|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Psikrofil Organizmalar ve Biyoteknolojik Önemi |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-750 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BURHAN ARIKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Psikrofil mikroorganizmaların biyoteknolojik önemi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Psikrofil mikroorganizmalar ve biyoteknoloji arasındaki ilişki |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kar ve buzul bakterileri, Buzul altı ortamdaki bakteriler, Psikropiezofil bakteriler, Permafrost bakteriler, Soğuk ekosistemdeki anaerob bakteriler ve archealar, Soğuk ekosistemdeki cyanobakteriler, Soğuk ekosistemdeki mantarlar ve virüsler, Cold-shock proteinler, soğuğa adapte olmuş enzimlerin özellikleri, Soğuk deniz ortamına uyumdamikrobiyal ekopolysakkaritlerin rolü, Soğukta aktivite gösteren enzimlerin biyoteknolojik uygulamaları, Soğuğa adapte olmuş mantarlardan biyometabolit eldesi ve biyoteknolojik uygulaması, Düşük sıcaklıkta biyolojik demir oksidasyonu ve sülfat redüksiyonu konuları anlatılacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kar ve buzul bakterileri |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
2 |
Buzul altı ortamdaki bakteriler |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
3 |
Psikropiezofil bakteriler, Permafrost bakteriler, |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
4 |
Soğuk ekosistemdeki anaerob bakteriler |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
5 |
Soğuk ekosistemdeki cyanobakteriler, |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
6 |
Soğuk ekosistemdeki mantarlar ve virüsler |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
7 |
Cold-shock proteinler |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
8 |
Sınav |
|
|
|
9 |
Soğuk deniz ortamına uyumda mikrobiyal ekopolysakkaritlerin rolü, |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
10 |
Soğukta aktivite gösteren enzimlerin biyoteknolojik uygulamaları |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
11 |
Soğuğa adapte olmuş mantarlardan biyometabolit eldesi ve biyoteknolojik uygulaması |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
12 |
Düşük sıcaklıkta biyolojik demir oksidasyonu ve sülfat redüksiyonu konuları anlatılacaktır. |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
13 |
Soğuk ekosistemdeki archealar |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
14 |
Soğuk ekosistemdeki archeaların enzimleri ve endüstriyel önemi |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
15 |
Soğuğa adapte olmuş enzimlerin özellikleri |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Margesin, R., Schinner, F., Marx, J-C., and Gerday, C. (2008). Psychrophiles: From Biodiversity and Biotechnology, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, Germany.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
4 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
4 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
5 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
4 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
4 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
4 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
4 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
4 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
5 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
0 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
5 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|