|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yapı Elemanları II |
|
Dersin Kodu |
: |
INS238 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET EMİN ÖCAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Binalarda yapılan baca çeşitleri ve bunların düzenlenmesi ile ilgili genel ilkeleri öğrenir. Beton ve betonarme kalıp çeşitlerini, bunların düzenlenme ve uygulanmaları ile ilgili genel ilkeleri öğrenir. İş iskelesi çeşitlerini, bunların düzenlenme ve uygulanmaları ile ilgili genel ilkeleri öğrenir. Çatı çeşitlerini, bunların düzenlenme ve uygulanmaları ile ilgili genel ilkeleri öğrenir. Kapı ve pencere doğrama çeşitlerini, bunların düzenlenme ve uygulanmaları ile ilgili genel ilkeleri öğrenir. Sıva, boya, badana çeşitleri ve bunların uygulanmaları ile ilgili genel ilkeleri öğrenir. Döşeme, duvar, tavan kaplama çeşitleri ve bunların uygulanmaları ile ilgili genel ilkeleri öğrenir. Yalıtımın gerekliliğini, çeşitlerini ve bunların uygulanmaları ile ilgili genel ilkeleri öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnce yapı elemanlarının tasarımı ve uygulanması ile ilgili temel ilkelerinin verilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Baca Çeşitleri; Beton ve betonarme kalıp çeşitleri; İş iskelesi; Çatı çeşitleri; Kapı ve pencere doğrama çeşitleri; Sıva, boya, badana çeşitleri; Döşeme, duvar, tavan kaplama çeşitleri; Yalıtım çeşitleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Binalarda yapılan bacalar ve düzenleme ilkeleri |
Okuma, Çizme |
Sözel anlatım, resim ve çizimlerle örnekleme. |
|
2 |
Beton ve B.A Kalıp düzenleme ilkeleri-kalıp elemanları |
Okuma, Çizme |
Sözel anlatım, projeksiyon destekli uygulama örnekleri. |
|
3 |
Kolon, kiriş, döşem kalıpları ve özel kalıpları |
Okuma, Çizme |
Sözel anlatım, projeksiyon destekli uygulama örnekleri, laboratuarda örnek inceleme. |
|
4 |
İnşaat iskeleleri |
Okuma, Çizme |
Sözel anlatım, projeksiyon destekli uygulama örnekleri. |
|
5 |
Çatılar ile ilgili düzenleme bilgileri |
Okuma, Çizme |
Sözel anlatım, projeksiyon destekli uygulama örnekleri. |
|
6 |
Oturtma ve askılı çatıla |
Okuma, Çizme |
Sözel anlatım, projeksiyon destekli uygulama örnekleri, laboratuarda örnek inceleme. |
|
7 |
Kapı doğramaları |
Okuma, Çizme |
Sözel anlatım, projeksiyon destekli uygulama örnekleri, laboratuarda örnek inceleme. |
|
8 |
Ara sınav |
|
Klasik |
|
9 |
Pencere doğramaları |
Okuma, Çizme |
Sözel anlatım, projeksiyon destekli uygulama örnekleri, laboratuarda örnek inceleme. |
|
10 |
Sıvalar |
Okuma, Çizme |
Sözel anlatım, resim ve çizimlerle örnekleme. |
|
11 |
Boya ve badanalar |
Okuma, Çizme |
Sözel anlatım, resim ve çizimlerle örnekleme. |
|
12 |
Döşeme kaplamaları |
Okuma, Çizme |
Sözel anlatım, resim ve çizimlerle örnekleme. |
|
13 |
Duvar ve tavan kaplamaları |
Okuma, Çizme |
Sözel anlatım, resim ve çizimlerle örnekleme. |
|
14 |
Yalıtımla ilgili ilkeler, yasal düzenlemeler |
Okuma, Çizme |
Sözel anlatım, projeksiyon destekli uygulama örnekleri, laboratuarda örnek inceleme. |
|
15 |
Isı, su, ses yalıtımları |
Okuma, Çizme |
Sözel anlatım, resim ve çizimlerle örnekleme. |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
|
Klasik |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Ders Notu : "İNŞ. 237 Yapı Elemanları Ders Notu Özeti", ÖCAL, M.E., ERDİŞ, E.,2010.
2. Yapı Teknik Resmi, Cilt:2, Pancarcı / Öcal, Birsen Yayınevi, 2009
3. TS 825
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
2 |
|
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
4 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri
izler ve kendini sürekli yeniler. |
4 |
|
4 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
2 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. |
3 |
|
6 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. |
5 |
|
7 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
|
8 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
|
10 |
Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
2 |
|
11 |
İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
3 |
|
12 |
Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
13 |
İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve
araçları seçer ve kullanır. |
5 |
|
14 |
İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
2 |
|
15 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. |
2 |
|
16 |
Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
17 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
1 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|