Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tohum Yapısı ve Çimlenme Fizyolojisi

Dersin Kodu : BY-775

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA DÜZENLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Angiosperm ve gymnospermler arasındaki farklılıkları tohum yapılarını inceleyerek ayırt etmek
tohumların canlılık süreçlerini etkileyen olayları öğrenek doğal bitkilerin kendini ne şekilde yenilediğini öğrenmek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tohum morfolojisi ve anatomisi, tohum çimlenmesi, tohum ve tomurcuk dormansisi, fotoperiyodizm, termoperiyodizm, vernalizasyon

Dersin İçeriği : Tohumun özellikleri ve fizyolojisiyle ilgili bilgilnenerek, bu konudaki çalışma alanları için bilgilenmek

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tohum nedir bitki türlerine göre tohum özellikleri Döllenme tipleri ve tohum oluşumu hakkında ön bilgilenme
2 Tohumların çimlenme istekleri ve etkileyen faktörler Tohumların yaşam süresi ve bunu etkileyen faktörlen hakkında ön çalışma
3 Tohumların gelişme sürecince maternal etkiler Tohumların çimlenmesi ve genetik özellikleri ile ilgili bilgi toplama
4 Tohum yayıcı olarak hayvanlar Tohumların yayılışına aracılık eden faktörler
5 Bitkiki türlerine göre tohum anatomileri çimlenmede kullanılan besinler Tohumların besinsel içerikleri ile bilgilenmek çinlenmeye olan etkilerinin araştırılması
6 proteinler protein içeren tohumlar
7 karbonhidratlar,yağlar karbonhidrat içerikli tohumlar
8 ara sınav
9 Tohum çimlenmesini etkileyen faktörler Çiftçiler açı8sından çimlenmenin önemi
10 çimlenmede ışığın ve sıcaklığın rolü çimlenme istekleri ile ilgili ön çalışma
11 Dormansi Tohumların çimlenememesine neden olan olayların araştırılması
12 Tohum çimlenmesinde kimyasal maddelerin etkileri Pestisit ve herbisitlerin çimlenme ile olan ilişkilerinin araştırılması
13 Angiosperm ve gymnosperm tohum yapılarının karşılaştırılması Doğadaki bitki, gruplarına göre tohum tipleri hakkında ön çalışma
14 Hormonların tohum çimlenmesine etkisi Çimlemeyi teşvik ediçi maddeler hakkında tarımsal yönden araştırılması
15 konu tekrarı Deneysel çalışmalar
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Vardar, Y., 1972. Bitki Fziyolojisi Dersleri Taiz, L., Zeiger, E., 1998. Plant physiology. Raghavan, V., 1992. DevelopmentaL Biology of Flowering Plants Murray, D. R., 1984. Seed Physiology .Academic Press.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 3 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur 1
2 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 3
3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 1
4 Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme 4
5 Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme 1
6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 0
7 Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme 4
8 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 1
9 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 0
10 Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak 0
11 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 1
12 Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek 0
13 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme 2
14 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme 5
15 Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek 4
16 Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 0
17 Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 147
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.88
Dersin AKTS Kredisi: 6