|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tohum Yapısı ve Çimlenme Fizyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-775 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA DÜZENLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Angiosperm ve gymnospermler arasındaki farklılıkları tohum yapılarını inceleyerek ayırt etmek tohumların canlılık süreçlerini etkileyen olayları öğrenek doğal bitkilerin kendini ne şekilde yenilediğini öğrenmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tohum morfolojisi ve anatomisi, tohum çimlenmesi, tohum ve tomurcuk dormansisi, fotoperiyodizm, termoperiyodizm, vernalizasyon |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tohumun özellikleri ve fizyolojisiyle ilgili bilgilnenerek, bu konudaki çalışma alanları için bilgilenmek |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tohum nedir bitki türlerine göre tohum özellikleri |
Döllenme tipleri ve tohum oluşumu hakkında ön bilgilenme |
|
|
2 |
Tohumların çimlenme istekleri ve etkileyen faktörler |
Tohumların yaşam süresi ve bunu etkileyen faktörlen hakkında ön çalışma |
|
|
3 |
Tohumların gelişme sürecince maternal etkiler |
Tohumların çimlenmesi ve genetik özellikleri ile ilgili bilgi toplama |
|
|
4 |
Tohum yayıcı olarak hayvanlar |
Tohumların yayılışına aracılık eden faktörler |
|
|
5 |
Bitkiki türlerine göre tohum anatomileri çimlenmede kullanılan besinler |
Tohumların besinsel içerikleri ile bilgilenmek çinlenmeye olan etkilerinin araştırılması |
|
|
6 |
proteinler |
protein içeren tohumlar |
|
|
7 |
karbonhidratlar,yağlar |
karbonhidrat içerikli tohumlar |
|
|
8 |
ara sınav |
|
|
|
9 |
Tohum çimlenmesini etkileyen faktörler |
Çiftçiler açı8sından çimlenmenin önemi |
|
|
10 |
çimlenmede ışığın ve sıcaklığın rolü |
çimlenme istekleri ile ilgili ön çalışma |
|
|
11 |
Dormansi |
Tohumların çimlenememesine neden olan olayların araştırılması |
|
|
12 |
Tohum çimlenmesinde kimyasal maddelerin etkileri |
Pestisit ve herbisitlerin çimlenme ile olan ilişkilerinin araştırılması |
|
|
13 |
Angiosperm ve gymnosperm tohum yapılarının karşılaştırılması |
Doğadaki bitki, gruplarına göre tohum tipleri hakkında ön çalışma |
|
|
14 |
Hormonların tohum çimlenmesine etkisi |
Çimlemeyi teşvik ediçi maddeler hakkında tarımsal yönden araştırılması |
|
|
15 |
konu tekrarı |
Deneysel çalışmalar |
|
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Vardar, Y., 1972. Bitki Fziyolojisi Dersleri
Taiz, L., Zeiger, E., 1998. Plant physiology.
Raghavan, V., 1992. DevelopmentaL Biology of Flowering Plants
Murray, D. R., 1984. Seed Physiology .Academic Press.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
1 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
3 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
1 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
1 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
0 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
4 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
1 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
0 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
0 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
1 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
2 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
5 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
4 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
0 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
6 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|