Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Aquatic Biodiversity |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-704 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. CAHİT ERDEM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Trofik iliskilerin, takson, ekosistem fonksiyonlari, biyolojik cesitliligin sucul ekosistemler icin onemi.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BY-704 Aquatic Biodiversity
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders asagidaki sorularin cevaplarini icermektedir: |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tatlı su ve deniz ekosistemleri, türlerin aşırı tüketimi gibi biyolojik çeşitliliği etkileyen faktörler, egzotik türlere giriş, kentsel, endüstriyel ve tarımsal alanlarda kirlilik, baraj yapımı ve su yollarin degisimi ile tatlı su ve deniz ortamlarında habitat kaybı ve değişmesi. Tanıtılan türler ve sucul kaynak kullanımı. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyolik arastirmalarin gelecegi |
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
2 |
Ttali su habitatlari ve biyolojik cesitlilik |
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
3 |
Biyocesitlilik |
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
4 |
Biyocesitlilik icin iliskili bilimler |
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
5 |
Tatlısuda biyolojik çeşitliliğin korunması. |
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
6 |
Biyolojik çeşitliligin sistematikteki araştırmalari |
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
7 |
Biyolojik çeşitliligin bilim politikalari icin gelecekteki oncelikleri |
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
8 |
Ara sinav |
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
9 |
Kitasal sularda tur cesitliliginin degerlendirmesi |
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
10 |
Asya nin gelisen ulkelerinde sucul biyocesitliligin gelecegi var mi? |
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
11 |
Balik cecitliligi. |
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
12 |
The Moselle nehri |
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
13 |
Akarsu bentik yapisi icinde Diatom datalari. |
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
14 |
Filtreleyicilerin su filtreleme aktiviteleri. |
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
15 |
Pilot olarak secilmis 6 sig golun makro omurgasizlar uzerine yapilmis calismalarinin incelenmesi. |
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
16/17 |
Final sinavi |
Kaynak ve okuma |
Ders ve tartışma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
2 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
2 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
3 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
2 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
2 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
3 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
1 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
1 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
3 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
0 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
2 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
2 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
1 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
0 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|