|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mukavemet |
|
Dersin Kodu |
: |
INS235 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Basit mukavemet halleri etkisi altında taşıyıcı sistem elemanlarında oluşan gerilmeleri hesaplayabilir. Birleşik mukavemet halleri etkisi altında taşıyıcı sistem elemanlarında oluşan gerilmeleri değiştirmeleri hesaplayabilir. Basit mukavemet halleri etkisi altında taşıyıcı sistem elemanlarında şekil değiştirmeleri hesaplayabilir. Birleşik mukavemet halleri etkisi altında taşıyıcı sistem elemanlarda şekil değiştirmeleri hesaplar. Emniyet gerilmeleri yaklaşımıyla taşıyıcı sistem elemanlarının boyutlandırılması ve kontrolünü yapar. Kolonlarda Euler kritik burkulma yükünü hesaplar. Mohr çemberi yardımıyla asal normal gerilmeleri ve kayma gerilmesini ve bunların doğrultularını hesaplar. Mohr çemberi yardımıyla asal normal birim şekil değiştirmeleri ve kayma birim şekil değiştirmesini ve bunların doğrultularını hesaplar. Mohr çemberi yardımıyla gerilmelerin ve birim şekil değiştirmelerin dönüşümünü uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Şekil değiştirebilen katı cisimlerin mekanik özelliklerinin tanıtılması, bu tip cisimlerin birbirileri ile etkileşiminin incelenerek boyutlandırılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Genel Bilgiler:Mukavemetin tanımı, ilkeleri ve konuları. Cisimlerin mekanik özellikleri
Kesit tesirleri: Düzlemsel ve üç boyutlu taşıyıcı sistemler
Normal Kuvvet Hali: Eksenel yük etkisindeki izostatik taşıyıcı sistemlerin analiz ve tasarımı. Eksenel yük etkisindeki hiperstatik taşıyıcı sistemlerin analiz ve tasarımı. Sıcaklık değişiminin izostatik ve hiperstatik taşıyıcı sistemlere etkisinin incelenmesi
Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: Tek Eksenli Gerime Durumu. İki ve Üç Eksenli Gerilme Durumu. Tek ve İki Eksenli Şekil Değiştirme Durumu. Üç Eksenli Şekil Değiştirme Durumu, Genel Bünye Denklemleri
Kırılma Hipotezleri: En Büyük Normal Gerilme ve En Büyük Kayma Gerilmesi Hipotezleri
Basit Kesme Hali: Gerilme dağılımı, Tek ve çift etkili perçinlerin boyutlandırılıması.
Basit Burulma Hali: Dairesel kesitli çubukların burulması. Gerilme dağılımı, boyutlandırma
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Mühendislik Mimarlık Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel Bilgiler:Mukavemetin tanımı, ilkelerive konuları. Cisimlerin mekanik özellikleri |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
2 |
Kesit tesirleri: Düzlemsel taşıyıcı sistemler |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
3 |
Kesit tesirleri: Düzlemsel taşıyıcı sistemler (devam) |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
4 |
kesit tesirleri: Üç boyutlu taşıyıcı sistemler |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
5 |
Normal Kuvvet Hali: Eksenel yük etkisindeki izostatik taşıyıcı sistemlerin analiz ve tasarımı |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
6 |
Normal Kuvvet Hali: Eksenel yük etkisindeki hiperstatik taşıyıcı sistemlerin analiz ve tasarımı |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
7 |
Normal Kuvvet Hali: Sıcaklık değişiminin izostatik ve hiperstatik taşıyıcı sistemlere etkisinin incelenmesi |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
8 |
ARASINAV |
Okuma |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: Tek Eksenli Gerime Durumu |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
10 |
Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: İki ve Üç Eksenli Gerilme Durumu |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
11 |
Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: Tek ve İki Eksenli Şekil Değiştirme Durumu |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
12 |
Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: Üç Eksenli Şekil Değiştirme Durumu, Genel Bünye Denklemleri |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
13 |
Kırılma Hipotezleri: En Büyük Normal Gerilme ve En Büyük Kayma Gerilmesi Hipotezleri |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
14 |
Basit Kesme Hali: Gerilme dağılımı, Tek ve çift etkili perçinlerin boyutlandırılıması. |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
15 |
Basit Burulma Hali: Dairesel kesitli çubukların burulması. Gerilme dağılımı, boyutlandırma |
Okuma |
Yazılı ve Sözlü Anlatım, Örnek çözümlemeler |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Okuma |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mukavemet, Cilt I-II, Mehmet OMURTAG
Cisimlerin Mukavemeti, Cilt I-II, Mehmet BAKİOĞLU
Cisimlerin Mukavemeti, Mustafa İNAN
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Konu ile ilgili tüm kitaplar, internet siteleri
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
0 |
|
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
0 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri
izler ve kendini sürekli yeniler. |
0 |
|
4 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
0 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. |
0 |
|
6 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. |
2 |
|
7 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
8 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
0 |
|
9 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
5 |
|
11 |
İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
3 |
|
12 |
Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
1 |
|
13 |
İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve
araçları seçer ve kullanır. |
0 |
|
14 |
İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
0 |
|
15 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. |
0 |
|
16 |
Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
17 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|