Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mukavemet

Dersin Kodu : INS235

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Basit mukavemet halleri etkisi altında taşıyıcı sistem elemanlarında oluşan gerilmeleri hesaplayabilir.
Birleşik mukavemet halleri etkisi altında taşıyıcı sistem elemanlarında oluşan gerilmeleri değiştirmeleri hesaplayabilir.
Basit mukavemet halleri etkisi altında taşıyıcı sistem elemanlarında şekil değiştirmeleri hesaplayabilir.
Birleşik mukavemet halleri etkisi altında taşıyıcı sistem elemanlarda şekil değiştirmeleri hesaplar.
Emniyet gerilmeleri yaklaşımıyla taşıyıcı sistem elemanlarının boyutlandırılması ve kontrolünü yapar.
Kolonlarda Euler kritik burkulma yükünü hesaplar.
Mohr çemberi yardımıyla asal normal gerilmeleri ve kayma gerilmesini ve bunların doğrultularını hesaplar.
Mohr çemberi yardımıyla asal normal birim şekil değiştirmeleri ve kayma birim şekil değiştirmesini ve bunların doğrultularını hesaplar.
Mohr çemberi yardımıyla gerilmelerin ve birim şekil değiştirmelerin dönüşümünü uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Şekil değiştirebilen katı cisimlerin mekanik özelliklerinin tanıtılması, bu tip cisimlerin birbirileri ile etkileşiminin incelenerek boyutlandırılması.

Dersin İçeriği : Genel Bilgiler:Mukavemetin tanımı, ilkeleri ve konuları. Cisimlerin mekanik özellikleri Kesit tesirleri: Düzlemsel ve üç boyutlu taşıyıcı sistemler Normal Kuvvet Hali: Eksenel yük etkisindeki izostatik taşıyıcı sistemlerin analiz ve tasarımı. Eksenel yük etkisindeki hiperstatik taşıyıcı sistemlerin analiz ve tasarımı. Sıcaklık değişiminin izostatik ve hiperstatik taşıyıcı sistemlere etkisinin incelenmesi Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: Tek Eksenli Gerime Durumu. İki ve Üç Eksenli Gerilme Durumu. Tek ve İki Eksenli Şekil Değiştirme Durumu. Üç Eksenli Şekil Değiştirme Durumu, Genel Bünye Denklemleri Kırılma Hipotezleri: En Büyük Normal Gerilme ve En Büyük Kayma Gerilmesi Hipotezleri Basit Kesme Hali: Gerilme dağılımı, Tek ve çift etkili perçinlerin boyutlandırılıması. Basit Burulma Hali: Dairesel kesitli çubukların burulması. Gerilme dağılımı, boyutlandırma

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Mühendislik Mimarlık Fakültesi Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel Bilgiler:Mukavemetin tanımı, ilkelerive konuları. Cisimlerin mekanik özellikleri Okuma Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler
2 Kesit tesirleri: Düzlemsel taşıyıcı sistemler Okuma Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler
3 Kesit tesirleri: Düzlemsel taşıyıcı sistemler (devam) Okuma Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler
4 kesit tesirleri: Üç boyutlu taşıyıcı sistemler Okuma Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler
5 Normal Kuvvet Hali: Eksenel yük etkisindeki izostatik taşıyıcı sistemlerin analiz ve tasarımı Okuma Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler
6 Normal Kuvvet Hali: Eksenel yük etkisindeki hiperstatik taşıyıcı sistemlerin analiz ve tasarımı Okuma Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler
7 Normal Kuvvet Hali: Sıcaklık değişiminin izostatik ve hiperstatik taşıyıcı sistemlere etkisinin incelenmesi Okuma Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler
8 ARASINAV Okuma Yazılı Sınav
9 Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: Tek Eksenli Gerime Durumu Okuma Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler
10 Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: İki ve Üç Eksenli Gerilme Durumu Okuma Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler
11 Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: Tek ve İki Eksenli Şekil Değiştirme Durumu Okuma Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler
12 Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: Üç Eksenli Şekil Değiştirme Durumu, Genel Bünye Denklemleri Okuma Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler
13 Kırılma Hipotezleri: En Büyük Normal Gerilme ve En Büyük Kayma Gerilmesi Hipotezleri Okuma Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler
14 Basit Kesme Hali: Gerilme dağılımı, Tek ve çift etkili perçinlerin boyutlandırılıması. Okuma Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler
15 Basit Burulma Hali: Dairesel kesitli çubukların burulması. Gerilme dağılımı, boyutlandırma Okuma Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler
16/17 FİNAL SINAVI Okuma Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mukavemet, Cilt I-II, Mehmet OMURTAG
 Cisimlerin Mukavemeti, Cilt I-II, Mehmet BAKİOĞLU
 Cisimlerin Mukavemeti, Mustafa İNAN
Diğer Kaynaklar  Konu ile ilgili tüm kitaplar, internet siteleri


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 0 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. 0
2 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. 0
3 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 0
4 İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 0
5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. 0
6 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. 2
7 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 0
8 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 0
9 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. 5
11 İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 3
12 Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 1
13 İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve araçları seçer ve kullanır. 0
14 İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 0
15 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. 0
16 Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
17 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6