|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ulaşım I |
|
Dersin Kodu |
: |
INS331 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. NESLİHAN SEÇKİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Karayolu elemanlaı ile ilgili genel tanımları öğrenir. Karayolu trafiğindeki taşıt hareketlerini öğrenir. Yollara etkiyen dirençleri hesaplamayı öğrenir. Kurba hesaplarını öğrenir. Eşdüzey kavşakların planlanmasını öğrenir. Yolların drenajını öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Karayolu elemanları ile ilgili genel tanımlar, yol planlaması, yollara etkiyen dirençler, kurba hesapları, drenaj, trafik, yol kaplamaları, yol malzemeleri ile ilgili bilgilerin verilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Karayolu elemanları ile ilgili genel tanımlar, yol planlaması, yollara etkiyen dirençler, kurba hesapları, drenaj, trafik, yol kaplamaları, yol malzemeleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel Tanımlar |
Ders notunun gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
2 |
Karayolu Elemanları ile ilgili Genel Tanımlar |
Ders notunun gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
3 |
Taşıt Hareketleri ve Karayolu Trafiği |
Ders notunun gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
4 |
Yollara Etkiyen Dirençler |
Ders notunun gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
5 |
Boy Kesit |
Ders notunun gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
6 |
Düşey Kurbalar |
Ders notunun gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
7 |
Yatay Kurbalar |
Ders notunun gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
8 |
Ara sınav |
Sınav sorularının hazırlanması |
yazılı sınav |
|
9 |
Düşey ve Yatay Kurbalar |
Ders notunun gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
10 |
Dever ve Yatay Kurbalar |
Ders notunun gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
11 |
Eşdüzey Kavşakların Planlanması |
Ders notunun gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
12 |
Eşdüzey Kavşakların Planlanması |
Ders notunun gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
13 |
Drenaj |
Ders notunun gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
14 |
Drenaj |
Ders notunun gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
15 |
Drenaj |
Ders notunun gözden geçirilmesi |
tahtada yazarak anlatmak |
|
16/17 |
Dönem Sonu Sınavı |
Sınav sorularının hazırlanması |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders Notları (basılı değil)
Karayolu Mühendisliği (2009, Prof. Dr. Nadir YAYLA)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
3 |
|
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
4 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri
izler ve kendini sürekli yeniler. |
3 |
|
4 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
1 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. |
3 |
|
6 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. |
3 |
|
7 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
|
8 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
3 |
|
9 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
1 |
|
10 |
Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
4 |
|
11 |
İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
4 |
|
12 |
Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
13 |
İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve
araçları seçer ve kullanır. |
4 |
|
14 |
İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
3 |
|
15 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
16 |
Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
17 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 94 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|