
Uygulamalar |
Ders Notu, Sunular ve Kaynak Kitapların ilgili üniteleri |
Sunular ve Sayısal Örnekler |
|
16/17 |
Final Sınavı |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders Notları ve Sunular
Su Kaynakları Mühendisliği, Cevat Erkek, Necati Ağıalioğlu, Beta Basım Yay.
Su Kaynakları Mühendisliği Uygulamaları, Cevat Erkek, Necati Ağıalioğlu, Beta Basım Yayın.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Su Kaynakları Mühendisliği, Mehmet Berkün, Birsen Yayınevi,
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
5 |
|
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
5 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri
izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
4 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
5 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. |
2 |
|
6 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. |
0 |
|
7 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
8 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
1 |
|
9 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
1 |
|
10 |
Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
3 |
|
11 |
İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
0 |
|
12 |
Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
1 |
|
13 |
İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve
araçları seçer ve kullanır. |
3 |
|
14 |
İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
1 |
|
15 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. |
0 |
|
16 |
Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
17 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
3 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 133 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|